Afgift på importbil
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-03-09 22:12

Hej

Jeg må indrømme, at jeg er lidt nervøs for at importere en bil. Ikke at
jeg frygter en svensker/tysker, men mere hvad afgiften vil blive.

Hvis jeg f.eks. triller over og henter noget a la denne over åen (vælger
dog en 4-dørs sedan):

http://www.blocket.se/vi/20890011.htm?ca=23_3_s

Hvad monstro afgiften vil blive? Dens udstyr bliver jo ikke et problem
ifbm. afgiften da den er +8 år gammel. Synes dem jeg har kigget på i
lille Danmark er lidt spartanske med udstyret - og de kan jo have rigtig
mange sjove ting hvis man læser i manualen.

Hvis jeg bruger Skat's nye beregner med de flg. tal får jeg 63kkr i
"samlet registererings-afgift". Lyder det rimeligt? Det er vel det beløb
jeg skal lægge for at få pladerne?

Nypris: 600.000
Handelsværdi: 150.000 (der er ikke specielt mange til salg, men priserne
svinger sgu noget)
km/l: 9.1
Ingen selealarme r(kan der da evt. være faktisk)
Airbags: 4
ABS bremser: Jep
Radio: Jep (med båndspille endda)
ESP/ESC: Jep.

Hvor får man den iøvrigt vurderet? Bor i Helsingør.

PS: Det skal være en 528i m. tomat og så omkring de 200-250kkm på klokken.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-03-09 22:48

Hej!

Der er da forresten et eller andet med, at man kan få Skat til at
vurdere afgiften på forhånd hvis man giver dem registreringsattesten ikke?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian H

Dato : 31-03-09 17:03

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> Hej!
>
> Der er da forresten et eller andet med, at man kan få Skat til at vurdere
> afgiften på forhånd hvis man giver dem registreringsattesten ikke?

Ikke længere desværre :(

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 31-03-09 17:22

Hej!

Brian H wrote:
> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke længere desværre :(

De mente damen jeg talte med ellers godt man kunne. Men man kunne
risikere at skulle vente i ca. 14 dage :(

Nuvel, de bruger også selv den beregner der er på deres hjemmeside, så
man kan sådan set selv gætte afgiften.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 30-03-09 22:58

> [...]
>
> Hvor får man den iøvrigt vurderet? Bor i Helsingør.
>
> PS: Det skal være en 528i m. tomat og så omkring de 200-250kkm på klokken.

Du skriver det næsten selv, regn med afgift på 180% af handelsværdien, altså
160000krx0,675 = ca.108000kr
Iøvrigt så er det hos http://www.skat.dk/ under "Indførsel af biler"
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1755101 dårlig hjemmeside men det hele står
der.

Mvh Peter

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-03-09 23:26

Hej!

Peter A. Jensen wrote:
> Du skriver det næsten selv, regn med afgift på 180% af handelsværdien, altså
> [...]

Yep, den er elendig den hjemmeside. Jeg prøver lige at kigge lidt på
det. Ringer nok også lige til Skat og spørger en kyndig nu jeg ér igang.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henning

Dato : 31-03-09 13:40

>Hvis jeg bruger Skat's nye beregner med de flg. tal får jeg 63kkr i
>"samlet registererings-afgift". Lyder det rimeligt? Det er vel det beløb
>jeg skal lægge for at få pladerne?

Korrekt, dertil skal du betale moms, med mindre den er betalt i
Sverige. Husk kvittering!
Ifølge www.bilpriser.dk skal du betale ~95.000,- i afgift, den side
passede meget godt da vi hentede vores bil i Østrig.
Bortset fra det - hvis du vil hente bil i udlandet, så hent den sydpå
i stedet! Der er større udvalg med dertilhørende bedre priser!
www.mobile.de samt www.autoscout24.com kan anbefales.

Fra : Anders Majland

Dato : 31-03-09 13:51

> Bortset fra det - hvis du vil hente bil i udlandet, så hent den sydpå
> i stedet! Der er større udvalg med dertilhørende bedre priser!
> www.mobile.de samt www.autoscout24.com kan anbefales.

Nu er den svenske krone jo faldet meget - Så den rigtige bil til den rigtige
pris kunne jo godt være i sverige ... Men tyskerne har selvfølgelig også
overskud af politisk ukorrekte benzinslugere

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 31-03-09 14:20

Hej!

Henning wrote:

> Korrekt, dertil skal du betale moms, med mindre den er betalt i
> Sverige. Husk kvittering!

Eh, moms? Den er jo indenfor EU i forvejen, så er det ikke allerede klaret?

> [...]
> Bortset fra det - hvis du vil hente bil i udlandet, så hent den sydpå
> i stedet! Der er større udvalg med dertilhørende bedre priser!

Orker ikke en tur til Tyskland, sorry :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens

Dato : 31-03-09 15:47

> Eh, moms? Den er jo indenfor EU i forvejen, så er det ikke allerede
> klaret?

I nogle EU-lande kan du trække momsen fra sedan-biler også, hvis de har kørt
som firmabil.

> Orker ikke en tur til Tyskland, sorry :)

Nej, men så få en anden til det - John S f.eks.
Du burde kende vor web-side vedr. import: http://bilimport.tkrath.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 31-03-09 16:22

Hej!

Mogens wrote:
> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen

> I nogle EU-lande kan du trække momsen fra sedan-biler også, hvis de har
> kørt som firmabil.

Ok. Skal man kunne dokumentere momsen overfor Skat når man
indregistrerer den, og i så fald hvad skal man bede sælger om?

> Nej, men så få en anden til det - John S f.eks.
> Du burde kende vor web-side vedr. import: http://bilimport.tkrath.dk

Har skam overvejet det.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens

Dato : 31-03-09 16:30

> Ok. Skal man kunne dokumentere momsen overfor Skat når man indregistrerer
> den, og i så fald hvad skal man bede sælger om?

Du skal blot sørge for, at det står tydeligt nævnt i købsaftalen.
At bilen købes inkl. moms...

> Har skam overvejet det.

Ja, du overvejer sgu en del

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 31-03-09 19:57

Hej!

Talte med Skat idag. De siger, at deres onlineudregner vitterligt
stemmer (det er den de selv bruger i sagerne). Nuvel, jeg har kigget
lidt på tallene. Det er svært at finde en realistisk brugtvognspris, men
jeg har sat den lidt pessimistisk udfra priserne på bilbasen.dk.

En nypris i Danmark ligger på ca. 600000,- for sådan en bil i årgang
97-98. En brugtvognspris er ca. 160000,- hvoraf man kan fratrække 5-10%
Den har ABS, ESP/ESC, radio og 4 airbags (afhængigt af hvorledes man
tæller kan den også have 8).

Dette giver iflg. deres beregner:

Samlet registreringsafgift: 90151,-
Afgiftspligtig værdi: 59849,-

-> Nu spørger jeg så: hvad er forskellen på disse to tal, og hvad skal
man lægge hos Skat for at få plader på bilen?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : John Sahl

Dato : 31-03-09 22:14

Kim Voss Schrader wrote:
> Samlet registreringsafgift: 90151,-
> Afgiftspligtig værdi: 59849,-
>
> -> Nu spørger jeg så: hvad er forskellen på disse to tal, og hvad
> skal man lægge hos Skat for at få plader på bilen?

Det er de 90151,- du skal bruge til noget.

Som flere har sagt, så tag lige et kig på det tyske marked, udvalget er jo
enormt dernede. Men, derfor skal man ikke ignorere det svenske marked, nu
hvor kursen er som den er.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 31-03-09 22:20

Hej John :)

John Sahl wrote:
> Det er de 90151,- du skal bruge til noget.

Anede mig også :) Det er jo godt nok. Lige bortset fra, at
registreringsafgiften er 2-3 gange prisen på bilen i Sverige :-|

> Som flere har sagt, så tag lige et kig på det tyske marked, udvalget er jo
> enormt dernede. Men, derfor skal man ikke ignorere det svenske marked, nu
> hvor kursen er som den er.

Præcis. Og jeg orker skisme ikke at køre til München for at hente en
bil. Især ikke hvis der står en velholdt en af slagsen, fuldt udstyret,
i Sverige til 30k omregnet.

Måske nok ikke med DSP-anlægget, men jeg overlever nok. Sætter nok
alligevel bedre højttalere i.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 31-03-09 13:01

On 30 Mar., 23:11, Kim Voss Schrader <usen...@mumbojumbo.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvor får man den iøvrigt vurderet? Bor i Helsingør.
>
> PS: Det skal være en 528i m. tomat og så omkring de 200-250kkm på klokken.

Tror du selv på 9,1 km/l??????????????

Min onkel har en Mercedes med samme størrelse motor. Den kører 7,5 km/
l med fruen ved roret (Mindre med ham).

Benny

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-09 20:12

hojvaelde@gmail.com skrev :

>Tror du selv på 9,1 km/l??????????????

hvorfor skulle den ikke kunne det ?

>Min onkel har en Mercedes med samme størrelse motor. Den kører 7,5 km/
>l med fruen ved roret (Mindre med ham).

jeg har en Scorpio med samme størrelse motor - den går 10,5 - målt
over de sidste 250.000km

--
Jan_stevns

Fra : Ivan Madsen

Dato : 31-03-09 20:17

On Tue, 31 Mar 2009 21:12:15 +0200, jan_stevns wrote:

>hvorfor skulle den ikke kunne det ?

>jeg har en Scorpio med samme størrelse motor - den går 10,5 - målt
>over de sidste 250.000km

Det skyldes jo bare at brormand har limet et råddent æg på speederen
og du stadig ikke har fundet en metode at opløse hans lim på ))

Fra : Claus Frørup

Dato : 31-03-09 22:22

Isang tao pinangalanan, Ivan Madsen nagsulat:

>On Tue, 31 Mar 2009 21:12:15 +0200, jan_stevns wrote:
klip

>Det skyldes jo bare at brormand har limet et råddent æg på speederen
>og du stadig ikke har fundet en metode at opløse hans lim på ))

Sladrehank!
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Mogens

Dato : 31-03-09 20:25

<hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

Afgift = 150.000 x 62%. Altså ca. 93.000 kr

> Tror du selv på 9,1 km/l?

Det ka du roligt gøre - en 528i er kendt for en fantastisk god
brændstoføkonomi

> Min onkel har en Mercedes med samme størrelse motor. Den kører 7,5 km/
> l med fruen ved roret (Mindre med ham).

Jep - Mercedes er kendt for en ringe økonomi...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 31-03-09 20:56

Hej!

Mogens wrote:
> <hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Afgift = 150.000 x 62%. Altså ca. 93.000 kr

Ja, det er også hvad jeg regner med. Et lille stykke under 100k for en
bil i den kategori.

> Det ka du roligt gøre - en 528i er kendt for en fantastisk god
> brændstoføkonomi

Ja, den er faktisk "overraskende flot". Citationstegnene er for at undgå
et ramaskrig fra Aygo-ejerne :D

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Frederik

Dato : 31-03-09 23:34

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> brændstoføkonomi

> Jep - Mercedes er kendt for en ringe økonomi...

Kørte 13,4 km/l sidste gang jeg tog en tur i en nyere 3 liters benzin BMW.
Motorvejskørsel.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 31-03-09 23:36

Hej!

Frederik wrote:
> Kørte 13,4 km/l sidste gang jeg tog en tur i en nyere 3 liters benzin
> BMW. Motorvejskørsel.

Ca. hastighed og model af bilen?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Frederik

Dato : 01-04-09 20:02

> Hej!

> Ca. hastighed og model af bilen?
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader

E90 325i 3.0 218 hk 6 trins aut.

Jeg fulgte da med trafikken...

Fra : Esben

Dato : 01-04-09 00:23

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Det ka du roligt gøre - en 528i er kendt for en fantastisk god
> brændstoføkonomi

Sidst jeg kørte en (528i aut, '97) kørte den omkring 10 km/l fra Århus til
Kbh og retur.

--
Esben