Skulle hente MC
Fra : Gratisten

Dato : 01-04-09 21:39

Lidt OT men ....

Skulle hente min MC i dag på værkstedet efter den helt store
vinterreperation. (20.330,-)
Da jeg afleverede cylen i Januar gik jeg til Hillerød station. I går ville
jeg så lige se hvor langt det var og brugte
http://www.gmap-pedometer.com/ og fik turen til 2,9052 km.
Da jeg ankom til Hillerød station tog jeg en taxa. En udenlandsk chauffør
sad bag rettet og jeg bad om at komme til industrikvarteret.
De hvor Ægirsvej og STARK ligger. "Industrivænget" spørger han??
"aner det ikke" svarer jeg. Men gentog Ægirsvej og Rønnevangs Alle, STARK.
Han begyndte at køre og allerede i første kryds ville jeg til højre men han
ville ad Milnersvej. Den var ikke længere sagde han.
OK. (Jeg har selv kørt taxa i Nordsjælland i 19 år og det fortalte jeg
ham)Men der er bygget så meget nyt i Hillerød, så måske var det nemmere.
Så kom vi til Rundkørslen ved Nordsjællands Ehvervs akademi og der fortsatte
han op forbi Novo med retning mod Motortrafikvejen.
Jeg brokkede mig igen, men han sagde at det IKKE var længere den vej.OK.
Da vi nåede frem til MC forretningen stod taxameeret på 90,-
Turen var på 4,8 km.
Nu gav jeg ham 2 muligheder...
1. Jeg betaler 75,- og han hører ikke mere fra mig...
2. Jeg betaler hele beløbet og jeg får en kvittering, da jeg vil klage over
turen.
Så hidsede han sig helt vildt op og råbte ad mig.
Han havde fandeme kørt den korteste vej.
Jeg forklarede ham (eller prøvede på) at jeg havde målt afstanden på en
hjemmeside.
Men han råbte videre.
Da jeg gav ham de 2 muligheder igen, så sagde han at jeg bare kunne skride
med mine penge.
Jeg sagde til ham at jeg meget gerne ville betale, men ikke mere end turen
burde koste.
Jeg skulle bare skride , sagde han.
Ok. Så gik jeg og han kørte med hornet i bund. Cirklede omkring butikken 3-4
gange og forsvandt så.
VEd ikke hvad hans problem var, men han valgte selv IKKE at modtage nogle
penge.
JA så havde jeg jo lidt ekstra til min regning
Ruten han havde kørt har jeg på samme side målt til 4,7863 km.
Man kender vel sin ret, når man selv kører taxa

Bare en lille historie fra dagligdagen og en hjælp til dem der føler sig
snydt i en taxa.
Betal ikke mere end i ved turen koster. Er der problemer, så bed om at
politiet bliver tilkaldt. (måske ikke lige for det beløb her)
Normalt får chaufføren kolde fødder hvis man går så vidt.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-04-09 06:30

> Skulle hente min MC i dag på værkstedet efter den helt store
> vinterreperation. (20.330,-)

bare nysgerrig, hvilken mc og hvad skulle laves?
For det er da en pæn sjat penge.

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Gratisten

Dato : 02-04-09 07:21

Honda Blackbird.

2 nye dæk (BT21)
4 nye membraner i karburatorer ä 1241,- stk + moms
Kædekit
2 nye skiver foran (Peak evo til 2500 stk)
1 skive bagpå (1000,-)
nye bremsebelægninger hele vejen rundt.
3 mdr vinteropbevaring.

Det løber jo op det lort.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-04-09 07:42

> Det løber jo op det lort.

ja det koster, men bare det virker så er det ikke helt tosset
Og på lørdag er det kørevejr

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-04-09 08:15

Thomas Jensen wrote:

> ja det koster, men bare det virker så er det ikke helt tosset
> Og på lørdag er det kørevejr

Det er kørevejr nu?

--
vh
Torben

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-04-09 10:03

> Det er kørevejr nu?
>
> --
> vh
> Torben

jeps, fazeren er også ude og trille, og skal da også til skovsøen i aften

Men på lørdag skulle det blive endnu bedre

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Gratisten

Dato : 02-04-09 08:18

JA jeg var ude og trille en lille tur og da jeg kom på det sidste stykke
motorvej (det som munder ud i jyllingevej/Ballerup boulevard)
så var der fri bane og en VW transporter der lå lige i røven af mig......det
gjorde han så ikke ret længe.
Smuttede fra 130 kmt til 260 kmt på 6-8 sekunder. Og så var den transporter
væk....
Det er sindssygt....men alligevel lidt sjovt

Fra : Jan

Dato : 02-04-09 16:48

"Gratisten" <Had@goodnight.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Smuttede fra 130 kmt til 260 kmt på 6-8 sekunder. Og så var den
> transporter væk....
> Det er sindssygt....men alligevel lidt sjovt

Hej.. vi er ski sjove vi menesker... du skriver over 20k for en service/rep
af mc.. og virker som om det er helt ok " det løber jo op".. og brokker dig
over 90kr for at blive kørt godt 4km... det er sku da lidt sjovt... skal
sige at jeg ville reager på samme måde...... men.. ???
godt at du nu er kørende...

Mvh Jan J

Fra : Gratisten

Dato : 02-04-09 17:33

for de 20.330,- er jeg jo ikke blevet snydt..ikke det jeg ved af.
Jeg har regningen og de har faktisk kun brugt 3 arbejdstimer på den. Resten
er dele.
Når en taxachauffør åbenlyst snyder og tilmed bliver meget tavs når jeg
fortæller at jeg selv kører taxa, så er det sgu noget helt andet.
Læg mærke til at jeg tilbød ham 75,- men det afslog han og bad mig skride.
Han ville heller ikke give mig en kvittering.
Enhver anden taxachauffør ville have gjort som mig, når man selv som kunde
bliver snydt.

Fra : N/A

Dato : 03-04-09 08:58

Fra : Thore Jensen

Dato : 02-04-09 20:16

Gratisten skrev:
> Honda Blackbird.
>
> 2 nye dæk (BT21)
> 4 nye membraner i karburatorer ä 1241,- stk + moms
FOR SATAN DA.. 7500 bare for membraner!!!!!!
Jeg troede at stumper til min Aprilia vare dyre, men det der...

Thore Jensen Bergenstoff
Stadig rystet

Fra : Gratisten

Dato : 02-04-09 22:49

Øhh....1241,- x 4 = 4964
moms 1241,- + 4964,- = 6205,-

hvor har du 7500,- fra???

Fra : Bo Nielsen

Dato : 03-04-09 02:12

Gratisten skrev:
> Øhh....1241,- x 4 = 4964
> moms 1241,- + 4964,- = 6205,-
>
> hvor har du 7500,- fra???

Moms?

ScooterBo

Fra : Gratisten

Dato : 03-04-09 10:32

ja moms..1241,-....står i linie 2...

Fra : Bo Nielsen

Dato : 03-04-09 17:39

Gratisten skrev:
> ja moms..1241,-....står i linie 2...

Hm - jeg må hellere gå tidligere i seng :-/

ScooterBo

Fra : Thore Jensen

Dato : 03-04-09 15:35

Gratisten skrev:
> Øhh....1241,- x 4 = 4964
> moms 1241,- + 4964,- = 6205,-
>
> hvor har du 7500,- fra???

Du har naturligvis ret..

Jeg får de sidste kr fra min regnefejl... Jeg var ikke i stand til at
tænke klart på det tidspunkt

Thore

Fra : Thomas Makro

Dato : 03-04-09 01:49

On Apr 2, 5:47 pm, "Jan" <he...@tdcadsl.dk> wrote:

> og brokker dig
> over 90kr for at blive kørt godt 4km... det er sku da lidt sjovt...
Jeg undrer mig også. Hvis man har råd til at køre med taxa, er det
underordnet, om turen koster 75 eller 90 kr...

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-04-09 08:58

Thomas Makro wrote:

> Jeg undrer mig også. Hvis man har råd til at køre med taxa, er det
> underordnet, om turen koster 75 eller 90 kr...

Ja, prisen er ikke interessant. Det der er kardinalpunktet er at
Gratisten føler sig tørret - det skal man ikke acceptere IMHO.

Det er dog muligt at chaufføren har kendt den billigste vej til
værkstedet, da vejen gennem byen byder på myriader af lyskryds der
skaber lang kø. Udenom centrum via rundkørslerne er helt sikkert
længere, men nok hurtigere og derfor muligvis billigere.

--
vh
Torben

Fra : Gratisten

Dato : 03-04-09 12:26

Ak ja...endnu en bunke uvidende individer der bare prøver at smadre ens
argumenter. SUK!!!!

1. Der er ikke myraider af trafik ud af Hostrupvej og videre ud gennem
arkaderne. Derefter blever den også 2 sporet...
2. Der er 5 lyskryde på den 2,9 km lange tur og kun 1 på den anden tur, men
det retfærdiggører ikke en omvej på 1,9 km.Hurtigere...NEJ. Lettere....NEJ.
3. Det handler om at chaufføren IKKE har overholdt sine forpligtelser som
taxachauffør. Han SKAL køre den korteste vej....IKKE den nemmeste.Det er sgu
hyrevognsloven der siger det.
Han må ikke vælge en alternativ rute uden min accept og den er der ikke
i det øjeblik jeg spørger ham "om ikke vi skulle have været til højre her" 2
GANGE.

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-04-09 13:28

Gratisten wrote:
> [...]
> i det øjeblik jeg spørger ham "om ikke vi skulle have været til højre her" 2

Læs hvad jeg skriver inden du sukker dig fordærvet.

--
vh
Torben

Fra : oz3bto

Dato : 03-04-09 17:52

"Gratisten" <Had@goodnight.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i det øjeblik jeg spørger ham "om ikke vi skulle have været til højre her"

Må være længe side du kørte taxa.. Idag hedder det billigste vej ..
Visse byer har ændret taksterne så det er en blanding af tid og kørte km
uanset hastigheden
Dog er det de fleste steder stadig km pris også tid når der køres under
30kmt (F.x. når der holdes for rødt)

Noget andet er at chaufføren ALTID skal køre ad den vej kunden anviser

Fra : flopper

Dato : 03-04-09 19:41

> [...]
> uanset hastigheden
> Dog er det de fleste steder stadig km pris også tid når der køres under

Det ville undre mig meget. det er ganske vist ved at være 9 år siden jeg
afleverede min bevilling, og dermed før den nuværende taxilov, men nærmeste
vej er noget der objektivt kan verificeres, det er bare at få fat i et
målebånd ( et langt et), hvorimod billigste vej netop ikke kan verificeres
p.gr.a. sammenhængen med pris og tid, og dermed en afhængighed af den
øjebliklige færdselssituation, som man ikke kan forvente chaufføren kan
forudsige, endsige genskabe, med henblik på verificering af pris, og en evt.
afgørelse af om han/hun har kørt den rigtige vej

mvh
Flopper

Fra : N/A

Dato : 03-04-09 08:58