Misundelig?
Fra : Martin Bak

Dato : 02-04-09 22:11

Nej da! Ikke det fjerneste.

Jeg ved at denne gruppe rummer medlemmer af hele aldersspekteret. Selv er
jeg 44 år.
Da jeg gik i folkeskole spillede jeg også musik, som jeg har gjort altid. Vi
havde et lille band, hvor trommeslageren hed Mikkel Thomsager.

Han har fået prøvet nogen biler siden dengang. Jeg har ikke set ham siden,
men qua vores fælles historie er vi relaterede på facebook. Og skriver gerne
om biler han nu har prøvet. Det ville jeg nok også have gjort. Senest denne:
http://www.ferraricalifornia.com/webapp/#/f149/14/12/1/1/
som hans tjans på Bil Magasinet lige sender ham ud på en køretur i. Hrmf!
Nej jeg er glad for min 626'er og Camryen!

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-09 22:22

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev :

>Nej jeg er glad for min 626'er og Camryen!

se på den positive side - du kører ikke multifnat til daglig ;)

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 03-04-09 04:51

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> se på den positive side - du kører ikke multifnat til daglig ;)

Hans valg fortæller alligevel en del positivt om bilen, skulle jeg mene.
Ellers havde han - med den baggrund og expertviden, som han reelt
indeholder - vel ikke valgt den?

Fra : Henrik B.

Dato : 03-04-09 19:27

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Hans valg fortæller alligevel en del positivt om bilen, skulle jeg mene.
> Ellers havde han - med den baggrund og expertviden, som han reelt
> indeholder - vel ikke valgt den?

Han er vel blot i besiddelse af en bestemmende kone... *ROFL*

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-04-09 19:29

On Fri, 3 Apr 2009 20:26:36 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

>Han er vel blot i besiddelse af en bestemmende kone... *ROFL*

Man kan sige meget om Multiplagen - men brormand siger at den kører
godt og holder, hvad den lover, altså 6 fungerende sæder. At den så i
mine og mange andres øjne ikke ligefrem er en skønhed på vejen er vel
ligegyldigt.

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-09 20:28

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

> [...]
>godt og holder, hvad den lover, altså 6 fungerende sæder. At den så i
>mine og mange andres øjne ikke ligefrem er en skønhed på vejen er vel

Det er jo som man tager det - jeg synes den er umanerligt grim, men
det må folk jo selv leve med.

Om jeg selv kunne finde på at anskaffe en ? Jeg aner det ikke - Fiat
har aldrig ligget højt på min favoritliste, men lur mig om ikke den
alligevel er præcis ligeså anvendelig i dagligdagen som en Previa ?
--
Jan_stevns

Fra : Henrik B.

Dato : 03-04-09 21:36

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> godt og holder, hvad den lover, altså 6 fungerende sæder. At den så i
> mine og mange andres øjne ikke ligefrem er en skønhed på vejen er vel

Jeg kender skam Multiplettens fordele. Derudover har jeg også kendskab til
dens bagdele....

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-04-09 08:16

> [...]
> som hans tjans på Bil Magasinet lige sender ham ud på en køretur i. Hrmf!
> Nej jeg er glad for min 626'er og Camryen!

Tjaaa men er han lykkelig ?

Stef

Fra : Leo_Jensen

Dato : 03-04-09 01:38

On 3 Apr., 09:16, "Stefan Jacobsen" <stefw...@email.dk> wrote:

> Tjaaa men er han lykkelig ?

De fleste danske bilister er vel ikke ligefrem lykkelige pga deres
bilvalg ??

MVH Leo. Jaguar XJ6 & Citroën 2CV og nærmest lykkelig...

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-04-09 08:59

> Tjaaa men er han lykkelig ?

De fleste danske bilister er vel ikke ligefrem lykkelige pga deres
bilvalg ??

Jeg er lykkelig når brændstof forbruget er lavt og der ikke er for meget der
går i stykker. Hvad og hvordan det ser ud er mindre vigtigt i min verden,
men det er jo et spørgsmål om prioritering.

Stef

Fra : TL

Dato : 03-04-09 11:46

On Fri, 3 Apr 2009 09:58:52 +0200, in dk.fritid.bil "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

>De fleste danske bilister er vel ikke ligefrem lykkelige pga deres
>bilvalg ??

Jeg ved ikke om jeg tæller som dansk bilist, og naturligvis kan
bilvalg ikke gøre hele forskellen mellem lykkelig og ulykkelig. Men
samtidig, så er jeg overbevist om, at mit bilvalg har gjort min
dagligdag, med 90minutter bag rettet, mere fornøjelig og dermed gjort
mig mere lykkelig.

Tom (BMW 335i Coupe)

--
"The moon?!? Fish pay attention to the moon? Wow!"
- Fatlip

Fra : Leo_Jensen

Dato : 03-04-09 04:37

On 3 Apr., 09:58, "Stefan Jacobsen" <stefw...@email.dk> wrote:

> [...]
> går i stykker. Hvad og hvordan det ser ud er mindre vigtigt i min verden,
> men det er jo et spørgsmål om prioritering.

Det kan man vel godt sige. De fleste bruger mange penge på at have
bil, og når man gør det vil man vel gerne have noget for pengene,
bl.a. køreglæde og en bil man er glad for, altså lidt mere end bare en
brugsgenstand.
Jeg ville ikke være billigere kørende i noget som helst, hvor
afskrivningen er mere end 30000 kr/år ved 20000 km/år, og det gælder
vist en ganske stor del af den danske bilpark. Der er nok relativt
mange her i gruppen, der kører i uendeligt billige og økonomiske
biler, men ude i gennemsnits-Danmark er der rigtig mange, der har et
bilbudget der er større end mit. Jeg ville være MEGET mindre tilfreds
i en Avensis, Mondeo, Mazda 6 eller noget andet, der kan rumme min
familie (med teenager-unger) og transportere den komfortabelt.
Jaguaren gør det i overlegen stil, mens 2CV'en er for sjov og til mig-
alene-i bilen-pendling...

Leo

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 03-04-09 14:14

On 2 Apr., 23:10, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> [...]
> som hans tjans på Bil Magasinet lige sender ham ud på en køretur i. Hrmf!
> Nej jeg er glad for min 626'er og Camryen!

Min chef for 10 år siden var fra støvlelandet. Han kørte også også i
Ferrari. Han havde faktisk to for driftsikkerheden er ikke særlig
stor. Han fortalte faktisk at han lige havde fået nyt udstødning på
den ene. Små 3800 euro + montering.

Service var også dyrt. Tæt på 75 øre per km. Lidt over 900 euro for
hver 10.000 km. Så en ting er at købe bilen, en anden ting er at holde
den kørende.

Benny

Fra : Armand

Dato : 04-04-09 10:56

hojvaelde@gmail.com skrev:

> Min chef for 10 år siden var fra støvlelandet. Han kørte også også i
> Ferrari. Han havde faktisk to for driftsikkerheden er ikke særlig
> stor.

En kammerat gjorde mig opmærksom på hvilke km-tal Ferrari'er og
Porsche's fra samme årgang har i brugtvogns-annoncer (i Tyskland?):
Porsche er til forskel tydeligvis en bil der kan/bliver brugt i det
daglige

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-09 21:53

Martin Bak wrote:
> [...]
> på Bil Magasinet lige sender ham ud på en køretur i.
> Hrmf! Nej jeg er glad for min 626'er og Camryen!

Hehe. At være motorjournalist i Danmark må svare til at være ejendomsmægler
på en øde ø.
Men det undrer jo ikke med en mand der er så snotdum at se og høre på. Jeg
kan virkelig ikke udstå ham.