Ha ha ha... - så blev jeg det klogere :-)
Fra : Susanne

Dato : 03-04-09 12:32

Ha ha ha... - så blev jeg det klogere

Har bestil en flot chrom-bagskærm til min Shadow.
Skal sidde der hvor bagsædet er i dag.
Bagagebæren følger skærmen krumning.

Har ledt efter en mange steder, og har funden den i USA til et fornuftigt
beløb.

65 $, som er små 360 d.kr.

Får så pakken fra USA i dag,
......eller det vil sige, ---- jeg får en toldopkrævning på 274 kr. som skal
betales før jeg kan få pakken, som jo har en værdi af 360 kr.

Det vidste jeg godt nok ikke, at det kunne beløbe sig til så "meget", for så
"lidt"
Jeg overlever nok de 274 ekstra kroner for bagagebæren, men er da noget
overrasket.

Har talt med toldopkræveren, som er PostDanmark, og den er go´ nok.

Der er et grundbeløb på 150 kr og derpå told af pakkens værdi samt told af
forsendelsesomkostningerne som er 20 $

Ha ha.... hvor blev jeg mulet her.

Der skulle være strammet op på reglerne siden 1. marts - for reglen har
altid været der (citat slut)

Nå, solen skinner og jeg vil på posthuset og betale min told.
Håber pengene går til noget godt

/Sanne

Fra : MKS - 74

Dato : 03-04-09 13:11

On Fri, 3 Apr 2009 13:31:36 +0200, "Susanne" <Sanne.plt@gmail.com>
wrote:

>Det vidste jeg godt nok ikke, at det kunne beløbe sig til så "meget", for så
>"lidt"

Nu er du jo allerede blevet informeret, men læs alligevel evt. flg. -

http://fpn.dk/penge/article1650690.ece

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-04-09 13:29

Susanne wrote:
> [...]
> altid været der (citat slut)
>
> Nå, solen skinner og jeg vil på posthuset og betale min told.

Tillykke med skærmen, og tak for bidraget

--
vh
Torben

Fra : HO

Dato : 03-04-09 18:47

"Susanne" <Sanne.plt@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Der er et grundbeløb på 150 kr og derpå told af pakkens værdi samt told af
> forsendelsesomkostningerne som er 20 $
hej
ja jeg lærte det også på den "hårde" måde.
men jeg fik min lille Inder ven til at skrive på følgeseddel - alle priser
er inklusive fragt.
så så slap jeg for betaling af den afgift.
i første forsendelse stod intet om fragt - så de beregnede afgiften efter
hvad 25 kg. kostede at sende FRA DK til Indien.
det var lidt af en post på det indkøb.
så prøv at få afsenderen til at skrive, at prisen er inkl. fragt.
MVH
HO

Fra : Armand

Dato : 04-04-09 09:39

Susanne skrev:
> [...]
>
> Har talt med toldopkræveren, som er PostDanmark, og den er go´ nok.
>
> Der er et grundbeløb på 150 kr og derpå told af pakkens værdi samt told af

Surt show!
Der er flere gange blevet nævnt en tommelfingerregel á +40% ind over
grænsen og den holder jo næsten også hér.
Måske skulle man ud fra dine erfaringer komplicere reglen til: +35% +
150,- for de der forventer millimeter-oplysninger :-/

--
Armand.

Fra : Per Christiansen

Dato : 04-04-09 09:56

> [...]
> altid været der (citat slut)
>
> Nå, solen skinner og jeg vil på posthuset og betale min told.

Jeg har lige været ude for det samme, og gik ud fra 35% oven i, men fik den
samme uretfærdige behandling som dig fordi de vil bremse handlen fra ikke eu
lande, surt men man bliver klogere af det.

Fra : Søren Larsen

Dato : 04-04-09 19:24

"Susanne" <Sanne.plt@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Der er et grundbeløb på 150 kr og derpå told af pakkens værdi samt told af
> forsendelsesomkostningerne som er 20 $

Ikke fordi det gør nogen forskel, men det er ikke told, men moms du har
betalt. Der skal ikke betales told af beløb under 1150 kroner.

/Søren