Klemrække; opfølgning.
Fra : Simon

Dato : 22-03-09 14:59

Jeg fik tidligere noget input her i min søgen efter en klemrække;
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/4460f4b6694ad562#

Prøvede hos Elektronik Lavpris (de mente de havde noget, men kunne ikke
lige finde det i kælderen!), de foreslog ELFA i Brabrand.
Der fandt jeg noget brugbart:
http://www1.elfa.se/elfa~dk_da/go.jsp?s=dk-da&i=48-256-00 ,
Det skulle godt nok bestilles hjem fra deres lager, men det gjorde de
gerne - i tillæg til 10-15 min. snak/ekspedition for dele til 15,- var der
fin service..
Blev færdig med installeringen i fredags:
http://img16.imageshack.us/img16/3066/20032009263r.jpg
- jeg fravalgte separat sikring, da jeg pt. kun har varmegrebene som
eneste forbruger...

Og de virker fint! :)

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 22-03-09 15:25

"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://img16.imageshack.us/img16/3066/20032009263r.jpg
> - jeg fravalgte separat sikring, da jeg pt. kun har varmegrebene som

Jeg forstår ikke hvorfor du undlader at montere en sikring?
Hvis der sker kortslutning i varmegrebene, så kan du komme ud for alvorlig
skade på cyklen. I værste fald brand.
Få nu monteret en sikring!
Hilsen Matthias

Fra : Simon

Dato : 22-03-09 15:59

Matthias H Matthiessen wrote:

> Jeg forstår ikke hvorfor du undlader at montere en sikring?

Arh, så kunne min bemærkning alligevel misforstås! :)
Der *er* en sikring, som det allerførste efter batteri-tilslutningen.
Men i min oprindelige tråd blev der diskuteret individuel sikring til
hvert udtag/enhed. F.eks. sådan een: http://dk.rs-online.com/web/2506314.html

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 22-03-09 16:08

> [...]
> Der *er* en sikring, som det allerførste efter batteri-tilslutningen.
> Men i min oprindelige tråd blev der diskuteret individuel sikring til

Jamen så er alt jo OK.
Fordelen ved en sikring for hver enkelt del er, at det gør det nemmere at
finde en evt. fejl.
Hilsen Matthias