Fælg størrelse
Fra : Gismo

Dato : 31-03-09 19:51

Hej Gruppe.

Kan fælgene fra den nye passat monteres på en Caravelle T4 ?

Gismo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-03-09 20:06

Gismo skriver:

> Kan fælgene fra den nye passat monteres på en Caravelle T4 ?

Kig på det link du allrede har fået.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Gismo

Dato : 31-03-09 20:27

">> Kan fælgene fra den nye passat monteres på en Caravelle T4 ?

> Kig på det link du allrede har fået.

Det er sku meget godt, men af en eller anden kan jeg ikke se det første
indlæg jeg skrev, og heller ikke svarene, håber jeg kan få den igen.

Gismo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-03-09 21:37

Gismo skriver:

> Det er sku meget godt, men af en eller anden kan jeg ikke se det første
> indlæg jeg skrev, og heller ikke svarene, håber jeg kan få den igen.

Smid "Udkig Hurtig" på porten......

http://www.kompressor.no/felger/boltesirkel.htm

Fra : Gismo

Dato : 31-03-09 22:02

Der er en kolonne med nogle "ET" nummerer, hvilken betydning har de?

Gismo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-03-09 22:08

Gismo skriver:

> Der er en kolonne med nogle "ET" nummerer, hvilken betydning har de?

Indpresning, skal passe +/- 5 mm.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-03-09 23:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Gismo skriver:

> Indpresning, skal passe +/- 5 mm.

10 mm

Omkredsen på dækket må max være plus minus 5% ifht til standarddækket.

/F

Fra : Armand

Dato : 31-03-09 22:18

Gismo skrev:
> Der er en kolonne med nogle "ET" nummerer, hvilken betydning har de?

"Einpressungs Tiefe" !
Ipresning (s-dybde) på dansk!
Altså hvor dybt at navpladen sidder i fælgen!

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-03-09 23:24

Armand wrote:

> "Einpressungs Tiefe" !
> Ipresning (s-dybde) på dansk!
> Altså hvor dybt at navpladen sidder i fælgen!

Hvor stor offset navpladen har i forhold til centrum af fælgen.

Det er nemlig ikke ligegyldig om en fælg er 6" eller 8" bred.

/F

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-04-09 00:36

Frank Leegaard wrote:

> Hvor stor offset navpladen har i forhold til centrum af fælgen.
>
> Det er nemlig ikke ligegyldig om en fælg er 6" eller 8" bred.

Altså for om fælgen kan være der. ..

/F

Fra : Armand

Dato : 01-04-09 22:27

Frank Leegaard skrev:

> Hvor stor offset navpladen har i forhold til centrum af fælgen.
>
> Det er nemlig ikke ligegyldig om en fælg er 6" eller 8" bred.

Jup!
Tallet kan af samme grund være både positiv og negativ!

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-04-09 01:05

Gismo wrote:
> Hej Gruppe.
>
> Kan fælgene fra den nye passat monteres på en Caravelle T4 ?

Vær opmærksom på at almindelige alufælge fra en personbil sådan set ikke
typisk er kraftige nok til din Caravelle.

/F

Fra : KASO

Dato : 01-04-09 12:08

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Vær opmærksom på at almindelige alufælge fra en personbil sådan set ikke
> typisk er kraftige nok til din Caravelle.

Præcis - og det gælder forøvrigt også for dæk. Begge dele skal have
tilstrækkelig bæreevne.

Jeg står selv og skal have nye sommerdæk til min MB Viano Marco Polo fordi
de dæk, der sad på ved købet ikke har tilstrækkelig bæreevne (for lavt
vægtindeks). (Jeg vidste det før købet og fik passende nedslag i prisen - og
har kørt på vinterdæk i mellemtiden (de har tilstrækkeligt vægtindeks)).

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-04-09 21:17

KASO wrote:
> [...]
> (for lavt vægtindeks). (Jeg vidste det før købet og fik passende
> nedslag i prisen - og har kørt på vinterdæk i mellemtiden (de har

Dæk er lidt lettere at gennemskue mht til bæreevne.
Fælge er en sand jungle.

/F

Fra : Gismo

Dato : 04-04-09 16:07

Klip en masse.

Passat 96- 3B 5-112 45 57,1 B14x1,50

Transporter Caravelle 96- T4 5-112 55 57,1 B14x1,50

Kan stålfælgene fra Passaten monteres på passaten uden problemer?

Gismo

Fra : Gismo

Dato : 04-04-09 16:11

"Gismo" <baatnakkedummy_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Passat 96- 3B 5-112 45 57,1 B14x1,50
>
> Transporter Caravelle 96- T4 5-112 55 57,1 B14x1,50
>

> Kan stålfælgene fra Passaten monteres på passaten uden problemer?

Bøf. Fra passaten til caravellen. Sorry.

Gismo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-04-09 16:31

Gismo skriver:

> Kan stålfælgene fra Passaten monteres på passaten uden problemer?

Det burde de kunne.

Fra : Gismo

Dato : 04-04-09 16:45

> Gismo skriver:

> Det burde de kunne.

Mange tak for hjælpen.

Gismo

Fra : Leonard

Dato : 04-04-09 19:11

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det burde de kunne.

Men det er ikke sikkert, for det er ikke kun hullerne, der skal passe.
Der skal også være plads til bremserne indvendigt i fælgen.
Da jeg skiftede fra en '95 T4 til en '01 T4 kunne de gamle stålfælge
ikke sidde bagpå, da der var kommet skiver og noget indkapsling af
disse til på den nye.

--
Leonard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-04-09 19:54

Leonard skriver:

> Men det er ikke sikkert

Når manden spørger om fælgene fra passatan, kan passe på passaten han
har taget dem af - er jeg ret sikker på at de passer.

Fra : Leonard

Dato : 05-04-09 09:30

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Når manden spørger om fælgene fra passatan, kan passe på passaten han
> har taget dem af - er jeg ret sikker på at de passer.

Ja, men da manden jo havde opdaget hans tastebøf, så fortjente han også
et svar på om de kunne passe på transporteren.

--
Leonard