En søndag eftermiddag
Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 16:50

Så kom tiden til at de ellers udmærkede Continental Road Attack skulle
fornyes. Dæk som jeg har været glade for generelt, dog med lav levetid på
forhjulet, men det er vist mere en BMW-ting. 11 KKm. for forhjulet, og 15
KKm. for baghjulet

Meen bagdækket havde nu ikke lyst til at forlade fælgen, faktisk har jeg
aldrig oplevet noget lignende. Selvom jeg endog har taget pænt på i vægt,
så kunne jeg med vægtstangens hjælp ikke løsne dækket.

Så for første gang i karieren har jeg afmonteret et dæk med hobbykniv, og
skævbider til kanttråden. :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Grunnet

Dato : 28-03-09 17:05

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i
meddelelsen news:e1htz5rsfoy2$.1kmrnb35hdkei$.dlg@40tude.net...
> [...]
> så kunne jeg med vægtstangens hjælp ikke løsne dækket.
>
> Så for første gang i karieren har jeg afmonteret et dæk med hobbykniv, og

Det må have taget hårdt på dig siden du tror det allerede er søndag

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 17:11

On Sat, 28 Mar 2009 17:04:35 +0100, Grunnet wrote:

> Det må have taget hårdt på dig siden du tror det allerede er søndag

Ja for s.... Omvendt, så er min week-end pludselig en dag længere

Orla Pedersen, som vist lige skal stresse ned.

Fra : Leif

Dato : 28-03-09 19:49

> [...]
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen, som vist lige skal stresse ned.

Minus 1 time i nat

Mvh, Leif

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-03-09 19:22

Orla Pedersen skrev:
> [...]
> så kunne jeg med vægtstangens hjælp ikke løsne dækket.
>
> Så for første gang i karieren har jeg afmonteret et dæk med hobbykniv, og

Hvad har du smidt på istedet for denne gang? (om man må spørge)

--
Dun@nt - nu på Conti Race-attack-Street
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 21:17

On Sat, 28 Mar 2009 19:21:37 +0100, "J.C.Kløve" wrote:

> Hvad har du smidt på istedet for denne gang? (om man må spørge)

Pilot porno Langt fra et naturligt valg, men de var lidt billigere end
Conti.

Jeg er meget spændt på om fordækket holder en bedre facon end Road
Attack'en.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-03-09 21:45

Orla Pedersen skrev:

> Pilot porno Langt fra et naturligt valg, men de var lidt billigere end
> Conti.
>
> Jeg er meget spændt på om fordækket holder en bedre facon end Road
> Attack'en.

Yderst overraskende valg det må man sige, og også overraskende at de kan
skaffes ikke kun til samme pris, men ligefram billigere.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-03-09 14:00

Orla Pedersen wrote:
> Så for første gang i karieren har jeg afmonteret et dæk med hobbykniv, og
> skævbider til kanttråden. :-/

Jeg skiftede det originale Metzeler Z4 foran i fredags. Det har siddet
på siden cyklen blev produceret - det er en 2005 model . Det holdt
kun ~22876km. Det kom af vha. skruetvinger, et brædt og et par deciliter
sved.

Et Z6 har erstattet det, og det er en fornøjelse at kunne varme fingre
på dækket efter en kold tur nu Z4'eren havde problemer i ydersæsonen
- det blev ikke varmt overhovedet. Bagdækket blev skiftet kort før
sæsonslut sidste år, så nu er jeg klar til at gå til stålet..

Dagens anden positive oplevelse var at se de indfedtede bremsebolte og
forhjulsakslen. Ikke alle cykler leveres tørre

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-09 21:01

On Mon, 30 Mar 2009 15:00:14 +0200, Torben Scheel wrote:

> [...]
> på siden cyklen blev produceret - det er en 2005 model . Det holdt
> kun ~22876km. Det kom af vha. skruetvinger, et brædt og et par deciliter

Jeg har dårlige erfaringer med skruetvinger og 180/55 dæk. Det kostede en
del maling på "fie's" bagfælg

Og nu blev forenden også fornyet, det var så til gengæld ligesom at skifte
et cykeldæk. Så nu er der nye "sko" for og bag, og med lidt helt holder de
sessonen ud

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-04-09 12:33

Orla Pedersen wrote:
> Jeg har dårlige erfaringer med skruetvinger og 180/55 dæk. Det kostede en
> del maling på "fie's" bagfælg

Det sker også ved 160/55 ;-( - men i mangel af svejseapparat til
fremstilling af dæktramper blev det det forhåndværende søms princip -
men det er godt nok svært at undgå at skruetvingen smutter indad mod
fælgen på et bredt dæk..

> Og nu blev forenden også fornyet, det var så til gengæld ligesom at skifte
> et cykeldæk. Så nu er der nye "sko" for og bag, og med lidt helt holder de
> sessonen ud

Ja, lad os håbe på dårligt vejr så dækkene kan holde læænge

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 01-04-09 18:00

> [...]
> det er godt nok svært at undgå at skruetvingen smutter indad mod fælgen på

Så lad skruetvingen arbejde på en lægte eller noget andet der ikke så let
skrammer fælgen.

Og btw så er sidestøttebenet på en mc ganske fortringlig til at få dækket
til at slippe. Når altså støttebenet sidder på en mc med hjul OG det ikke
lige en lille ktm knoldhopper hvor støttebenet vil knække ved operationen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-04-09 08:13

Anders Majland wrote:

> Så lad skruetvingen arbejde på en lægte eller noget andet der ikke så
> let skrammer fælgen.

Tro mig - alt det blev prøvet. Skrammerne kom da skruetvingen arbejdede
sig indad på brædtet, der jo er mere glat end dækket. En lægte vipper
blot pga. højden.

> [...]
> dækket til at slippe. Når altså støttebenet sidder på en mc med hjul OG
> det ikke lige en lille ktm knoldhopper hvor støttebenet vil knække ved

Der er en historie gemt dér
Risiko for skrammer er der i alle tilfælde (også hos dækmanden) - jeg
foretrækker at begrænse risikoen til fælgen, og ikke involvere mere end
1 cykel - der skulle gerne være en køreklar

--
vh
Torben