årets første mc tur
Fra : Søren

Dato : 20-03-09 22:42

Fra : PMH

Dato : 20-03-09 23:52

"Søren" <a@a.com> skrev i en meddelelse
> http://sodan.dk/bmw/touring_20091503.html
>

> -sg

Ser sgu' godt ud..

Men så fine cykler, og så se en hjelm der hænger
på styret og gnider mod tanken, sådan noget kan
jeg bare slet ikke få til at passe sammen..

PMH

Fra : Søren

Dato : 21-03-09 00:05

hehe, well.... den er hængt med sagte hånd, og
det er jo brugsmaskiner og ikke et tyndt krystalglas.

Søren

Fra : Ralph Køster

Dato : 21-03-09 07:09

Det er sgu da Hornbæk havn

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-03-09 00:11

On Fri, 20 Mar 2009 22:41:47 +0100, Søren <a@a.com> wrote:

Hej Søren.

>http://sodan.dk/bmw/touring_20091503.html

Jeg bøjet lige hovedet i dyb beundring.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : O.L

Dato : 21-03-09 08:51

Flotte cykler, glæder mig til min bliver lige så gammel, for det er sq kram!
ole BMW R80 ST

Fra : LasseNC

Dato : 21-03-09 03:23

On Mar 20, 11:51 pm, "PMH" <t...@tjaa.dk> wrote:

> Ser sgu' godt ud..
>
> Men så fine cykler, og så se en hjelm der hænger
> på styret og gnider mod tanken, sådan noget kan
> jeg bare slet ikke få til at passe sammen..
>
> PMH

På ebay hedder det gebrauchspuren! :D

Fra : Leif

Dato : 22-03-09 12:30

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Men så fine cykler, og så se en hjelm der hænger
> på styret og gnider mod tanken, sådan noget kan
> jeg bare slet ikke få til at passe sammen..

Og selv på dansk kaldes det patina.........

Flotte cykler - måske lidt Mother's alu pasta kan få jeres alublokke
til at skinne mere - jeg ved dog ikke om det er ønskeligt.....

Mother's kan f.eks. købes hos Guzzi-parts

Mvh, Leif
Og nej - jeg har ingen økonomiske relationer til nogen af dem....

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 22-03-09 13:37

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Mother's kan f.eks. købes hos Guzzi-parts
>
> Mvh, Leif
> Og nej - jeg har ingen økonomiske relationer til nogen af dem....
Hej Leif
Hvilken finish opnår man. Bliver det skinnende eller bare ren alu. Har et
par blokke der kunne trænge til at blive frisket op. Har prøvet med
"Alurens" købt på stumpemarked, men er ikke helt tilfreds med resultatet.
Desuden er jeg ikke glad for at bruge det (Syre) på ikke adskilte dele af
motoren.
Mvh
Henrik Damgaard

NB
Fede billeder Søren. Hvad skulle Claus lave??
Ses HD

Fra : Soren

Dato : 22-03-09 13:52

bruger slipol og så autosol til aluen...

Henrik: vi var lige ovre hos Claus til en hyggesnak,
og så skulle koblingen kontraspændes, med 2 10'er nøgler...
Steffens var gået løs....

Søren

Fra : knud.aagaard@gmail.c~

Dato : 22-03-09 15:44

Hej
On Sun, 22 Mar 2009 13:37:00 +0100, "Henrik Damgaard" <hhd@email.dk> wrote:

> [...]
>Desuden er jeg ikke glad for at bruge det (Syre) på ikke adskilte dele af
Jeg har prøvet Alu-Magic med et rimelig godt resultat
http://www.louis.de/_40983377a177a2c1f5dd01e4226d561c2e/index.php?topic=search&searchterm=Alu-Magic&cmd.x=8&cmd.y=6
--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Leif

Dato : 22-03-09 20:03

"Henrik Damgaard" <hhd@email.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Henrik Damgaard
>
> NB
> Fede billeder Søren. Hvad skulle Claus lave??

Det bliver rent - næsten af sig selv.
Herefter kan du let gentage og polere til flot glans.
Bruger det til gamle misligholdte Puch Maxi motordele / dæksler.

Mon ikke de har det hos Ry MC eller bør de straks få det hjem herfra:
http://www.guzzi-parts.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=49&Itemid=1

Jeg vil tro det er muligt at de kan få et par dåser som vareprøve, for
det er så godt, at ingen vil føle sig snydt.....

Mvh, Leif

Fra : Armand

Dato : 23-03-09 20:26

Leif skrev:
> "LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Og på dansk kaldes det patina.........

Jup!

§5
stk.1:
En motorcykel vil altid fremstå uden fejl og mangler overfor ejeren.

§5
stk.2
a):
Udenforståendes indsigelser herom vil altid kunne dækkes ind under
begreberne "charme", "karisma" og "sjæl".

§5
stk.2
b):
Såfremt at sådanne indsigelser vedrører aldersbestemte forhold, gælder
istedet begrebet "patina".

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 24-03-09 09:04

> §5
> stk.1:
> En motorcykel vil altid fremstå uden fejl og mangler overfor ejeren.

Og hvis det er "issues" så er det småting som man planlægger at hygge sig
med at forbedre eller bygge om.

> [...]
> stk.2
> b):
> Såfremt at sådanne indsigelser vedrører aldersbestemte forhold, gælder

Uha mine mc'er har meget charme, karisma og sjæl dækket af lidt patina

/A

Fra : Armand

Dato : 24-03-09 16:02

Anders Majland skrev:

> Og hvis det er "issues" så er det småting som man planlægger at hygge
> sig med at forbedre eller bygge om.

Heeey!
Tillægs-sætning til paragraffen!

Ny formulering indført i "Motorcykellivets uskrevne love":

§5
stk.1:
En motorcykel vil altid fremstå uden fejl og mangler overfor ejeren.
Specifikke mindre detaljer vil højest dreje sig om "issues" som ejeren
har planlagt at skulle hygge sig med at forbedre/ombygge inden længe og
senest under vinteropstaldningen.

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-09 17:06

On Tue, 24 Mar 2009 16:02:22 +0100, Armand wrote:

> [...]
> Specifikke mindre detaljer vil højest dreje sig om "issues" som ejeren
> har planlagt at skulle hygge sig med at forbedre/ombygge inden længe og

Åhhh-ja, ahædr, den er go ;-D

Forsinket tillykke i øvrigt, ville meget gerne have været der.

Orla Pedersen, som har lært at holde planlagte opdateringer for sig selv.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Grunnet

Dato : 24-03-09 19:12

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i
meddelelsen news:qmov3rdlr20z.1n95wwp4mnyg4.dlg@40tude.net...

> Åhhh-ja, ahædr, den er go ;-D

Ja - er det ikke utroligt som den mand kan blive ved, selv nu hvor han er
blevet voksen

Også et forsinket tillykke til Armand herfra.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Søren

Dato : 27-03-09 23:59

MOTORCYKKELLIVETS USKREVNE LOVE

§1
Ingen indrømmelser!

§2
stk.1
a) Formanden har altid ret.
b) I formandens fravær, tilfalder denne rettighed ethvert tilstedeværende
bestyrelsesmedlem.
c) I tilfælde af hele bestyrelsens fravær, tilfalder denne rettighed ethvert
tilstedeværende medlem.
d) I tilfælde af alles fravær, tilfalder denne rettighed enhver
tilstedeværende.

§3
Alle motorcykler med et slagvolumen mindre end ens egen, er at regne for
'under-kubikkere'.

§4
Kvinder på motorcykel, kan kun accepteres i form af bagsædepassager.
Stk.1
Dispensation herfor foretages kun i henhold til §3 hhv. §1.

[...]

§6
stk.1
a) Enhver egen udtalelse omkring præstationer, herunder acceleration,
topfart og bensinøkonomi, gældende for ens personlige motorcykel vil være at
regne for relevant.
b) Enhver udtalelse omkring præstationer, herunder acceleration, topfart og
bensinøkonomi, gældende for ens foretaget af anden person om vedkommendes
personlige motorcykel, vil være at regne for irrelevant.
stk.2
a) Udtalelser omkring præstationer, herunder acceleration, topfart og
bensinøkonomi, gældende for ens og andre detaljer, vil til enhvertid kunne
afvises med trykte testresultater af given karakter.
b) Dokumenterede målinger, qua diverse testresultater, vil altid kunne
afvises gennem faktiske forhold bevist 'på gaden'.
stk.3
Paradokser opstået ud fra denne paragraf, kan kun løses under henvisning til
§1.

§7
I tilfælde af tvist omkring forståelsen af nærværende regelsæt, såvel som
tvist om ethvert forhold omkring motorcykler og deres benyttelse, henføres
til §1!

§8
Såfremt andre forhold uomtvisteligt modstår præmisserne i nærværende
regelsæt, henføres til §1

Fra : Soren

Dato : 22-03-09 17:55

her er flere 'brugsmaskiner'
http://www.wrenchmonkees.com/

specielt den ombyggede Harley med Husquarna tanken
kan jeg gode lide ...

Søren