Godkendt til syn med lysende ABS-lampe?
Fra : Jakob Griffel

Dato : 03-04-09 22:32

Hej

Min Volvo 850 skal til syn meget snart, men ABS-lampen lyser indimellem.
Hvis jeg nu ikke når at få løst problemet, vil den så kunne blive godkendt
alligevel - eller SKAL ABS virke på en bil, hvis den er udstyret med det...?

Nogen der har erfaring med det?

--
Hilsen Jakob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-09 22:33

Jakob Griffel skriver:

> [...]
> alligevel - eller SKAL ABS virke på en bil, hvis den er udstyret med det...?

Hvis lampen lyser bliver den kasseret.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 03-04-09 22:33

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hvis jeg nu ikke når at få løst problemet, vil den så kunne blive godkendt
> alligevel - eller SKAL ABS virke på en bil, hvis den er udstyret med

Du får den IKKE igennem syn med en lysende ABS-lampe.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-04-09 22:56

On Fri, 3 Apr 2009 23:32:28 +0200, "Jakob Griffel"
<NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> wrote:

> [...]
>alligevel - eller SKAL ABS virke på en bil, hvis den er udstyret med det...?

Lysende ABS-lampe og vågen synsmand - no go! Minimum omsyn! Så få det
løst før synet eller forbered på en tur tilbage til synshallen.

Fra : Jakob Griffel

Dato : 03-04-09 23:16

Ok :-|

Tak til jer alle tre...

--
Hilsen Jakob

Fra : Mogens

Dato : 04-04-09 06:08

> Ok :-|

Du kan pille lampen ud...

Fra : JBH

Dato : 04-04-09 06:33

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> "Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i meddelelsen

> Du kan pille lampen ud...

En vågen synsmand vil opdage at lampen ikke lyser kortvarigt når nøglen
drejes....

mvh
JBH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-04-09 06:44

JBH skriver:

> En vågen synsmand vil opdage at lampen ikke lyser kortvarigt når nøglen
> drejes....

Og så er det en OM'er...

Fra : Mogens

Dato : 04-04-09 09:18

> Og så er det en OM'er...

Hvilket det alligevel ville ha været. Findes der vågne synsfolk. Da jeg
synede vor '01 Jaguar XJ8 i vinters, havde synsmanden udfyldt papiret, inden
jeg kom - godkendt uden anmærkninger...

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 04-04-09 08:39

> En vågen synsmand vil opdage at lampen ikke lyser kortvarigt når nøglen
> drejes....

Og hvis det var mig som var synsmand, så ville sådan et bevidst forsøg på
snyderi bare anspore mig til at give køretøjet en specielt grundig og nidkær
behandling.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens

Dato : 04-04-09 09:18

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Og hvis det var mig som var synsmand, så ville sådan et bevidst forsøg på
> snyderi bare anspore mig til at give køretøjet en specielt grundig og
> nidkær behandling.

De finder det næppe umiddelbart...

Fra : Finn Egmose

Dato : 04-04-09 11:54

> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> De finder det næppe umiddelbart...
Det finder de lige med det samme når de skal prøvekøre vognen.

Mvh
Finn

Fra : Mogens

Dato : 04-04-09 13:28

"Finn Egmose@privat.dk>" <fimus<fjern dette> skrev i meddelelsen

> Det finder de lige med det samme når de skal prøvekøre vognen.

En kollega har netop gennemført en syn af sin bil, hvor ABS-lampen lyste.
Han demonterede lampen, og bilen gled lige igennem. Jeg ved ikke, om Volvo's
lampe-overvågnings-ssytem også dækker over bilens kontrollamper. Det gjorde
det ikke på de 3 Volvo'er, jég har haft...

Fra : Armand

Dato : 04-04-09 11:01

Andreas M. Hansen skrev:

> Og hvis det var mig som var synsmand, så ville sådan et bevidst forsøg
> på snyderi bare anspore mig til at give køretøjet en specielt grundig og
> nidkær behandling.

Hvordan kan han vide om det er et bevidst forsøg på snyderi eller om han
under udførelsen af sit job blot har fundet en sprunget ABS-lampe??

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-09 12:09

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :

>Hvordan kan han vide om det er et bevidst forsøg på snyderi eller om han
> under udførelsen af sit job blot har fundet en sprunget ABS-lampe??

har du nogensinde hørt om en sprugen ABS lampe ?
--
Jan_stevns

Fra : Kent Nielsen

Dato : 06-04-09 17:31

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> har du nogensinde hørt om en sprugen ABS lampe ?

Ja jeg har mødt nogle stykker, sjovt nok har jeg også set airbaglamper der
på mærkværdig vis går ud sammen med olielampen.(!)
Ironi kan forekomme i ovenstående (Og ja, når man snupper sådan et bevidst
forsøg på snyderi, får den hele armen.)

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-09 17:58

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev :

>Ironi kan forekomme i ovenstående (Og ja, når man snupper sådan et bevidst
>forsøg på snyderi, får den hele armen.)

Man kunne forledes at tro folk tror synsfolk er dummere end hr./fru
Danmark - det er bestemt ikke mit indtryk....

--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Fra : Armand

Dato : 06-04-09 22:07

Kent Nielsen skrev:
> <jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Ja jeg har mødt nogle stykker, sjovt nok har jeg også set airbaglamper der
> på mærkværdig vis går ud sammen med olielampen.(!)

Hæ!
Det minder mig om min kollega der købte en billig Fiat Duna, som hurtigt
fik en kedelig lyd: Hans mekaniker fandt ud af at der manglede olietryk
(selvom de Fiat'er kørte med rulningslejrede krumtap, kræves der
alligevel et minimum af olietryk) og at grunden til at olielampen ikke
angav noget problem skyldtes at den var forbundet til ladelampen =

--
Armand.

Fra : Kell Petersen

Dato : 22-04-09 06:55

Kan man ikke forestille sig at ABSén virker ,
Men blot har en el-fejl..

Har kørt Bybus, i en del år , og oplevet mange El-fejl
ABS ASR ESP. LPG osv...
Bare en tanke..
Man kan jo starte med at sige at lampen lyser , men ABSén tilsynladende
virker..
Og hjulene bremser ens ..