Hæve pass.fodhvilere: Lovligt/ulovligt?
Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 30-07-01 10:09

Kan nogen mon fortælle mig, om det er lovligt at sætte et andet sæt
passagererfodhvilere på maskinen?
Formålet er at skaffe datteren (som glæder sig vildt til at kunne komme bag
på fars MC) mulighed for at køre med på små ture, og hendes ben er for korte
til at nå fodhvilerne.

Jeg er klar over at udstødningen hænger i samme beslag som den ene
fodhviler - men mon ikke jeg kan lave noget, der kan opfylde begge formål?

Jeg husker noget om at en bagsædepassagerer _skal_ kunne nå fodhvilerne
ifølge teorien.
Det synes fornuftigt, selv om jeg vil supplere det med et børnesæde.

Nogen der har erfaringer?

Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4

Fra : Buck

Dato : 30-07-01 13:56

Loven siger at passageren skal kunne nå begge fodhvilere i en almindelig
siddende stilling. (Dvs. uden at skulle strække tæerne)

En kørelærer fortalte mig engang at man til børn kunne montere ekstra
fodhvilere næsten som man ville.

Der er ikke noget krav til at en MC skal have 2 sæt fodhvilere. Kun at den
skal have det når man har en passager med. Hvor de sidder kan vel være lige
meget. (lovmæssigt set)

Jeg kan ikke se det forkerte i at flytte fodhvilerne, ud over at man så ikke
kan have en voksen passager med.

Udstødningen skal jo bare hænge fast, så der er ikke noget problem i at
udskifte fodhvileren med en bolt.
--
/Buck
CB550F1

Fra : james

Dato : 02-08-01 10:20

Hvorfor ikke bare lade de gamle blive der, og montér et sæt højere oppe? Brug
evt highway pegs eller lave en lille ramme som du kan slå over bagsædet når hun
kører med....kommer an på hvordan maskinen er bygget, men det går fint med dem
vi har i stablen...

-james

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 02-08-01 20:50

> Hvorfor ikke bare lade de gamle blive der, og montér et sæt højere oppe?
Brug
snip

Det bliver sikkert også sådan noget jeg laver/gør.
Kan jeg lokke dig til at poste et billede i dk.binær.motor?

--
Mvh Peter HH
DMCN #2 - CBR600F4

Bemærk NY Email-adresse: Peter@Hasselbalchs.dk