Hvad betyder mon en sådan hilsen??
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 03-04-09 19:56

Kl. 15:05 i dag passerede en mørkeblå fuldkåbe motorcykel mig bagfra.
Umiddelbart efter overhalingen løfter føreren venstre arm og peger på sit
hoved. Det kunne ligne en slags honnør, men det kunne også opfattes som
noget andet.
Til historien hører så at jeg var fører af en landbrugstraktor. Jeg
havde set ham i spejlene i god tid og trak ind i en buslomme, som jeg netop
nærmede mig.
Der var ikke tale om, at jeg kunne have generet vedkommende, han
sagtnede blot sin fart.
Gerningstedet Århus-Grenå landevej - den gamle, midtvejs.
Var det honnør? - hmm, med venstre hånd? - bukker jeg og siger tak!
- Men var det en nedladende gestus? Vil oplevelsen sænke niveauet hvad
angår respekt for MCister.

Med bedste hilsen,
Palle

'Triumph Bonneville' m.fl.

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 03-04-09 20:19

"Palle Bugtrup" <pacemaker@lite.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Var det honnør? - hmm, med venstre hånd? - bukker jeg og siger tak!
> - Men var det en nedladende gestus? Vil oplevelsen sænke niveauet hvad

Kan ikke helt præcist fortilke det signal du så ...
Een ting er sikker, uanset honnør eller ej, han ville aldirg bruge højre
hånd

Jeg overhaler dagligt mange køretøjer (biler, traktorer, rendegravere osv.),
- og det er svært at sige tak til dem af dem der giver plads.

Nogle gange bliver det kun til et nik, andre gange til mere, alt efter
trafikken.

Skal vi ikke vælge at tro at han hilste venligt, og sagde tak !

Jan Selchau-Hansen

Fra : Bo Nielsen

Dato : 04-04-09 06:38

Palle Bugtrup skrev:
> [...]
> Var det honnør? - hmm, med venstre hånd? - bukker jeg og siger tak!
> - Men var det en nedladende gestus? Vil oplevelsen sænke niveauet hvad

Nogle mc-ister der overhaler og samtidig gerne vil gi en hilsen "letter
ben" i stedet for en løftet venstre hånd ud fra den opfattelse at det er
svært for den overhalede at se venstre hånd i givne situation.

Ud over at jeg ikke letter ben, lyder hans gestus meget som den jeg selv
anvender, for at tilkendegive et tak for hjælpen til den der trækker ind
så jeg kan komme forbi.

Jeg tror han har givet dig et "dobbelt" tak for hjælpen

ScooterBo

Fra : MotoCoder

Dato : 04-04-09 07:35

On 4 Apr., 07:37, Bo Nielsen <bonielsenn...@3mail.dk> wrote:

> [...]
> så jeg kan komme forbi.
>
> Jeg tror han har givet dig et "dobbelt" tak for hjælpen

Jeg vil blot lige tilslutte mig koret af folk der mener at det betød
"tak for hjælpen".

Jeg ved at billister af og til bruger en finger der peger på hovedet
for at vise at "du er da ikke rigtig klog", men det er lidt svært med
handsker og alt det, så hvis en motorcyklist i et sjældent tilfælde
har behov for at signalere den slags, så tror jeg at han nærmere vil
slå på sin hjelm med flad hånd og derefter vende håndfladen opad ....
en lettere italiensk inspireret hilsen tror jeg.

Men der er vist ikke nogen standard, og i det her tilfælde var det
helt sikkert et tak!

Go' tur

Peter
GSX600F '98

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 04-04-09 19:25

"MotoCoder" <peterlinddk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

en lettere italiensk inspireret hilsen tror jeg.

Men der er vist ikke nogen standard, og i det her tilfælde var det

Tak for positive indlæg.

Jeg tilslutter mig jeres mening, - og selv go' tur og god sommer
allesammen.

Palle
Matchless G3 1958