DID vs RK
Fra : HKL

Dato : 27-03-09 19:14

Hej

Jeg står og skal have ny kæde på min ZX10R, hvad bør jeg vælge en XW kæde
fra RK eller en ZWM kæde fra DID?

Kender nogen forskellen på XW og ZWM?

/HKL, ZX10R

Fra : Søren Larsen

Dato : 27-03-09 19:55

"HKL" <zx10r"FJERNDETTE"@lynnePUNKTdk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg står og skal have ny kæde på min ZX10R, hvad bør jeg vælge en XW kæde
> [...]

X, Z og M....

undskyld

Fra : Armand

Dato : 27-03-09 20:43

HKL skrev:
> Hej
>
> Jeg står og skal have ny kæde på min ZX10R, hvad bør jeg vælge en XW kæde
> fra RK eller en ZWM kæde fra DID?
>
> Kender nogen forskellen på XW og ZWM?

Orla har lavet en meget udførlig tabel over alle forekommende (incl.
udgåede) kæder:
<http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/chaindat/index.html>

Enjoy!

--
Armand.

Fra : HKL

Dato : 28-03-09 00:40

> Orla har lavet en meget udførlig tabel over alle forekommende (incl.
> [...]

Tak!!!

Højere trækstyrke og lavere vægt til DID, prisen er så også lidt højere.

/HKL, ZX10R

Fra : Knud Dam

Dato : 28-03-09 10:21

> Højere trækstyrke og lavere vægt til DID, prisen er så også lidt højere.
>
> /HKL, ZX10R

Husk nu kære Henrik, at det er forår og kun det bedste er godt nok til sin
store kærlighed.

; - )

KD

Fra : HKL

Dato : 28-03-09 11:12

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "HKL" <zx10r"FJERNDETTE"@lynnePUNKTdk> skrev i en meddelelse

> Husk nu kære Henrik, at det er forår og kun det bedste er godt nok til sin
> [...]
Min store kærlighed - det her må Heidi ALDIG se

Nye dæk, Quick Shift, ny kæde og måske et custom map til
Powercommander..............det løber sgu op Men du har da ret!!

/HKL, ZX10R

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-03-09 12:56

> Nye dæk, Quick Shift, ny kæde og måske et custom map til
> Powercommander..............det løber sgu op Men du har da ret!!

men pengene kan jo ikke bruges når man er død

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Anders Majland

Dato : 28-03-09 12:57

> Min store kærlighed - det her må Heidi ALDIG se
> /HKL, ZX10R

Medmindre prisforskellen er meget stor ville jeg tage DID kæden

Søg evt på hvad jeg har skrevet om DID og RK kæder tidligere... Ikke at jeg
har den store erfaring men bare slidt en enkelt RK kæde op på den halve tid
af en DID til stort set samme pris.

Og trods det at jeg lige har slået hul i motoren på XT'en med en CZ kæde
kommer der sådan en på igen... Den koster kun 53% af en DID ... Og det er
mere vinteren end km der tager livet af kæderne på den.

--
anders dot majland at jyde dot dk
1993 Yamaha XTZ750 Super Ténéré 3LD DID 530VM

Fra : Knud Dam

Dato : 28-03-09 13:02

> Medmindre prisforskellen er meget stor ville jeg tage DID kæden

Jeg er helt enig !

> Og trods det at jeg lige har slået hul i motoren på XT'en med en CZ kæde
> kommer der sådan en på igen... Den koster kun 53% af en DID ... Og det er
> mere vinteren end km der tager livet af kæderne på den.

Det forstår jeg så ikke helt ......

; - )

KD

Fra : Anders Majland

Dato : 28-03-09 13:12

> Det forstår jeg så ikke helt ......

Jeg har tabt clipsen engang før - på en did kæde. Der var jeg bare heldig at
lasken var rustet nok fast til at den ikke røg af ...

http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/def25cd9d0c4ee06/9773d44565855a20?lnk=gst&q=k%C3%A6de+clips+majland#9773d44565855a20

Til gengæld er det kun midlertidigt at den nye kæde bliver lukket med clips.
Jeg har en aftale om nitteled der passer til - Og så må jeg jo få lært at
nitte sådan en (DID's nitteled er meget nemmere)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 28-03-09 15:15

> Og så må jeg jo få lært at nitte sådan en (DID's nitteled er meget
> nemmere)

Hej Anders

Jeg har skrevet det til dig før, og nu får du det igen. CZ's nitteled er
magen til DID's nitteled. Det er begge hulnitter, og DID's kædenitter
passer perfekt til CZ's nitteled.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Anders Majland

Dato : 29-03-09 19:17

> Jeg har skrevet det til dig før, og nu får du det igen. CZ's nitteled er
> magen til DID's nitteled. Det er begge hulnitter, og DID's kædenitter
> passer perfekt til CZ's nitteled.

Så er det bare hukommelsen det er galt med ... Men min første CZ kæde for et
par år siden var ikke med hulnitter - måske derfor jeg har fornægtet det

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-03-09 09:20

> Men min første CZ kæde for et par år siden var ikke med hulnitter.

Så har du ikke købt den gennem Ténéré klubben. Alle de nitteled Ténéré
klubben har solgt har været med hulnitter. Du må huske forkert.

Fra : Armand

Dato : 29-03-09 11:11

Anders Majland skrev:

> [...]
> heldig at lasken var rustet nok fast til at den ikke røg af ...
>
> Til gengæld er det kun midlertidigt at den nye kæde bliver lukket med

Jeg Roadracede igennem seks sæson'er med clips sikret v.h.a. flydende
pakning og ville ikke frygte at bruge dét trick på gaden også; men har
dog investeret i en DID-nitter ved Louis!

Nu er det jo ikke sager man ligefrem ønsker at eksperimentere særligt
meget med, men f.eks. sekundlim kunne også være en mulighed til at sikre
clipsen med :-/

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 30-03-09 06:19

On 28 Mar., 16:15, "Jens Jacob Bager Jensen" <j...@bager.info> wrote:

> [...]
>
> Jeg har skrevet det til dig før, og nu får du det igen. CZ's nitteled er
> magen til DID's nitteled. Det er begge hulnitter, og DID's kædenitter

Nu vi så lige er ved CZ kæder, så ophører Arene nielsen i Roskilde
forhandlingen af kæderne.

Arne har solgt 'butikken' til en svensker, jeg ved p.t. ikke hvem.

--
/Hekto