P..
Fra : Ukendt

Dato : 29-03-09 17:32

Så skete det sku igen , ikke rar læsning

http://ekstrabladet.dk/112/article1147106.ece

PE

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-09 17:41

> Så skete det sku igen , ikke rar læsning
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article1147106.ece

og en anden version
http://jp.dk/indland/trafik/article1647798.ece

Fra : Andersen [3650]

Dato : 29-03-09 19:24

PE kom med følgende:
> Så skete det sku igen , ikke rar læsning
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article1147106.ece
>
> PE

Hvad hulen er det med MC'ister. Der hyles hver gang der er en der
slipper håndtaget. Trist men det er dagens vilkår for at rulle på
2 hjul. Det samme gælder sq da også for dem på 4 hjul og da også for
dem uden hjul. Men dem hører vi ikke "pive" såån.

Nå det var så bare lige min holdning der fik frit løb.
Lad tråden rulle
Vi ses derude.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : MotoCoder

Dato : 29-03-09 16:27

On 29 Mar., 20:23, Andersen [3650] <FJERNander...@FJERNnospam.dk>
wrote:
> [...]
> dem uden hjul. Men dem hører vi ikke "pive" såån.
>
> Nå det var så bare lige min holdning der fik frit løb.

Ja, det er godt nok noget underligt noget at have sympati og empati
for folk der omkommer når de dyrker den samme hobby som en selv.
Heldigvis er bilister hamrende ligeglade med når der bliver dræbt
nogle i trafikken - vi hører jo aldrig om fakkeltog eller vrede indlæg
i aviserne om at de skyldige skal straffes - og vi ser i hvert fald
aldrig nogle nøgternt linke til avisartikler om det.

Men bare rolig Andersen, jeg er sikker på at der ikke er nogen der vil
tage notits af det når du engang omkommer - i hvert fald ikke noget
"piveri" som "ikke rar læsning" eller den slags voldsomt
følelsesbetonede udmeldinger.
Og det er nu engang ikke "dagens vilkår" at blive slået ihjel, bare
fordi man kører på motorcykel - det er heldigvis, og skulle gerne
vedblive en forholdsvis sjælden begivenhed. Og de fleste af os håber
at det bliver sjældnere og sjældnere, og at det ikke sker for os selv
eller hinanden. Hvis det er "hylen" og "piven" så tilslutter jeg mig
gerne hylekoret.

Mvh
Peter
GSX600F '98
-der i øvrigt ikke synes det er piveri at nævne at der er sket en
ulykke.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 00:20

Nu var der så fem på en gang , men du er sikkert stadig kold !

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=476524&r=1

PE

Fra : Ralph Køster

Dato : 30-03-09 03:16

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=476524&r=1

De opfordrer MC-isterne til at tagen den med ro indtil de igen er helt dus
med køretøjet.
Nok den lammeste slutkommentar i et indslag hvor det er en bil der foretager
et venstresving og er skyld i ulykken.
Desværre fortsætter den statistik fra sidste år hvor mange MC-ister bliver
slået ihjel pga bilisternes "arrogance".

Fra : Grunnet

Dato : 30-03-09 06:13

"Ralph Køster" <Get@some.now> skrev i meddelelsen
> [...]
> Desværre fortsætter den statistik fra sidste år hvor mange MC-ister bliver
> slået ihjel pga bilisternes "arrogance".

Der tager du vist fejl.

Bilen holdt netop og afventede at bl. 3 MC'er skulle passere da den blev
påkørt bagfra af 2 MC.
Som jeg læser diverse avisartikler om ulykken er bilisten i dette tilfælde
helt uden skyld i ulykkken.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-03-09 06:14

Ralph Køster skrev:
> [...]
> med køretøjet.
> Nok den lammeste slutkommentar i et indslag hvor det er en bil der foretager

Nå, nu er det pludselig bilens skyld?. Holdt den ikke og skulle svinge
til venstre mens den afventede den modkørende trafik passerede?. Og den
dræbte overså at den holdt stille.

> Desværre fortsætter den statistik fra sidste år hvor mange MC-ister bliver
> slået ihjel pga bilisternes "arrogance".

Hvis man ikke kan tillade sig at svinge til venstre fordi man er i bil,
så har vi et problem. Prøv lige at studere billederne hvor mc'en har
ramt og bilens placering. Samt læse de andre indlæg.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 06:25

On Mon, 30 Mar 2009 04:16:15 +0200, Ralph Køster wrote:

> Nok den lammeste slutkommentar i et indslag hvor det er en bil der foretager
> et venstresving og er skyld i ulykken.

Som jeg læser det, en bil, der holder stille for at afvente trafikken,
(faktisk holder tilbage for modkørende motorcyklister), og bliver påkørt
bagfra af UOPMÆRKSOMME motorcyklister.

Sku' vi lige klappe hesten venner :-/

Kondolance til de pårørte.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 29-03-09 23:34

On 30 Mar., 07:24, Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]
post.tele.dk.invalid> wrote:

> Som jeg læser det, en bil, der holder stille for at afvente trafikken,
> (faktisk holder tilbage for modkørende motorcyklister), og bliver påkørt
> [...]

Først - RIP....

Det virker som om der må være blevet kørt for hurtigt -
oversigtsforholdene virker efter indslaget til at være gode,
tidspunktet burde ikke give problemer med solblænding, og vejen ser
god ud... Det kan selvfølgelig godt være uopmærksomhed, men det virker
mærkværdigt at begge MC har været uopmærksommme og overset bilen
kollektivt ellers...

Angående tv-indslaget synes jeg faktisk at bemærkningen om at køre
forsigtigt nu man ikke har kørt i månedsvis er ok. Jeg har lige haft
konen ude og rulle sin første tur og kunne tydeligt se at hun var
rusten, så de blev en tur i roligt tempo på ikke for udfordrene veje

Kør forsigt derude...

Bent
GSF1200

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 21:31

> [...]
> konen ude og rulle sin første tur og kunne tydeligt se at hun var
> rusten, så de blev en tur i roligt tempo på ikke for udfordrene veje

Jeg kan ikke huske om det er en engelsk eller irsk reklame der lige har
kørt, men anyway: Et eller andet sted ovre mod west opfordrer de MCere til
at køre hele året netop for ikke at blive rusten

Jeg har kørt hele året (pånær 1½ uge med meget sne) og det kan jeg herinde
læse at andre også har. Der har så vidt jeg husker ikke været mc ulykker
over vinteren. Så at stilstandsperioden forringer ens evner virker
sandsynligt.
Så meget desto mere grund til at hoppe på et eller andet kørekursus her i
foråret

Mvh TP
R1150RT

Fra : Anders Majland

Dato : 31-03-09 07:29

> Der har så vidt jeg husker ikke været mc ulykker over vinteren.

Tror ikke rigtigt det kan bruges til noget statistisk. Dels er det ganske få
motorcyklister der kører om vinteren og af dem der kører er det sikkert ikke
ret mange km. Desuden er det sikkert mest relativt erfarne motorcyklister
der kører vinterkørsel i større stil ...

> Så at stilstandsperioden forringer ens evner virker sandsynligt.

Det er uomtvisteligt ..

Fra : Hekto

Dato : 30-03-09 06:29

On 30 Mar., 04:16, "Ralph Køster" <G...@some.now> wrote:
> [...]
> Desværre fortsætter den statistik fra sidste år hvor mange MC-ister bliver
> slået ihjel pga bilisternes "arrogance".

Man kan jo diskutere hvem der udviser arrogance? Det må jo erkendes at
nogle motorcyklister hovent overlader deres egen overlevelse til de
andre trafikanter.

Der er skyldige på 'begge sider'. Færdselslover er een ting - at
udvise den fornødne agtpågivenhed og sikkerhed for egen person er
noget andet. Man behøver jo ikke at bringe sig i en situation hvor der
er en øget risiko - f.eks. at overhale midt i et kryds.

--
/Hekto