det er for meget med postdk
Fra : Per Christiansen

Dato : 27-03-09 18:42

Jeg har købt nogle emblemer i USA for 354dkkr.
jeg var godt klar over at jeg skulle betale afgift og moms
men så kom overraskelsen 243kr det er fanme dyrt.

Postdanmark skal have et import gebyr på 155kr
toll skulle kun have 88kr det er ok.

hvad hvis jeg havde købt for 35kr der er sku da noget
galt med deres priser ellers er der for mange gribbe
der inde i postdk

Fra : Grunnet

Dato : 27-03-09 18:55

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> toll skulle kun have 88kr det er ok.
>
> hvad hvis jeg havde købt for 35kr der er sku da noget
> galt med deres priser ellers er der for mange gribbe

PostDK tager et fast toldbehandlingsgebyr uanset varens værdi, hvilket vel
er meget rimeligt, idet behandlingen er den samme om værdien af forsendelsen
er 100 kr. eller 100.000 kr.
Men ja! det er squ surt at skulle betale 243 kr. i moms, told og gebyr på en
vare til 354 kr.

--
Steen (der intet har med PostDK at gøre udover at være kunde)
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Leif

Dato : 27-03-09 20:19

"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> --
> Steen (der intet har med PostDK at gøre udover at være kunde)

Få afsender til at skrive det er en gave - mrk. "GIFT" tydeligt på pakken,
så glider den nemmere igennem uden gebyr.....
Mvh, Leif

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-03-09 23:15

Leif skrev:

> Få afsender til at skrive det er en gave - mrk. "GIFT" tydeligt på pakken,
> så glider den nemmere igennem uden gebyr.....

Den har de sikkert aldrig set før.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Per Christiansen

Dato : 28-03-09 06:57

"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er meget rimeligt, idet behandlingen er den samme om værdien af
> forsendelsen er 100 kr. eller 100.000 kr.

Nej det er ikke rimeligt, det var rimeligt hvis det var en procent sats af
prisen plu et loft på prisen.

Det virker som om man i samarbejde med skat og toll vil bremse importen fra
andre ikke eu lande.

Fra : Grunnet

Dato : 28-03-09 08:06

> [...]

> prisen plu et loft på prisen.
>
> Det virker som om man i samarbejde med skat og toll vil bremse importen

Nu ved jeg ikke hvad du arbejder med, men du vil sandsynligvis have den
samme timeløn uanset om du arbejder med et dyrt eller billigt emne.
Det PostDK beregner svarer jo til et "timelønsgebyr" og hvis de tager samme
timelønssats som autoværksteder, revisorer. banker m.v. svarer det til en
behandlingstid på 15 - 20 minutter, og den behandlingstid er jo ens om varen
koster 50 kr. eller 100.000 kr.

--
Steen

Fra : Per Christiansen

Dato : 28-03-09 08:26

> [...]
> til en behandlingstid på 15 - 20 minutter, og den behandlingstid er jo ens
> om varen koster 50 kr. eller 100.000 kr.

Nu er det jo sådan at de måske godt kan køre 20-30 breve igennem i deres
system i timen, så lad os sige 3000kr i timen. husk på at forsendelsen er jo
betalt så
de skal bare taste nogle tal ind og klistre en ny sedel på.

Man kan jo godt undre sig over at man kan sende en pakke til 70kr på
posthuset, men det skal koste 150kr
at sætte en sædel på en brevpakke.

Fra : Armand

Dato : 29-03-09 10:53

Per Christiansen skrev:

> Man kan jo godt undre sig over at man kan sende en pakke til 70kr på
> posthuset, men det skal koste 150kr
> at sætte en sædel på en brevpakke.

= Af ren erhvervsbeskyttelse:
Pakkeforsendelse, som regnes primært for at være benyttet af erhvervet,
er dumpet i pris, hvorimod breve regnes for private anliggender og
derfor holdes uden for dén rabat.
Hvis man således kommer til at blande begreberne og vedlægger et brev i
en pakke skal det koste kassen!

--
Armand.

Fra : Per Christiansen

Dato : 29-03-09 18:46

> [...]
> holdes uden for dén rabat.
> Hvis man således kommer til at blande begreberne og vedlægger et brev i en

Undskyld jeg skrev brevpakke der skulle have stået brev.
Nu taler jeg ikke om erhvervsforsendelse.

Fra : Bill C.

Dato : 28-03-09 09:08

> [...]
> forsendelsen er 100 kr. eller 100.000 kr.
> Men ja! det er squ surt at skulle betale 243 kr. i moms, told og gebyr på

Næh næh.... En vare sendt fra et ikke EU land og med en værdi (på
forsendelsesformularen) af kr.80,00 eller mindre
SKAL IKKE fortoldes. D.v.s. inget fortoldningsgebyr - ingen moms (værken på
godsværdi eller forsendelses-omkostninger) og ingen told.
En vare sendt fra et ikke EU land og med en værdi (på forsendelsesformular)
af kr.81,00 eller mere skal fortoldes af Post DK mod fortoldningsafgift af
kr.155,00 og 25% moms betales på varens værdi PLUS
forsendelses-omkostningerne.
Regards,
Bill

Fra : Marko

Dato : 29-03-09 23:44

On Fri, 27 Mar 2009 18:41:31 +0100, Per Christiansen wrote:

> postdk

De er og bliver, gribbe, banditter og analbafeter. Jeg undgår dem hvor jeg
kan.

--
Marko postede dette den 2009-03-30 00:42:21 og glæder sig til sommer

Fra : Kell Petersen

Dato : 03-04-09 08:05

Så er der ikke noget atsige til at post.dk
tit afholder Portofester for deres medarbejdere...

Jeg bruger også kun P&T , når der ikke er mulighed for selv at afhente eller
bruge et andet firma.