DBA = Lorte BLÅ AVIS
Fra : Mike DJ

Dato : 28-03-09 00:32

Jeg har af flere omgang forsøgt at få Den Blå Avis til
at ændre deres ubrugelige søgefunktion - uden held.

Så skulle det plaudselig koste penge at annoncere i udvalgte grupper.
Altså de grupper hvor hovedaktiviteterne ligger - forståes...

Og Senest har de have en ny præsentation, der endelig ødelægger
forventningerne til en positiv "blå oplevelse"..

Så - Hvor kigger I andre nu - for jeg er DÆLME færdig med den blå avis

Ellers godt forår til alle - VI er klar - MC'erne er klar - og det er liiige
om lidt...
Go sesson til alle

mvh
Mike

Fra : Per Christiansen

Dato : 28-03-09 06:46

"Mike DJ" <knowit@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så - Hvor kigger I andre nu - for jeg er DÆLME færdig med den blå avis
>
> Ellers godt forår til alle - VI er klar - MC'erne er klar - og det er

Jeg kan kun give dig ret sikke en pis avis, jeg bruger den gule og gratis
avis for at støtte den så vi kan få en bruger
venlig avis igen.
og de priser den dba køre med for at sælge er helt urimelige.
jeg ville sådan håbe at der er nogle flere der ville benytte
den gule avis.
Jeg har fulgt lidt med i dba og kan se at bruger tallet er fallet ret meget
på det sidste så der er måske ved at ske en flytning

Fra : PMH

Dato : 28-03-09 07:03

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse

> og de priser den dba køre med for at sælge er helt urimelige.

100,- for at annoncere i 6 uger, er det urimelig..??
Man annoncerer sin MC eller bil til salg, for 80.000,-
men syntes det er urimeligt at betale 100,- for at få den solgt..

Helt ærlig, tag en kiks tudeprinser..

Det kan måske holde nogle af de useriøse sælgere væk, nogle
af dem som bare sætter ublu høje priser, velvidende at de ikke
får solgt..
Og det er da mere rimeligt at det er sælger der har omkostningen,
og ikke køberen..

Måske det også er for at komme snyderiet til livs..
Mange gange, også i denne gruppe, er det set at da det kostede
gebyr at se kontaktoplysninger, da var folk for nærige til at betale
10-12,- kr for oplysningerne, og derfor spurgte i gruppen om
nogle havde adgang...

Så stop nu det piveri, og velkommen til den virkelige verden..!!

PMH

Fra : Per Christiansen

Dato : 28-03-09 07:48

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogle havde adgang...
>
> Så stop nu det piveri, og velkommen til den virkelige verden..!!

Nu har jeg tørt mine øjne, og fået kiksen galt i halsen

OK vi hopper ind i din virkelige værden .

Nu er det jo ikke alle mcer der koster 80,000kr
hvad hvis den koster 1500kr og prøver 2-3 gange i løbet
af sommeren, og ikke får den solgt, er det så også
rimeligt. Før kunne man købe adgang for ca.40kr i en måned hvis man skulle
købe. og det holdt også nogle af den der bare ville snakke og ikke købe fra
at ringe.

Når det nu skal være sælger der betaler kunne man jo
betale en procentsats af salget med loft på, hvis man får den solgt,
det gør man andre steder, og så er det mere rimeligt for sælger.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-03-09 08:22

Per Christiansen skrev:
> "PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> OK vi hopper ind i din virkelige værden .

ja lad os lige gøre det...

> [...]
> købe. og det holdt også nogle af den der bare ville snakke og ikke købe fra

Der var ikke een til 1500 ved testsøgning (jo een - en fzr 600 uden stel
og motor! :-\ - resten var "kr. 1,- ring for pris" .... sælger
"fup-annoncer")

så der burde sælger annoncere sit lig som reservedele det er gratis!

> Når det nu skal være sælger der betaler kunne man jo
> betale en procentsats af salget med loft på, hvis man får den solgt,
> det gør man andre steder, og så er det mere rimeligt for sælger.

På auktioner - ikke på annoncesider (det kan jo ikke styres i den
"virkelige verden" vel)

Som tingene er lige nu er er "den virkelige verden" at det er på DBA der
sælges.

Om det holder ved - det ved jeg ikke og jeg er rystende ligeglad. Men de
"fremførte" klager i denne tråd er uden substans, og har indtil videre
ikke kostet så meget omsætning at DBA her valgt at omlægge, hvilket de
utvivlsomt vil gøre hvis omsætningen forsvandt. Der er lavet
adskildelige forsøg på alternativer, de har ikke slået an - måske fordi
når først der er omsætning, koster det mange mange penge at holde et
sådant site kørende. . . .

Måske man bare i stilhed skulle lade være med at tortere sin sarte sjæl
ved IKKE at gå ind på DBA, hvis man ikke kan lide at være der - og så
søge alternativerne ???

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 12:43

> Som tingene er lige nu er er "den virkelige verden" at det er på DBA der
> sælges.

well, jeg har skam solgt på qxl, og dette er pludseligt blevet et billigere
sted at annoncere.

Fra : Anders Majland

Dato : 28-03-09 13:01

> Måske man bare i stilhed skulle lade være med at tortere sin sarte sjæl
> ved IKKE at gå ind på DBA, hvis man ikke kan lide at være der - og så søge
> alternativerne ???

Enig

Men også enig i at gebyret for at sælge noget "billigt" er lidt høj -
specielt hvis man forventer at et salg kan tage måneder. For mange mere
specielle mc'er - og de helt almindelige der er hundreder til salg af - kan
et salg tage et stykke tid...

Jeg har dog valg at annoncere på både dba, bilbasen og guloggratis (som jeg
så også reklamerer for på usenet) Ikke at det kon overføres direkte til mc
kategorien, men på knapt en uge har den været vist som

DBA: 85
G&G: 181
Bilbasen: 46

Men det er da et hint om at for gamle biler giver gul og gratis da megen
eksponering - måske det også gælder mc'er ...

--
anders dot majland at jyde dot dk
1997 Fiat Punto Van 1,1 55 - Synet 2/2009, 125000km. Billig vægtafgift

Fra : Armand

Dato : 29-03-09 11:05

J.C.Kløve skrev:
> [...]
> adskildelige forsøg på alternativer, de har ikke slået an - måske fordi
> når først der er omsætning, koster det mange mange penge at holde et

I modsætning til alle de der har været forvænt med gratis annoncering i
hele deres voksenliv, så husker jeg i kraft af mine halvt hundrede år at
det før DBA kostede omkring 250 kroner pr. gang(!) at få sin motorcykel
i (typisk) Jyllandsposten-Søndag!
Til sammenligning taler vi om en tid hvor Suzukis topmodel (GSX1100)
kostede 55.000,-kr.
Så i grunden er det ikke noget nyt, blot uvanligt for mange!

Og at dét kan forskrække den almindelige netbruger, som burde have
oplevet mindst en håndfuld tilfælde af gratis nettjenester/programmer
der bliver solgt og sidenhen koster kassen at bruge, undrer mig egentlig.

--
Armand.

Fra : Mike DJ

Dato : 29-03-09 21:10

Rolig Armand...

Jeg er ældre endnu du
men læs nu hele min brokken - sitet virker jo ikke som det skal/burde.

Og - hvis du har unger, så ved du også, at stopper "lørdagsslikken
pludselig"
- SÅ bliver der bøvl i hjørnesofaen. Jeg Har haft "Curling ungerne"........

Egentlig ville jeg jo blot høre, hvor I andre Net/MC-Nørder leder efter
DEN Mc,som jeg ikke vidste at jeg manglede..

Og tak for input fra alle

Mike

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-03-09 21:34

Mike DJ skrev:

> Egentlig ville jeg jo blot høre, hvor I andre Net/MC-Nørder leder efter
> DEN Mc,som jeg ikke vidste at jeg manglede..

Det kan du da godt få svar på

med pundet i 8-nogen-og-02, og en enkelt med Norwigian til UK koster et
par 100, så E-BAY.CO.UK

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ivar

Dato : 28-03-09 12:48

Per Christiansen skrev:

> Jeg kan kun give dig ret sikke en pis avis, jeg bruger den gule og gratis
> avis for at støtte den så vi kan få en bruger
> venlig avis igen.

Jeg har kun brugt DBA og G&G som køber. Jeg har altid først
kigget i G&G, og undret mig over at DBA var så populær.

Ivar Magnusson

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-03-09 20:24

Per Christiansen skrev:

> Jeg kan kun give dig ret sikke en pis avis, jeg bruger den gule og
> gratis

Som ikke længere er ubetinget gratis.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Marko

Dato : 29-03-09 23:58

On Sat, 28 Mar 2009 06:46:29 +0100, Per Christiansen wrote:

> og de priser den dba køre med for at sælge er helt urimelige.
> jeg ville sådan håbe at der er nogle flere der ville benytte
> den gule avis.

Alt er bare så elendigt i GG. Det er EN stor rodebunke. Og deres system med
at de skal lure i alle emails ved at køre gennem deres server, den hopper
jeg ikke på.
GG er et absolut lortested.

> Jeg har fulgt lidt med i dba og kan se at bruger tallet er fallet ret meget
> på det sidste så der er måske ved at ske en flytning

Samme med Bilbasen. Efter de har indført betaling er annoncerne faldet fra
100.000 til 85.000 annoncer og de vil falde indtil de dør helt.

bilpriser.dk kan anbefales. Jeg har tænkt at foreslå dem at have MC-er
også.

--
Marko postede dette den 2009-03-30 00:48:30 og glæder sig til sommer

Fra : Hekto

Dato : 28-03-09 05:46

On Mar 28, 12:43 pm, "tp" <nomail> wrote:

> well, jeg har skam solgt på qxl, og dette er pludseligt blevet et billigere
> sted at annoncere.

Dette er også en (ny) mulighed:

http://123mc.dk/

--
/Hekto

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 13:25

> [...]
>
> Så - Hvor kigger I andre nu - for jeg er DÆLME færdig med den blå avis
>
> Ellers godt forår til alle - VI er klar - MC'erne er klar - og det er

Her er der så en gratis mulighed http://fpn.dk/motor/mc/article1643060.ece

/Bo

Fra : Søren Larsen

Dato : 28-03-09 16:38

"Bo S." <hanbo(snabelA)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Her er der så en gratis mulighed http://fpn.dk/motor/mc/article1643060.ece
>
> /Bo

og endnu en http://www.jomito.com/

/Søren

Fra : Marko

Dato : 29-03-09 23:48

On Sat, 28 Mar 2009 00:32:20 +0100, Mike DJ wrote:

> Jeg har af flere omgang forsøgt at få Den Blå Avis til
> at ændre deres ubrugelige søgefunktion - uden held.

Samme her - glem det

--
Marko postede dette den 2009-03-30 00:47:13 og glæder sig til sommer