bakkeåbning
Fra : ib tinning

Dato : 24-03-09 17:56

vi sad i dag på arbejdet og talte om hvad det er der bestemmer hvad dag
bakken åbner
jeg mente det var sidste torsdag før påske men syntes ikke det passer i år
så håber nogle kan hjælpe

med mc hilsen Tinning der godt ved det er dagen efter i morgen

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 24-03-09 18:47

"ib tinning" <ib@1spambox.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så håber nogle kan hjælpe
>
> med mc hilsen Tinning der godt ved det er dagen efter i morgen

Sidste Torsdag i Marts ?
Men som vejret er lige nu ku jeg da godt finde på at vente til de lukker....

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Grunnet

Dato : 24-03-09 19:02

"ib tinning" <ib@1spambox.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> så håber nogle kan hjælpe
>
> med mc hilsen Tinning der godt ved det er dagen efter i morgen

Det spørgsmål må du nok stille til Bakken, det er trods alt dem der
bestemmer hvornår de åbner og lukker
http://www.bakken.dk/kontakt.html

Du har jo ret i at tidligere var det torsdagen i ugen før påskeugen, men de
senere år har de fremsskyndet åbningen, så nu er det nærmest torsdagen 2
uger før påskeugen, men det er vel bestemt af kommercielle interesser
Det er bestemt ikke af hensyn til MC-folket, for med den vejrudsigt DMI
lover torsdag bliver det en kold og måske fugtig fornøjelse.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84 (der sadig står i skuret dækket af presenning og

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : ib tinning

Dato : 24-03-09 20:29

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-03-09 21:43

On Tue, 24 Mar 2009 19:02:17 +0100, "Grunnet"
<neets@slet-disse-ord-besked.com> wrote:

Hej.

> [...]
>Det er bestemt ikke af hensyn til MC-folket, for med den vejrudsigt DMI
>lover torsdag bliver det en kold og måske fugtig fornøjelse.

I "gamle" dage var det tæt på Påske.
Så forlangte Skoven at Bakken lukkede tidligere af hensyn til dyrenes
brunstperiode.
Bakken forlangte så at få lov til at åbne tidligere for at få samme
afkast.
Siden har det været tradition at åbne sidste torsdag i marts.
Jeg ved dog ikke om der er undtagelser

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : MBP

Dato : 25-03-09 08:29

Der er en undtagelse...... det er hvis påsken falder sidst i marts - så
bliver det torsdagen før.
Mvh
Michael

Fra : ib tinning

Dato : 25-03-09 17:24

takker for de svar det gjorde mig noget klogere

mvh Tinning

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-03-09 09:19

ib tinning wrote:
> [...]
> så håber nogle kan hjælpe
>
> med mc hilsen Tinning der godt ved det er dagen efter i morgen

...som nu er blevet til dagen i dag. Heldigvis er sjælland sluppet for
saltning i nat, så jeg vover det ene øje og deltager trods truende slud
og regn.

En ting er sikker - cyklen skal skylles grundigt efter turen.

--
vh
Torben