peugeot 106 nye dæk+fælge
Fra : (-Peter-)

Dato : 03-04-09 09:40

Hej.

Hvad bør nye dæk og fælge koste til en peugeot 106 - formodentligt alu
(mener at der cirka er 0 besparelse ved at købe stål...)

Skal umiddelbart være så billige som muligt - kan man købe for billigt
(hvis ja - hvad er der galt med fælgene?)

Mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-09 17:25

"(-Peter-)" <garfieldpbj@gmail.com> skrev :

>Hvad bør nye dæk og fælge koste til en peugeot 106 - formodentligt alu
>(mener at der cirka er 0 besparelse ved at købe stål...)

det ved du da bedst selv - det er din muldvarp's skrigeri du skal leve
med.

men de 4 tudser skal nok hurtigt flyve.

>Skal umiddelbart være så billige som muligt - kan man købe for billigt
>(hvis ja - hvad er der galt med fælgene?)

Jamen så pløj kataloget fra Thansen gennem - om der er noget galt med
fælgene ? Tjaehhh...... det kan du jo så egentligt bare fortælle os
andre, når du har prøvet dem

Jeg tror du har misforstået formålet med gruppen lidt - det har vist
aldrig været tanken at finde lavpunkterne frem på vedligehold etc...
men række hinanden en hånd -

--
Jan_stevns

Fra : (-Peter-)

Dato : 03-04-09 13:26

On 3 Apr., 18:25, jan_stevns wrote:

> det ved du da bedst selv - det er din muldvarp's skrigeri du skal leve
> med.
>
> men de 4 tudser skal nok hurtigt flyve.

Okay.. var også ca. det jeg regnede med..

> Jamen så pløj kataloget fra Thansen gennem -  om der er noget galt med
> fælgene ? Tjaehhh......  det kan du jo så egentligt bare fortælle os
> andre, når du har prøvet dem

Grunden til jeg spørger er jo netop at jeg vil undgå de værste
produkter..

> Jeg tror du har misforstået formålet med gruppen lidt - det har vist
> aldrig været tanken at finde lavpunkterne frem på vedligehold etc...
> men række hinanden en hånd -

Det er vel diskussion om hvordan man plejer sin bil bedst - hvilket
for mange folk (især med ældre biler) også er lig med billigst...

> --
> Jan_stevns

Peter

Fra : Armand

Dato : 04-04-09 10:45

(-Peter-) skrev:

> Okay.. var også ca. det jeg regnede med..

Dengang 106 Rallye'n var populær købte jeg mig et sæt originale hjul fra
en sådan (næsten alle Rallye-købere skulle have alu på ved leveringen og
peug. værkstederne var fyldt til randen af originale hjul) for
2.600,-kr - Dé var en passende upgrade til min daværende 205'er som
alligevel manglede gummi!

Det skulle vel være enkelt at kontrollere hvilke Pugeot'er der deler
dæk-dimensioner med 106'eren - Selvsamme scenarie skulle nok stadig være
tilfældet for nyvogns-salget og dermed også muligheden for en god handel :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-09 12:08

"(-Peter-)" <garfieldpbj@gmail.com> skrev :

>Det er vel diskussion om hvordan man plejer sin bil bedst - hvilket
>for mange folk (især med ældre biler) også er lig med billigst...

Deri tager du nok grusomt fejl - eller også forventer du, nok lidt
forkert at folk mener man ikke skal passe en ældre bil ligeså godt som
da den var ny - og derfor godt kan sløse med den

JEg kender mange mennesker, der nok kører i ældre biler - uden de af
den årsag passer dem dårligere, eller hælder dårligere olie på, eller
bruger dårligere reservedele til dem

Bedst er aldrig billigst .. hverken i det korte løb, eller det lange
--
Jan_stevns

Fra : N/A

Dato : 04-04-09 10:45