Erfaringer med firmaet Motomarca
Fra : Thomas Christensen

Dato : 30-03-09 17:17

Hej.

Er der nogle herinde som har handlet hos www.motomarca.dk? Eller har hørt
godt eller skidt om firmaet?

Jeg overvejer nemlig at købe nogle skiver hos dem, for deres priser virker
rimeligt ok...

Mvh
Thomas

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 30-03-09 15:16

On 30 Mar., 18:16, "Thomas Christensen" <t...@NOSPAMwebspeed.dk>
wrote:
> [...]
> godt eller skidt om firmaet?
>
> Jeg overvejer nemlig at købe nogle skiver hos dem, for deres priser virker

Kender ikke firmaet men jeg vil godt påpege et par generelle
faremomenter...

- Forhandler i udlandet - garanti/retur-problemer
- De giver udtryk for at være danskere/skandinaver men det er en
maskinoversættelse
- Betaling alene via bankoverførelse (til Roskilde bank) eller Paypal
- ingen "kreditkortsikkerhed"
- Ifølge dk- whois kan adressen ikke findes ;-o
- Lidt søgning via google giver ikke nogen "hits" på egentlige handler
med forretningen...

Jeg ville ikke satse på dem uanset hvor billige de er - ingen
onlinebestillinger, ingen netsikkerhed osv...
Jeg kunne fornemme visse træk for diverse "kineser-grossister" der
figurere rundt om på nettet og som er ren svindel

Bent
GSF 1200

Fra : CBR-DK

Dato : 31-03-09 14:17

"Thomas Christensen" <tc1@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt eller skidt om firmaet?
>
> Jeg overvejer nemlig at købe nogle skiver hos dem, for deres priser virker

Jeg kender lidt til Peter og Jenny fra tur til Spanien den gang de havde der
mc-campingplads.

Jeg ville IKKE forvente at de ville snyde/fuske med bestillinger over deres
HP idet det er salget på denne de bl.a. nu lever af.

Hvordan det vil forholde sig i en reklamationssag kan jeg ikke udtale mig om
men jeg har kun oplevet fin service fra deres
side dengang de levede af mc-camping pladsen, så mon ikke det service niveau
er bibeholdt.

Personligt har jeg handlet i en del år på internettet (DE, USA, UK, I, NL,
A, S) og rigitg mange gange betalt med PayPal - har endnu ikke haft én
eneste dårlig oplevelse

mvh. Kim / Tårnby MC78
CBR1100XX med sprøjt
CBR1000F til salg

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 31-03-09 23:50

On 31 Mar., 15:16, "CBR-DK" <kim....@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
> Personligt har jeg handlet i en del år på internettet (DE, USA, UK, I, NL,
> A, S) og rigitg mange gange betalt med PayPal - har endnu ikke haft én

Som jeg skrev - jeg kender ikke firmaet - det var nogle generelle
betragtninger omkring faresignaler...

Jeg har også handlet meget på nettet- også internationalt uden
problemer, men jeg er også forsigtig og har følgende strategi

1. Er det for billigt - hvis prisen er urealistisk lav i forhold til
andre - hold nallerne væk
2. Er der andre der kender siden - tjek via google - dukker ordet
fraud/scam op - hold nallerne væk
3. Er der andre der kender siden - tjek via google - er der kun ganske
få hits - hold nallerne væk
4. Hvad er der af id på siden - tjek den via who-is - er der ingen
ordentlige oplysninger - vær forsigtig
5. Er der informationer om firmaets fysiske adresse og telefonnummer -
hvis ikke - vær forsigtig
6. Kan der handles med betalingskort - er det kun bankoverførelse
eller wester union som betalingsmulighed - lad være
7. Ligger firmaet i Kina eller Rusland - hold nallerne væk

Fare momenterne er rimeligt mange på firmaet - og selvom man engang
har mødt dem der angiveligt har firmet, kan man ikke tjekke det. Det
kan IKKE udelukkes, at der er nogen der misbruger nogle andres gode
navn... Og jeg synes det er absolut mistænkeligt at der staves og
formuleres så dårligt på siden...

Hvis man vil handle med dem - bed dem om at sende en kopi af deres
spanske registreringsbevis og tjek derefter op online om firmaets data
er korrekte