Modermælks erstatning.
Fra : Klaus G.

Dato : 16-05-09 15:34

Hej.

Er der forskel på modermælks erstatning? Eller skal vi bare købe det første
og billigste vi støder på? Ligenu bliver Marie ammet, men vi vil få brug for
modermælks erstatning på et tidspunkt, når hun skal passer nogle timer,
eller vi er steder henne, hvor det bare er nemmest at hive en sutteflaske
frem.

Der bliver brugt en brystpumpe her i hjemmet, meen den skal man også passe
lidt på med, for det kan åbenbart resultere i at moren overproducere mælk så
og det er ikke så godt. For det første mælk er nærmest fortyndet og det
sidste er det rigtig gode mælk. Og producere moren så meget mælk at
betteskid aldrig når ind til den gode mælk, så er man lidt uheldigt stillet.

Så kom gerne med al jeres viden om emnet!

På forhånd tak.

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-05-09 15:39

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> writes:

> Er der forskel på modermælks erstatning?

Ja. Generelt er der almindeligt MME som det man køber hos købmanden og
så er der det til allergikere som man køber på apoteket og som koster
en formue.

> [...]
> et tidspunkt, når hun skal passer nogle timer, eller vi er steder
> henne, hvor det bare er nemmest at hive en sutteflaske frem.

Hvis hun er i højrisikogruppen for at få allergi - det vil sige hvis
en eller begge af forældrene har allergi, så bør hun få det fra
apoteket hvis det er indenfor de første fire måneder. Ellers kan hun
bare få det billigste.

Der er dog nogen der siger at deres barns mave har det bedre med den
ene eller den anden type af MME. Men det er jo bare at prøve sig frem.
Om man blander selv eller køber færdigblandet er et spørgsmål om
økonomi og temperament.

Den eneste gang Ellen ikke har fået min mælk købte vi en enkelt brik
MME nede i brugsen. Jeg skulle opereres da hun var 19 dage gammel og
havde ikke fået malket ud. Men bortset fra det, så har hun kun fået
hos mig. Faktisk aner hun ikke hvad man skal stille op med en
sutteflaske. :)

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Henriette Døssing

Dato : 16-05-09 17:45

Klaus G. skrev:
> [...]
> modermælks erstatning på et tidspunkt, når hun skal passer nogle timer,
> eller vi er steder henne, hvor det bare er nemmest at hive en sutteflaske

Mht til de forskellige mærker af MME, så er min erfaring, at Alomin i
alle afskygninger slog min datters mave i stykker, forstået på den måde,
at hun fik *meget* ondt i maven og *meget* svært ved at komme af med
afføringen. Vi skiftede så til Hipp, som er økologisk, om det var
økologien, der gjorde udslaget, ved jeg ikke, men ihvertfald forsvandt
hendes maveproblemer.

Bedste hilsner

Henriette Døssing

Fra : Lars Raaby

Dato : 16-05-09 20:36

Klaus G. skrev:
> [...]
> betteskid aldrig når ind til den gode mælk, så er man lidt uheldigt stillet.
>
> Så kom gerne med al jeres viden om emnet!

Som du kan læse ud af de 2 svar du har fået er det lige som med bleer.
Prøv dig frem.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Klaus G.

Dato : 17-05-09 02:15

> Som du kan læse ud af de 2 svar du har fået er det lige som med bleer.
> Prøv dig frem.
Jotak, men det er lidt træls at prøve 8 forskellige produkter før man finder
en der er god. Det er ikke ligefrem billigt sådan noget MME. Så hvis man på
forhånd kan sige "den, den og den er meget dårlige", så vil det jo hjælpe
gevaldigt.

Tak til jer andre også!