Bakkens åbning
Fra : Anders Majland

Dato : 26-03-09 21:27

Det var da en kold fornøjelse at sparke dæk i nørrebrogade idag - Men der
var alligevel relativt mange mc'er været taget i betragtning...

Tror der var rigtig mange der ikke havde haft deres mc ude i slud før ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : MKS - 74

Dato : 26-03-09 22:30

On Thu, 26 Mar 2009 21:27:28 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>Det var da en kold fornøjelse at sparke dæk i nørrebrogade idag - Men der
>var alligevel relativt mange mc'er været taget i betragtning...

Billedserie fra Politiken -

http://politiken.dk/fotografier/soundslides/article678330.ece

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : "Dadyw

Dato : 27-03-09 08:40

Anders Majland skrev:
> Det var da en kold fornøjelse at sparke dæk i nørrebrogade idag - Men
> der var alligevel relativt mange mc'er været taget i betragtning...
>
> Tror der var rigtig mange der ikke havde haft deres mc ude i slud før ...

Rigtigt!
Jeg har aldrig prøvet at køre i slud før, og det var faktisk ikke sjovt
at køre hjem via Isterødvejen. Jeg havde problemer med at se ud gennem
visiret. Så hastigheden var ikke stor. Og nu skal mc'en renses for snavs
og salt.
Men det var da en oplevelse.
Hilsen
Leif

Fra : Kim Olsen

Dato : 27-03-09 09:56

Det foregik i hvert fald i et noget mere adstadigt tempe op ad strandvejen -
end det plejer.

Jeg synes nu ikke at den smule sne/slud var et problem, men regnen kunne vi
da godt have undværet

Kim Olsen
www.kims.pahn.dk
Lifan 250-4

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-03-09 11:48

Anders Majland skrev:
> Det var da en kold fornøjelse at sparke dæk i nørrebrogade idag - Men
> der var alligevel relativt mange mc'er været taget i betragtning...
>
> Tror der var rigtig mange der ikke havde haft deres mc ude i slud før ...

Pjat. Der er sgu alt for mange godtvejrs-kyllinger, hvis motorcykler
åbenbart ikke er lavet til _udendørs_ brug. De var så ikke med i går.
Men det var godt at se at der var talstærkt fremmøde på Nørrebrogade
trods vejret.

Vi var en lille flok der havde en dejlig oplevelse på trods af vejret,
og der blev sluttet af på behørig vis på Bakkens Perle med helstegt
hjortekølle med krydderkartofler, svampesauce, salat og det hele - det
tog sgu den værste kulde, og gjorde ydermere det ganske gavnlige, at vi
fik fjernet navlen fra rygraden igen.

Og var man ordentligt klædt på var det heller ikke specielt koldt/vådt
inde på Nørrebrogade, men okay - det krævede også en større
påklædningsprocedure, kaldet "Mein Kampf", inden turen.

Derudover kan jeg varmt anbefale en thermokandefuld skoldhed kaffe,
varme i sæde og håndtag - og hyggeligt selskab til at tage
opmærksomheden fra den næsten bundfrosne næse, som nu er vel tøet op
igen. (Diagnose: Bakkeåbnings-tud? )

Eneste klagepunkt:
Hvad hulen kan man bruge til at tage dug på ens briller???
Jeg har prøvet opvaskemiddel, men det holder ikke en skid i den type
vejr vi havde i går, så jeg er på jagt efter noget mere langtidsholdbart.
Visiret er ikke noget problem, der har jeg et udmærket pinlock-visir, så
det er der styr på.
Men brillerne! Grrrrrrrr!!!
Det er sgu noget gøvs at prøve at kikke ud af matte "ruder".

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Søren

Dato : 27-03-09 12:11

indrømmet, det var ret koldt igår...
indrømmet, vi nåede aldrig til bakken... kun til Rungsted havn...
(hvor vi så nogle kite surfere ude på det kolde hav, se DET tog prisen)

men der en del der mener at deres cykler ikke kan køre i regnvejr,
men så skal man lære ikke at købe en mc lavet af pap eller kiks

Søren

Fra : svum

Dato : 27-03-09 14:14

> [...]
> det er der styr på.
> Men brillerne! Grrrrrrrr!!!
> Det er sgu noget gøvs at prøve at kikke ud af matte "ruder".

Hvad med en laserbehandling har selv prøvet kan klart anbefales
Kim

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-03-09 06:09

svum skrev:
-klip-

> Hvad med en laserbehandling har selv prøvet kan klart anbefales
> Kim

Takker for forslaget, men jeg har en fiks ide med at der bare ikke er
_nogen_ der skal ind og pille ved _mine_ øjne, uanset om det hedder
laseroperation, kontaktlinser - eller en vatpind for at fjerne snavs.
En skylning kan jeg til nød tolerere, så kan jeg altid få et hystetisk
tilfælde bagefter, og jeg tvivler på at der er nogen der reagerer
positivt på en lige højre, placeret strategisk korrekt idet de nærmer
sig _mine_ øjne med _noget_ som helst!
Er der nogen der skal pille dér, bliver det _mig_, derudover foregår det
i fuld bedøvelse.
Dixi!

Mvh

Aragorn. Lidt "zenzitiv" mht. øjne...

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-03-09 10:46

On Sun, 29 Mar 2009 07:08:34 +0200, Aragorn Elessar
<AragornDK@gmail.com> wrote:

Hej Aragorn.

>Er der nogen der skal pille dér, bliver det _mig_, derudover foregår det
>i fuld bedøvelse.

Meget stille: Jeg tror du modificerer holdningen til det hvis du en
dag står med et øje der ikke du'r.
Det er ikke behageligt at blive skåret i øjet, men man mærker det
faktisk ikke.
Skrevet af en der har fået en ny linse for 1½ år siden og som er
lykkelig for at have begge øjne på 100% igen.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : stolle68

Dato : 27-03-09 07:16

On 27 Mar., 12:11, Søren <a...@a.com> wrote:
> men der en del der mener at deres cykler ikke kan køre i regnvejr,
>men så skal man lære ikke at købe en mc lavet af pap eller kiks

Nu er det måske ikke nødvendigvis af hensyn til MC'en,
men af hensyn til sig selv at vi var mange der blev hjemme i
Torsdags......

Jeg havde personligt ikke lyst til at fryse i første gear.
For mig skal det at køre MC være en fornøjelse
og det havde det ikke været for mig at åbne Bakken i år.

Vi ses når det bliver lidt varmere

Martin
Aprilia SL750

Fra : Søren

Dato : 27-03-09 17:20

huse i syd Frankrig er vist også blevet billigere

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-03-09 06:21

stolle68 skrev:

> [...]
> For mig skal det at køre MC være en fornøjelse
> og det havde det ikke været for mig at åbne Bakken i år.

Man _fryser_ sgu da heller ikke i 1. gear, det kommer sgu da først ved
motorvejshastigheder og med stiv sidevind?

Spøg til side, der er sgutte møj' spas ved at hundefryse så man er ved
at klapre gebisset ud af kraniet!
Jeg har prøvet at være et par dage om at få varmen igen efter en tur fra
Rørvig til Ballerup i vinterskybrud og stiv vind uden nogen som helst
form for varme - det var _faneme'_ en kold tur!
Sjov var den heller ikke - lastbiler der smider vand op fra en iskold
vej kan det sgutte anbefales at ligge og rasle rundt bagved på en
tohjuler i lortevejr kl. bøh om aftenen.
Så se da at få anskaffet dig en ordentlig mukkebik der også duer til
vinterkørsel, så kan du også have det sjovt om vinteren.

Mvh

Aragorn.

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-03-09 15:08

Aragorn Elessar wrote:

> [...]
> det er der styr på.
> Men brillerne! Grrrrrrrr!!!
> Det er sgu noget gøvs at prøve at kikke ud af matte "ruder".

Helt enig - med 2-3 duggende flader og sne på den sidste var min tur
hjem ad helsingørmotorvejen/isterødvejen ikke specielt sjov - men det
var i det mindste ikke kulde jeg rystede af

Kan man ikke stille krav til vejvæsenet om at striber i det mindste er
synlige på motortrafikveje og derover? For dælen, det er ringe mange steder.

--
vh
Torben

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-03-09 06:14

Torben Scheel skrev:
-klip-
> [...]
>
> Kan man ikke stille krav til vejvæsenet om at striber i det mindste er
> synlige på motortrafikveje og derover? For dælen, det er ringe mange

Tjah, jeg sidder varmt, tørt og godt i sadlen med indbygget varme, og
ellers har jeg som regel kaffe med til at tø næsen op i, det er heller
ikke helt ringe.

Synlighed i afstribningen?
Aj helt seriøst, det _kan_ du da virkelig ikke mene? ;oD
Så skal Vej(u)væsenet jo lige pludselig til at _lave_ noget??? ;oD

Mvh

Aragorn.

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-09 08:59

> Tjah, jeg sidder varmt, tørt og godt i sadlen med indbygget varme, og
> ellers har jeg som regel kaffe med til at tø næsen op i, det er heller
> ikke helt ringe.

og HVOR er det lige du har varme henne? Jeg har set man kan få undertøj med
12v stik, men jeg har ikke indtryk af at det er særligt udbredt (bare tanken
om en overgang i elektronikken, når den er helt tæt på kroppen...

Varme i håndtagene kan næppe varme hele kroppen op. Varme i sædet? well,
det er sjældent det er min mås der fryser, og hvad ellers?

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 29-03-09 10:34

"tp" <nomail> writes:

> og HVOR er det lige du har varme henne?

Jakke + handsker. Works like a charm. Sankt Gerbing, kalder jeg det også.
http://www.gerbing.com/

> Jeg har set man kan få
> undertøj med 12v stik, men jeg har ikke indtryk af at det er særligt
> udbredt (bare tanken om en overgang i elektronikken, når den er helt
> tæt på kroppen...

Ingen problemer på .... (tælle tælle) 11. sæsong. Iøvrigt er der
indskudt en sikring i systemet.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 30-03-09 15:45

tp skrev:

> [...]
>
> Varme i håndtagene kan næppe varme hele kroppen op. Varme i sædet?
> well, det er sjældent det er min mås der fryser, og hvad ellers?

Varmen er indbygget i sadlen med to trin:
"Rød" og "gennemstegt".
Når først sadelvarmen er i gang, så er man varm i hele skroget kan jeg
godt hilse og sige.
En god stor kåbe på mukkebikken hjælper også.

Mvh

Aragorn.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 27-03-09 21:35

Aragorn Elessar <AragornDK@gmail.com> writes:

> Eneste klagepunkt:
> Hvad hulen kan man bruge til at tage dug på ens briller???

Ét ord: kontaktlinser

Kai (med kontaktlinser)

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-03-09 06:09

Kai Harrekilde-Petersen skrev:

> Ét ord: kontaktlinser
>

> Kai (med kontaktlinser)

Se venligst mit svar til svum.

Mvh

Aragorn.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 29-03-09 10:31

Aragorn Elessar <AragornDK@gmail.com> writes:

> Se venligst mit svar til svum.

Jeg gentager: *kontaktlinser*

At du ikke vil lege med laserkorrektion forstår jeg godt, men at du
blankt nægter at have *noget som helst* ind på dine øjne - vil jeg
placere i kategorien for lettere fobier.

En kollega af mig gjorde mig opmærksom på INTACS - de kan skiftes ud
og der fjernes ikke materiale fra øjet (som ved en laserkorrektion).

Læsestof: http://en.wikipedia.org/wiki/Intacs

Kai

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 30-03-09 15:50

> [...]
>
> En kollega af mig gjorde mig opmærksom på INTACS - de kan skiftes ud
> og der fjernes ikke materiale fra øjet (som ved en laserkorrektion).

_Lettere_ fobier???
Jeg kan godt høre at du ikke kender mig.
Jeg skal ikke under nogen omstændigheder have noget ind i øjet,
medmindre det er tvingende nødvendigt/uundgåeligt.
Meget kan man byde mig, og meget er jeg blevet budt gennem mine få år
her på planeten - men lige dét...grrrrrrrrrrrRRRRrrrr!!!

Mvh

Aragorn.

Fra : N/A

Dato : 29-03-09 06:21