gs 500 ventiler
Fra : henriktrolle@gmail.c~

Dato : 26-03-09 12:11

Hej jeg har købt en suzuki gs 500 hvor der skal nye ventiler i den var
skilt af da jeg fik den.
Mit spørgsmål er så når jeg har monteret de nye ventiler og skal til
at samle den,
jeg er ikke sikker på hvordan den skal stå når knast mærkerne vender
ind mod hinanden hvordan eller hvilket stempel skal så være i top.

jeg har haynes bog men syntes ikke helt jeg kan se det ud fra de
billeder...

Fra : LasseNC

Dato : 26-03-09 12:13

On Mar 26, 7:10 pm, "henriktro...@gmail.com" <henriktro...@gmail.com>
wrote:
> [...]
> ind mod hinanden hvordan eller hvilket stempel skal så være i top.
>
> jeg har haynes bog men syntes ikke helt jeg kan se det ud fra de

Kan ikke tro der ikke står noget i Haynes om det, er der ikke nogle
billeder hvor de viser enden af knasten og så nogle mærker den skal
line op ved?

Fra : henriktrolle@gmail.c~

Dato : 26-03-09 12:23

> Kan ikke tro der ikke står noget i Haynes om det, er der ikke nogle
> billeder hvor de viser enden af knasten og så nogle mærker den skal
> line op ved?

Der er mærke på rotoren og på knasten, men den kan jo stå 1/2 omgang
forkert vil jeg tro.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-03-09 19:28

> Der er mærke på rotoren og på knasten, men den
> kan jo stå 1/2 omgang forkert vil jeg tro.

Tændrørene gnister både i forbrændings og skylle takten. Sålænge
taktningen passer med stempel 1 er i top, passer pengene.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-03-09 19:25

jeg har haynes bog men syntes ikke helt jeg kan se det ud fra de
billeder...

Side 1.7 billede 5.5a viser helt tydeligt hvordan krumtappen skal stå.
Teksten til billedet siger: R,T mærket skal være på linie med midten af
den venstre pick up spole. Mit gæt er det passer med ventre cylinder er
i top.

Fra : Armand

Dato : 27-03-09 17:57

Jens Jacob Bager Jensen skrev:

> [...]
> Teksten til billedet siger: R,T mærket skal være på linie med midten af
> den venstre pick up spole. Mit gæt er det passer med ventre cylinder er

Bare for at bringe forvirring ind i sagen:
Jeg mener at konne huske fra GSX400'eren at Suzukis twins, der har
tændingen siddende på højre side af krumtappen, er topstillingsmærket
for "den nærmeste cylinder" hvilket jo så er den højre

Men hvis man holder sig til Haynes forklaring kan det jo være
fuldstændig ligegyldigt hvorledes at tingene sidder indvendig i motoren!

Noget andet er: Hvis ikke at man kan finde dén forklaring, som du hermed
står inde for eksistensen af, i sin Haynes så er det sq et voldsomt
arbejde at hoppe på :-|

Hár du slebet de nye ventiler til Henrik ???

--
Armand.

Fra : henriktrolle@gmail.c~

Dato : 26-03-09 13:19

On 26 Mar., 19:28, "Jens Jacob Bager Jensen" <j...@bager.info> wrote:

> Tændrørene gnister både i forbrændings og skylle takten. Sålænge
> taktningen passer med stempel 1 er i top, passer pengene.

> [...]

det vil sige at når stempel 1 det venstre, er i top og mærket på
rotoren samt mærkerne på knasterne vender ind mod hinanden. så står
alt som det skal ..

Fra : henriktrolle@gmail.c~

Dato : 28-03-09 01:11

On 27 Mar., 17:56, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> [...]
> arbejde at hoppe på :-|
>
> Hár du slebet de nye ventiler til Henrik ???

ventilerne er slebet og klar til montering, på min model er der kun en
spole som vist i haynes manual side 2.12 billede 10.2c