Ny bil & danske afgifter
Fra : Anders Majland

Dato : 03-04-09 14:04

Så fik jeg hentet den lille ny - og lille skal tages helt bogstaveligt

Vejret er jo også helt perfekt - men det er dog ikke en cabrio ... Men det
blev små 100km hjem ad mindre veje. Synes ikke der var nogen grund til
straks at pine pony'erne med motorvejen ...

Men også en ret fornøjelig slutseddel. Vi øffer jo ofte over de høje
afgifter her i landet.. Men slutsedlen kan splittes op i

16,46 % Moms
17,70% Afgift
65,84% Bil, udstyr og leveringsomkostninger

Lidt en anden fordeling end da vi købte C5'en ... Der var der noget mere til
den fælles kasse - både i kroner og i procent af summen ... Der var over 50%
i afgift. Så man får relativt mere bil for pengene i sådan en øko-øse

--
anders dot majland at jyde dot dk
2009 Smart ForTwo 0,8 CDI Pure Komfort

Fra : Jensen

Dato : 04-04-09 08:06

On Fri, 3 Apr 2009 15:03:53 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

> [...]
>blev små 100km hjem ad mindre veje. Synes ikke der var nogen grund til
>straks at pine pony'erne med motorvejen ...

Du kommer også over Storebælt på MC-takst i potten, og det må være tæt på at
være hylende morsomt, når den skal tankes, hvis man tænker på
brændstoføkonomi.

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Anders Majland

Dato : 04-04-09 19:41

> Du kommer også over Storebælt på MC-takst i potten, og det må være tæt på
> at
> være hylende morsomt, når den skal tankes, hvis man tænker på
> brændstoføkonomi.

Vigtigere jeg kommer med molslinien til mc taktst - Den har jeg siden 2002
været med op mod 90 gange om året ... Og er det stadig.

Det plejer hele året at være på mc, men nu har jeg valgmuligheden ... Så det
er ikke sikkert jeg kører mc den kommende vinter ... Ihvertfald ikke
tvungent ... og ikke hele vinteren ...