Længde på udstødningsfjedre
Fra : Rene Joergensen

Dato : 18-03-09 22:57

Hejsa,

Jeg skal bruge nogle nye fjedre til min Micron-udstødning på FZR'en.

De mål der opgives er vel fra krog til krog? Jeg har målt den eneste jeg
har tilbage til at være 68mm fra inderside af krog til inderside af
krog. Men kan kun finde 57mm og 75mm på diverse væmmesider.

Er det den korrekte måde at måle på?

--
-René

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-03-09 23:12

Rene Joergensen <nospam@fzr.dk> writes:

> [...]
> har tilbage til at være 68mm fra inderside af krog til inderside af
> krog. Men kan kun finde 57mm og 75mm på diverse væmmesider.

De 57/75 mm som angives - er det i "løs" form? - så kunne en 57mm
fjeder godt passe til dine 68mm når den er strukket.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Rene Joergensen

Dato : 18-03-09 23:21

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> wrote:

> De 57/75 mm som angives - er det i "løs" form? - så kunne en 57mm
> fjeder godt passe til dine 68mm når den er strukket.

De 68mm er målt i sammentrukket tilstand. Men måske de 75mm er
max-længden, så vidt jeg lige kan måle på MC'en, er der 72mm mellem de
to øjer som den skal fastgøres i.

Jeg må vist have den enlige fjeder med ud at sammenligne med nogle nye.

--
-René