1rst road test of the Nano !
Fra : BJ

Dato : 30-03-09 18:03

The Times har prøvet den nye Nano mini-potte.

Læs her første indtryk:

http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/new_car_reviews/article6002338.ece

mvh/Bjørn J.

Fra : Herman Persson

Dato : 30-03-09 18:49

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> The Times har prøvet den nye Nano mini-potte.
>
> Læs her første indtryk:
>
> http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/new_car_reviews/article6002338.ece
>
> mvh/Bjørn J.

Ikke dårligt - slet ikke dårligt.

Nu stiger mine Tata-aktier forhåbentlig

Hilsen Herman.

Fra : Steen

Dato : 30-03-09 19:56

Herman Persson <Mister.Man@mail.dk> wrote:

> "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke dårligt - slet ikke dårligt.
>
> Nu stiger mine Tata-aktier forhåbentlig
>
> Hilsen Herman.

Hvor mange år skal vi mon ud i fremtiden, før vi ser den herhjemme?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-09 21:39

BJ skriver:

> The Times har prøvet den nye Nano mini-potte.
>
> Læs her første indtryk:
>
> http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/new_car_reviews/article6002338.ece

Præcist som forventet, en moderne 2CV

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 30-03-09 21:44

On Mon, 30 Mar 2009 22:39:05 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> BJ skriver:

> Præcist som forventet, en moderne 2CV
>

> Klaus

Det var lige nøjagtig det jeg tænkte. 0-100 på et halvt minut. Indfletning
på motorvej kræver forudgående ansøgning.

   -p

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 31-03-09 00:45

On Tue, 31 Mar 2009 00:33:19 +0200, BJ wrote:

> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Den klarer sig vel lige så godt i den disciplin som din egen
> øko-potte..?

Nah. Den er ikke noget kuglelyn men 11,5 s er nu da vist meget
respektabelt.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 31-03-09 18:40

On Tue, 31 Mar 2009 19:29:03 +0200, BJ wrote:

> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Men alligevel "falder man over" den nye "babypotte" i de små hjem, før
> man overhovedet ved, hvad der reelt kommer til at køre af version i
> "legoland".
>
> Det finder jeg ikke respektabelt.
>
> mvh/Bjørn J.

Øh, ikke forstået. Prøv igen....

Fra : Mogens

Dato : 01-04-09 06:00

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> The Times har prøvet den nye Nano mini-potte.
> Læs her første indtryk:
> www.timesonline.co.uk/tol/driving/new_car_reviews/article6002338.ece

Mon den klarer en crashtest ligeså godt som denne Kina-bil:
http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1649658.ece

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-04-09 15:00

Mogens skriver:

> Mon den klarer en crashtest ligeså godt som denne Kina-bil:
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1649658.ece

Den klarer det da meget fint. Men på grund af et par udstyrsmangler får
den ingen point. Den ville score 3 stjerner.

Fra : Mogens

Dato : 01-04-09 16:34

> Den klarer det da meget fint.

OK.
Jég kører imidlertid ikke i biler, som høster så få stjerner

Fra : KASO

Dato : 01-04-09 19:14

> Mogens skriver:

> Den klarer det da meget fint. Men på grund af et par udstyrsmangler får
> den ingen point. Den ville score 3 stjerner.

Øhh - der er da intet "fint" over 3 stjerner - hverken for 10 år siden eller
idag...!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-04-09 19:39

KASO skriver:

> Øhh - der er da intet "fint" over 3 stjerner - hverken for 10 år siden eller
> idag...!

Mange 10 år gamle biler fik ikke mere.

http://www.euroncap.com/tests/citroen_saxo_2000/70.aspx
http://www.euroncap.com/tests/alfa_romeo/147.aspx
http://www.euroncap.com/tests/ford_escort_1999/33.aspx
http://www.euroncap.com/tests/ford_ka_2000/77.aspx
http://www.euroncap.com/tests/vw_polo_1997/13.aspx
http://www.euroncap.com/tests/toyota_avensis_1998/110.aspx

Fra : KASO

Dato : 01-04-09 20:22

> KASO skriver:

> Mange 10 år gamle biler fik ikke mere.

Nope - men det gør det ikke fint - når andre godt kunne - for 10 år (og
mere) siden. En Mégane fra 1996 (testet i 1998) og en Yaris fra 2000 kunne
f.eks. godt nå de 4 stjerner.

Fra : Martin [6000]

Dato : 02-04-09 09:59

> Nå, spøg til side - hvorfor skal alle biler absolut kunne køre 170+ -
> der sælges få der kan mindre.

1. For at have overskud.
2. Fordi man først rigtig lever på den anden side af 200