Gæt en skade
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 13:32

Fandt lige et gammelt avis udklip i gemmerne, med en artikel om et
færdselsuheld.
Nogen der kan se hvad det er for en bil der ligger på vejen?
http://www.perbeer.dk/bil.jpg

Skal også lige nævne, at der ikke var nogen der kom til skade ved uheldet,
hvis man ser bort fra lidt hudafskrabninger og forslåelse.
Og det på trods af, at der var 4 personer i bilen og ingen af dem havde sele
på.

Men kom frisk med bud på bilen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-03-09 13:48

> Men kom frisk med bud på bilen

Er det ikke en Ford Capri?

Stef

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 13:41

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i meddelelsen

> Er det ikke en Ford Capri?

Nope.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-03-09 13:58

> Nope.

Nææ det da en Manta

Stef

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 14:03

> Nææ det da en Manta

Nææ det er det ikke

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-03-09 16:05

> Nææ det er det ikke

Humpf, men det er sgu da en Fiesta der står ommme bagved

Stef

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 16:33

> Humpf, men det er sgu da en Fiesta der står ommme bagved

Ja ja da, der har du helt ret

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 13:42

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Men kom frisk med bud på bilen

Ford Capri eller Escrot

bladfjedre bagtil - dobbelt triangler foran
--
Jan_stevns

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 14:02

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> bladfjedre bagtil - dobbelt triangler foran

Der er sgutte nogle triangler på den

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 14:34

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Der er sgutte nogle triangler på den

Næeh - deri har du ret ..... hvorfra fik jeg den tanke ?

jamen så er Capri'en da vist udelukket

--
Jan_stevns

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 15:07

> Næeh - deri har du ret ..... hvorfra fik jeg den tanke ?
>
> jamen så er Capri'en da vist udelukket

Capri kørte ikke med triangler.
Den havde (har) stort set samme undervogn som Escort Mk 1 + 2, med
McPherson, enkeltledet bærearme + stabilisator.

Bilen på billedet er en Escort (jeg drillede bare lidt ), men det er en
speciel udgave, nemlig en RS2000 MkII.
Det var min lillebrors bil, her er lidt flere billeder:
http://www.perbeer.dk/rs2000.htm

14 dage forinden uheldet, der havde han lige fået bilen på gaden, efter en
total renovering/istandsættelse.
Lidt surt, men heldigt at der ikke skete noget med nogen af dem.
Ikke engang de fulde svenskere, som væltede bilen (de kørte over for rødt)
skete der noget med.
Der var 4 unge mennesker i Escorten og 3 i GS'eren.
Det sidste billede på siden er af den bil, som blev brugt som rambuk.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 15:12

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> 14 dage forinden uheldet, der havde han lige fået bilen på gaden, efter en
> total renovering/istandsættelse.

Hvis man kigger godt efter, så kan man se, at dækkene ikke engang har fået
slidt sine "farvestriber" af endnu.
Han var lidt ked af det, lillebror, da han så sin øjesten blive forvandlet
til en øjebæ

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : alexbo

Dato : 30-03-09 14:07

"Per Beer Hansen" skrev i

> Men kom frisk med bud på bilen

Corrolla twin cam

mvh
Alex Christensen

Fra : Leo_Jensen

Dato : 30-03-09 07:12

> Men kom frisk med bud på bilen

Polonez ??

Fra : Peter C

Dato : 30-03-09 14:15

> Men kom frisk med bud på bilen

>Polonez ??

FSO Polonez er også mit bud

MVH Peter C:

Fra : Peter C

Dato : 30-03-09 14:20

"Peter C" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> FSO Polonez er også mit bud

.... og så alligevel ikke.
Efter at have downloadet billedet og roteret det 180 grader hælder jeg nu
mere til Ford Escort RS2000 (som der iøvrigt allerede ER gættet på længere
nede)

MVH Peter C:

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 15:07

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> Polonez ??

Nope.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Tau

Dato : 30-03-09 14:12

> [...]
> hvis man ser bort fra lidt hudafskrabninger og forslåelse.
> Og det på trods af, at der var 4 personer i bilen og ingen af dem havde

Muligvis en simca eller en RO80 det er kun et gæt-

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 15:07

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 30-03-09 14:14

"Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
> Nogen der kan se hvad det er for en bil der ligger på vejen?
> http://www.perbeer.dk/bil.jpg

Hmm, det ligner da en æsk´lort
http://www.rs2000.dk/

Kenn H. Jensen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-03-09 14:48

"Kenn H. Jensen" <dont@spam.me> wrote in news:49d0c589$0$56774
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hmm, det ligner da en æsk´lort
> http://www.rs2000.dk/

110% enig. Det er en Es(extra)cort RS2000.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 30-03-09 15:10

30 Mar 2009 13:48:25 GMT, skrev Kent Oldhøj, på 12 linier, i
<Xns9BDEA0CC87CE9kentoldhoj@oldhoj.dk>, :

>"Kenn H. Jensen" <dont@spam.me> wrote in news:49d0c589$0$56774
>$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

>110% enig. Det er en Es(extra)cort RS2000.

1978 ligner
Men jeg undre mig bare over den har blinklys på skærmen.
Var det noget der skulle til her i Danmark?

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 15:13

"Karsten Andersen" <jyden_news@bitmanmail.dk> skrev i meddelelsen

> 1978 ligner

Jeg husker ikke årgangen på den.

> Men jeg undre mig bare over den har blinklys på skærmen.
> Var det noget der skulle til her i Danmark?

Alle biler i DK skal have sideblink, på den ene eller den anden måde.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Karsten Andersen

Dato : 30-03-09 15:42

Mon, 30 Mar 2009 16:13:24 +0200, skrev Per Beer Hansen, på 20 linier,
i <49d0d389$0$90271$14726298@news.sunsite.dk>, :

>"Karsten Andersen" <jyden_news@bitmanmail.dk> skrev i meddelelsen

>Jeg husker ikke årgangen på den.

>Alle biler i DK skal have sideblink, på den ene eller den anden måde.

Kan se på http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ford_escort_rs2000.jpg
Den åbenbart ikke er født med det

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Mogens

Dato : 30-03-09 20:24

> Jeg husker ikke årgangen på den.

Det var Ford's svar på Golf GTI, som kom i '76 - jeg vil tro, RS'eren nok er
fra '78. Et tidspunkt hvor jeg var syg med den, men min lærlingeløn kunne
ikke dække de 85.000 kr, den kostede. Til sammenligning kostede Golf GTi
93.000 kr og Posche 911 turbo 640.000 kr...

Fra : Ivan Madsen

Dato : 30-03-09 20:27

On Mon, 30 Mar 2009 19:23:42 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>ikke dække de 85.000 kr, den kostede. Til sammenligning kostede Golf GTi
>93.000 kr og Posche 911 turbo 640.000 kr...

Nu skriver du 911 turbo - vi var nogle ganske bilbegejstrede i det
sønderjyske omkring 82-84 - og cheferen havde været ude at køre med
en, der ejede en 911 turbo. "ligge og lure på plads til overhaling -
nope, trække ud, der er plads, pedal ned, røv dybt i sædet" og iøvrigt
kunne rastepladser benyttes til hurtige indenomsting mener jeg at
huske. Om det var forsvarligt, sikkert ikke, men en sjov historie
))

Fra : Mogens

Dato : 30-03-09 20:38

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> kunne rastepladser benyttes til hurtige indenomsting mener jeg at
> huske.

Behøvs ik at være Porsche for at gøre det stunt

Fra : Ivan Madsen

Dato : 30-03-09 20:43

On Mon, 30 Mar 2009 19:37:54 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Behøvs ik at være Porsche for at gøre det stunt

Sikkert ikke, men jeg skulle på daværende tidspunkt være endog meget
tapper for at forsøge med Ascona 1.9N på gas - ,-))

Fra : Mogens

Dato : 30-03-09 20:47

> Sikkert ikke, men jeg skulle på daværende tidspunkt være endog meget
> tapper for at forsøge med Ascona 1.9N på gas - ,-))

P-pladsen skal bare være lang nok. Jeg har gjort det nogle gange i de meget
unge år, hvor jeg kørte som servicetekniker. Det kræver, at man kan overskue
P-pladsen, inden man gør det, så folk ikke skal springe for livet

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 20:51

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Sikkert ikke, men jeg skulle på daværende tidspunkt være endog meget
>tapper for at forsøge med Ascona 1.9N på gas - ,-))

Pjatrøv !

I min Rekord, gav man den hvide knap, nede ved Gas/bensin omskifteren
et nøje timet tryk, og den blev balstyrig

( Busser kan vist et samme med koldstart dimsen - påstår nogle
chafutter )

--
Jan_stevns

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 30-03-09 20:46

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> "Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Behøvs ik at være Porsche for at gøre det stunt

Nej da - en Alfa Romeo Montreal ku osse klare det ,o)

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 20:48

> [...]
> kunne rastepladser benyttes til hurtige indenomsting mener jeg at
> huske. Om det var forsvarligt, sikkert ikke, men en sjov historie

En af min fars venner havde en Jaguar V12.
Engang hvor jeg var med ham ude at køre, der skulle han udenom en lastbil,
men der var ikke plads, så han tog den indenom, med 2 hjul ude i rabatten
(det var på en alm. 2 sporet hovedvej).
Det var sejt, når man kun var 10-12 år gammel
Men idag virker det nok lidt tankeløst

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 20:45

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Det var Ford's svar på Golf GTI, som kom i '76 -

Det må jo nødvendigvis så være omvendt.
RS2000 (Mk1) så jo allerede dagens lys i 1973.

> jeg vil tro, RS'eren nok er fra '78. Et tidspunkt hvor jeg var syg med
> den, men min lærlingeløn kunne ikke dække de 85.000 kr, den kostede. Til
> sammenligning kostede Golf GTi 93.000 kr og Posche 911 turbo 640.000 kr...

Uha ja, dengang kunne man kun drømme om det

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 30-03-09 20:50

> Det må jo nødvendigvis så være omvendt.
> RS2000 (Mk1) så jo allerede dagens lys i 1973.

Jow, men ikke i den udførelse som din brors?

> Uha ja, dengang kunne man kun drømme om det

Siger knægten fra familien, hvor de kørte MB 300 SEL 6,3 og Ford Mustang
Convertible

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 20:55

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Jow, men ikke i den udførelse som din brors?

Det var stort set kun designet/karossen der var anderledes.
Motor, gearkasse, bagtøj, bremser, undervogn osv var stort set det samme.

> Siger knægten fra familien, hvor de kørte MB 300 SEL 6,3 og Ford Mustang
> Convertible

Ja og mange andre "mærkelige" ting.
Min far var en rigtig biltosse, med hovedvægt på MB.
Min mor kørte helst US biler og allerhelst Buick Skylark, men også Ford
Galaxie 500 cabriolet, Dodge Dart, Jaguar og selvfølgeligt også MB ind i
mellem

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 30-03-09 20:58

> Det var stort set kun designet/karossen der var anderledes.
> Motor, gearkasse, bagtøj, bremser, undervogn osv var stort set det samme.

Sikkert, men bilen så helt anderledes ung ud i den version.
(ja, der er sikkert mange, der nu skriger af grin)

Hvor finder vi Porsche der ??

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 21:01

> Sikkert, men bilen så helt anderledes ung ud i den version.
> (ja, der er sikkert mange, der nu skriger af grin)

Jeg synes bedst om Mk1'eren, ikke noget at grine ad der

> Hvor finder vi Porsche der ??

Ja det mangler, men husk på, at jeg har 4 brødre, så der skulle jo være et
(stort) bagsæde i bilen og helst 4 døre

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 21:01

"Mogens" <no@mail.com> skrev :

>Hvor finder vi Porsche der ??

Per nævnte vist ikke frisører i familien ;)

--
Jan_stevns

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 15:08

"Kenn H. Jensen" <dont@spam.me> skrev i meddelelsen

> Hmm, det ligner da en æsk´lort
> http://www.rs2000.dk/

Jamen det er da lige hvad det er
En RS2000 MkII (min lillebrors).
http://www.perbeer.dk/rs2000.htm
Se iøvrigt mit svar til Jan Stevns længere oppe i tråden.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-03-09 15:04

Per Beer Hansen udtrykte præcist:
> Men kom frisk med bud på bilen

Skoda (rapid)

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 15:09

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen

> Skoda (rapid)

Godt bud, men desværre.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : N/A

Dato : 30-03-09 15:09

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 15:09

> Ja bilen er lavet i Europa.
> kunne være fransk eller italiensk.

Ja det ku' den godt, men det er den ik'

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Erik M. Jensen

Dato : 30-03-09 19:45

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
> Fandt lige et gammelt avis udklip i gemmerne, med en artikel om et
> færdselsuheld.
> Nogen der kan se hvad det er for en bil der ligger på vejen?
> http://www.perbeer.dk/bil.jpg

Fiat 131 ?

Fra : Erik M. Jensen

Dato : 30-03-09 19:51

"Erik M. Jensen" <erik_m_jensen@hotmail_.com> wrote in message

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
>
> Fiat 131 ?

hmmm, så lige ovenfor at den ikke er italiensk, så Murat 131 da ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 20:49

"Erik M. Jensen" <erik_m_jensen@hotmail_.com> skrev i meddelelsen

> hmmm, så lige ovenfor at den ikke er italiensk, så Murat 131 da ?

Den er allerede gættet, det er en Ford Escort RS2000 Mk2
www.perbeer.dk/rs2000.htm

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 31-03-09 02:27

> [...]
> hvis man ser bort fra lidt hudafskrabninger og forslåelse.
> Og det på trods af, at der var 4 personer i bilen og ingen af dem havde

Ford Escort Mk II i et eller andet hurtigt trim. Hint dobbelte forlygter -
en RS! 2000?
http://www.uniquecarsandparts.com.au/car_info_ford_escort_rs2000.htm

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-03-09 15:21

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> uheldet, hvis man ser bort fra lidt hudafskrabninger og forslåelse.
> Og det på trods af, at der var 4 personer i bilen og ingen af dem

RS2000 Mk2

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-03-09 15:27

Uffe Bærentsen wrote:

> RS2000 Mk2

Gav mig ikke tid til at bladre i tråden og se at det allerede var gættet.
Det tog forresten kun 2 sekunder at se det var den

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Mogens

Dato : 31-03-09 15:41

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det tog forresten kun 2 sekunder at se det var den

Klart - du har jo alderen til det ! :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-03-09 15:47

Mogens wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Klart - du har jo alderen til det ! :)

Tak-tak

På jobbet bliver jeg ellers kaldt for: Gamle

Mht bilen:
Så meget jeg har rodet lige præcis med den model, så burde jeg ikke være
længere om det.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Mogens

Dato : 31-03-09 15:49

> Tak-tak

OK - dét er jo, som man ser det

> På jobbet bliver jeg ellers kaldt for: Gamle

He he...

> Mht bilen:
> Så meget jeg har rodet lige præcis med den model, så burde jeg ikke være
> længere om det.

Den gik ellers aldrig i stykker?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-03-09 16:00

Mogens wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> OK - dét er jo, som man ser det

Selvfølgelig positivt

> He he...

> Den gik ellers aldrig i stykker?

Den var i stykker da jeg købte den

Men ellers så var det en meget simpel konstruktion.
Den kunne dog ændres en hel del.
Ændringer i fortøj.
Ændringer i bagtøj (4-link ? )
Udbyggede skærme.
Selvfølgelig andre fælge og dæk, den var født med 5½x13
Kunne uden vrøvl med syn og andet monteres med 7½x13 med 235 dæk på
Forøge sporvidden med ca. 10 cm.
Der er ikke så mange biler i dag du kan lave den slags numre med

Udskiftning af motoren til en BDA vil jeg slet ikke komme ind på

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Mogens

Dato : 31-03-09 16:04

> [...]
> Forøge sporvidden med ca. 10 cm.
> Der er ikke så mange biler i dag du kan lave den slags numre med

Nej, bilerne er jo født med den slags idag !
F.eks. har min Leon abfabrik 225/45x17 - Uffe

> Udskiftning af motoren til en BDA vil jeg slet ikke komme ind på

Idag nøjes man blot med at ændre chippen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-03-09 16:30

Mogens wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Nej, bilerne er jo født med den slags idag !
> F.eks. har min Leon abfabrik 225/45x17 - Uffe

For at få det korrekte billede må beregningen gå på hvor stor %-vis
forøgelse af dækbredden der blev accepteret.
Standard: 175/70-13
Nye: 235/60-13
Forøgelse i dækbredde: ((235-175)*100)/175=34%

Dette var stadig muligt at få bilen synet med, da det var med på
godkendelsen.

> Idag nøjes man blot med at ændre chippen

På en turbo-motor, ja.
På en suge-motor er det 'lidt' sværere.
Men ok, der er også set RS2000 Mk2 med Cossie motor

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Armand

Dato : 31-03-09 15:23

Per Beer Hansen skrev:
> [...]
> uheldet, hvis man ser bort fra lidt hudafskrabninger og forslåelse.
> Og det på trods af, at der var 4 personer i bilen og ingen af dem havde

5 sekunder: Ford Capri!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 31-03-09 15:28

Armand skrev:

> 5 sekunder: Ford Capri!

Nårh, ja

Gad vide om min Escort-fanatiker bror ville have faldet i :-/

--
Armand.