Bremserør?
Fra : Tom

Dato : 02-04-09 20:39

Hej

Var så uheldig at knække et bremserør til den bagerste hjulcylinder.
Mit spørgsmål er nu, kan man købe et færdigbukket rør med 2 skruer
påmonteret, eller skal man selv ud og købe kraveværktøj rør og fittings?

Mondeo 97.

--
Tom

Fra : Martin Bak

Dato : 02-04-09 20:44

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mit spørgsmål er nu, kan man købe et færdigbukket rør med 2 skruer
> påmonteret, eller skal man selv ud og købe kraveværktøj rør og fittings?

Du kan købe et helt sæt hvor også den stump du skal bruge er i, for ganske
små penge. Alternativt overtaler du en mekker til at lave sådan et stykke
til dig, men løsningen med sættet er nok nemmere. Det er thansen/mekonom
standardvare.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Tom

Dato : 02-04-09 20:54

> [...]
> til dig, men løsningen med sættet er nok nemmere. Det er thansen/mekonom

awww, jeg skal kun bruge det lille stykke på 20-30 cm og ikke til hele
bunden på bilen.
Den thansen har koster 500 Kr, hvilket jeg synes er pænt meget når jeg kun
skal bruge så lille et stykke.

Men tror ikke det bliver billigere hos en mekker da jeg så skal til at
afmontere røret og så køre ud til ham osv osv.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-09 20:46

Tom wrote:
> Hej
>
> Mit spørgsmål er nu, kan man købe et færdigbukket rør med 2 skruer
> påmonteret, eller skal man selv ud og købe kraveværktøj rør og
> fittings?

Hvis du ikke ved det i forvejen, så lad en mekaniker om at reparere det.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-04-09 21:13

Tom skrev:
> [...]
> Mit spørgsmål er nu, kan man købe et færdigbukket rør med 2 skruer
> påmonteret, eller skal man selv ud og købe kraveværktøj rør og fittings?

Prøv lige at ringe til Mekonomen. De har så vidt jeg husker også
enkeltrør. Ellers kan Ford levere. Ellers vil jeg nok mene at du kan få
den lokale mekaniker til at lave det. Men det er der allerede andre der
har foreslået. Det er en af de mest rutineprægede opgaver. Det tager
under 10 minutter at lave det.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Tom

Dato : 02-04-09 21:24

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har foreslået. Det er en af de mest rutineprægede opgaver. Det tager under

Ja må prøve at ringe til Ford i morgen, det er alt for besværligt at skulle
til at afmontere røret selv og så ud til en mekker med det og tilbage og
montere. Er desværre for nærrig til at lade en mekker lave resten mht.
udluftning osv.

Puha, har brugt 4 timer på de rådne bremser, hvor hjulcylindre, bakker,
tromer kabler skulle skiftes og så knækker røret lige før man skal til at
samle det sidste hjul.
Så jeg var nød til at klemme røret sammen for ikke at alt bremsevæske skal
flyde ud, sådan noget klyt og klap

--
Tom

Fra : Martin Bak

Dato : 02-04-09 21:31

> [...]
> samle det sidste hjul.
> Så jeg var nød til at klemme røret sammen for ikke at alt bremsevæske skal

Surt. Og så på baghjulene, hvor man dårligt kan mærke forskel. Jeg tror også
at Mekonomen har færdige rørstumper, måske kan du være heldig at den
afdeling i din nærhed netop har den stump du skal bruge. Ellers laver
Fordværkstedet det nok gerne til dig. Generelt synes jeg ellers at
bremseroderi er ok hygge.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Tom

Dato : 03-04-09 18:21

> [...]
> afdeling i din nærhed netop har den stump du skal bruge. Ellers laver
> Fordværkstedet det nok gerne til dig. Generelt synes jeg ellers at

Ringede til Ford, de sagde at det var metervare som man selv skulle bukke.
Så valget faldt på en lokal mekker der lavede et stykke rør til 40 Kr. Det
fik jeg uden prob. selv bukket på plads og monteret.....bremser
udluftet...så nu er bilen næsten klar til syn...mangler kun at afmontere
xenon :)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-09 21:53

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev :

>Så jeg var nød til at klemme røret sammen for ikke at alt bremsevæske skal
>flyde ud, sådan noget klyt og klap

Du ved sgu' da man har sådan noget klar, inden man piller bremser !

Eller fik Murphy fat i nakken på dig ;)
--
Jan_stevns

Fra : Tom

Dato : 02-04-09 22:16

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Du ved sgu' da man har sådan noget klar, inden man piller bremser !
>
> Eller fik Murphy fat i nakken på dig ;)

Jep, Murphy begyndte allerede i går, da bakkerne bare skulle skiftes, så
opdagede jeg at begge hjulcylindre var utætte. Og så fortsætter murphy så
igen i dag, med at knække mine rør.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-09 22:21

> [...]

>opdagede jeg at begge hjulcylindre var utætte. Og så fortsætter murphy så

og i morgen falder kofangeren af ;)

--
Jan_stevns

Fra : Kell Petersen

Dato : 03-04-09 07:43

Vi har i Frederikssund et firma som hedder frederikssund bremseservice.
Det har målene på hvert et stykke bremserør , og det tager 3minutter lige at
lave det man mangler uden at skulle købe hele sættet ..

Du kan også bare tage længden lidt på et forcromet øjemål .. og bede dem om
at lave et stykke på f.eks 35 cm , og så selv give det et lidt højere buk
ved monteringen., for at udnutte det lidt længere rør.

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-09 08:16

"Kell Petersen" <NOshivSPAM@VELprivat.dk> skrev :

>Vi har i Frederikssund et firma som hedder frederikssund bremseservice.

Tom bor vist ikke ligefrem i frederikssund's omegn ;)
--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-04-09 22:57

Tom wrote:
> [...]
> Mit spørgsmål er nu, kan man købe et færdigbukket rør med 2 skruer
> påmonteret, eller skal man selv ud og købe kraveværktøj rør og

Er det nu jeg skal sige at jeg lige nu, lørdag aften, står og mangler 2
slanger til bagbremserne på en BMW E36

Btw så er bremsecylinder til Mondeo lagervare.....

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i