Benzinpriser og snak derom......
Fra : Brian Sørup

Dato : 30-03-09 09:05

Jeg har en bil der er forholdsvis forslugen, den klarer dog som regel det
opgivne EU-mix på 8,9Km/l med vores kørselsmønster.
På længere ture kan jeg snige den op i nærheden af 11Km/l.

Det jeg egentlig vil vise er hvor lidt indflydelse benzinprisen har på
totaløkonomien.
For nemheds skyld regner jeg her med V70´eren kører 9Km/l.
60 Liter gange 9Km/l = 540Km.

60 Liter a´10kr = 600kr / 540Km = 1,11kr pr Km
60 Liter a´ 8kr = 480kr / 540Km = 0,89Kr pr Km

13000Km*1,11Kr = 14430Kr om året til Benzin.
13000Km*0,89Kr = 11570Kr om året til Benzin.

Forskellen er altså 2860 om året eller 238,33 om måneden - ved en
prisforskel på 2Kr/L, hvad er der så sparet hvis du finder et sted der er 6
øre billigere............

Stop med at ryge og køw en kæmpe amerikaner-slæde......

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 30-03-09 04:18

On 30 Mar., 10:04, Brian Sørup <camaropower...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> øre billigere............
>
> Stop med at ryge og køw en kæmpe amerikaner-slæde......

Hvor er vi dog enige
Der er mange der overser udgiften til afskrivning på en nyere bil.
'Min nye BMW kører 20 km/l.'
Ja, og værditabet er vel 4x større end brændstoftudgiften...

MVH Leo

Jaguar XJ6 3.2 1992. Sort CO2-samvittighed, men fin totaløkonomi...

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-03-09 13:28

> 60 Liter a´10kr = 600kr / 540Km = 1,11kr pr Km
> 60 Liter a´ 8kr = 480kr / 540Km = 0,89Kr pr Km
>
> 13000Km*1,11Kr = 14430Kr om året til Benzin.
> 13000Km*0,89Kr = 11570Kr om året til Benzin.

Nu er vi typerne der tanker bilerne hvis tanken er tom, men hvis man regner
samme regnestykke på vores kørsel:

80000Km*1,11Kr = 88800Kr om året til Benzin.¨
80000Km*0,89Kr = 71200Kr om året til Benzin.

Forskel 17600 dvs. 1466.66 pr md. det er ca 54 pakker smøger pr. md.

Stef
Der godt nok kører diesel lige for tiden

Fra : Anders Majland

Dato : 30-03-09 13:29

> Nu er vi typerne der tanker bilerne hvis tanken er tom, men hvis man
> regner samme regnestykke på vores kørsel:

Ja det er spild af tid at tanke før tid - Det tager jo stort set samme tid
at tanke en sjat som en fuld tank ...

Men er prisen rigtig god kan vi godt lokkes til at tanke selvom der kun kan
være 45-50 liter ... I snit over 50000km har vi tanket 60,4liter ad gangen -
og det på en 65liter tank ...

/A

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-03-09 17:04

Stefan Jacobsen skrev:
> Forskel 17600 dvs. 1466.66 pr md. det er ca 54 pakker smøger pr. md.

Det er lige før jeg kan klare mig med det. (Smøgerne altså.)

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-03-09 17:21

> Det er lige før jeg kan klare mig med det. (Smøgerne altså.)

Ditto altså hvis hænderne er optaget af noget andet

Stef

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 13:36

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Stop med at ryge og køw en kæmpe amerikaner-slæde......

Hva' så når man ikke ryger, hva' gør man så, ska' jeg så begynde på det, for
at få råd til en afrikaner-slæde?

Jeg hverken ryger, drikker, går med fremmede damer eller lyver.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-03-09 13:47

> Hva' så når man ikke ryger, hva' gør man så, ska' jeg så begynde på det,
> for at få råd til en afrikaner-slæde?
>
> Jeg hverken ryger, drikker, går med fremmede damer eller lyver.

Ja så det sgu ikke nemt at få det til at gå op

Stef

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-03-09 17:06

Per Beer Hansen skrev:

> Hva' så når man ikke ryger, hva' gør man så, ska' jeg så begynde på det,
> for at få råd til en afrikaner-slæde?
> Jeg hverken ryger, drikker, går med fremmede damer eller lyver.

Det sidste tror vi ikke på.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-09 14:21

Brian Sørup skriver:

> [...]
> øre billigere............
>
> Stop med at ryge og køw en kæmpe amerikaner-slæde......

Som koster hvor meget i grøn ejer afgift?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-03-09 16:40

> Brian Sørup skriver:

> Som koster hvor meget i grøn ejer afgift?

0,- årligt...
den koster så til gengæld 6780,- om året i Vægtafgift.....
Egenvægt 3800lbs = 1725Kg
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-09 16:44

Brian Sørup skriver:

> den koster så til gengæld 6780,- om året i Vægtafgift.....

Damn, jeg betaler 1620 kr halvårligt, eller cirka det halve af dig.

For de 3000 kr jeg sparer kan jeg køre over 6000 km.....

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-03-09 16:47

> Brian Sørup skriver:

> Damn, jeg betaler 1620 kr halvårligt, eller cirka det halve af dig.
>
> For de 3000 kr jeg sparer kan jeg køre over 6000 km.....

Det er rigtigt, men jeg har det meget sjovere end dig i din lille blikpotte,
bare spørg Peter C eller Jan Stevns...
Æv-bæv-bussemand.......

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-09 16:59

Brian Sørup skriver:

> Det er rigtigt, men jeg har det meget sjovere end dig i din lille blikpotte,
> bare spørg Peter C eller Jan Stevns...
> Æv-bæv-bussemand.......

ROFL.

Må jeg være ærlig, så snuppede jeg altså en Stingray i stedet for..
http://americandreamcars.com/1975stingray100504.jpg

Jeg er ikke så meget til stationcars

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-03-09 17:01

> Brian Sørup skriver:

> ROFL.
>
> Må jeg være ærlig, så snuppede jeg altså en Stingray i stedet for..
> [...]

Jeg er ikke så meget til store banklån.....

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-09 17:50

Brian Sørup skriver:

> Jeg er ikke så meget til store banklån.....

Det er jeg såmænd heller ikke. Derfor er pengene til næste bil allerede
sparet op.....

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 18:00

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Det er jeg såmænd heller ikke. Derfor er pengene til næste bil allerede
>sparet op.....

Ahvahh - er den alligevel ikke lavet af guld ?
--
Jan_stevns

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 16:46

> 0,- årligt...
> den koster så til gengæld 6780,- om året i Vægtafgift.....

Så er det sq noget billigere med brormands veteran Mustang, han snakker om
ca. 1000,- om året.
Kasko er vist omkring de 1100,- og så kun syn hvert ottende år.
Så er man billigt kørende (hvis man lige ser bort fra forbruget)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 16:55

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Så er man billigt kørende (hvis man lige ser bort fra forbruget)

ser bort fra hvad ?

--
Jan_stevns

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-09 17:09

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> ser bort fra hvad ?

Ja Trold og Skvat havde jo godt nok sat den til 10,6 km/l sådan en, men jeg
tror ikke rigtigt den holder

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kim Kristensen

Dato : 30-03-09 08:27

On 30 Mar., 14:35, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:

> [...]
> at få råd til en afrikaner-slæde?
>
> Jeg hverken ryger, drikker, går med fremmede damer eller lyver.

Den er måske dyr sådan en afrikaner-slæde?

Med venlig hilsen Kim

Fra : Mogens

Dato : 30-03-09 18:24

> [...]

> På længere ture kan jeg snige den op i nærheden af 11Km/l.
> Det jeg egentlig vil vise er hvor lidt indflydelse benzinprisen har på

Hvordan ser det samlede regnestykke ud, når du medtager udgift til
vægtafgift/grøn afgift og forsikring?

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-03-09 20:32

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvordan ser det samlede regnestykke ud, når du medtager udgift til
> vægtafgift/grøn afgift og forsikring?

Min årlige udgift til afgift og forsikring er 13300,- dvs knap 1Kr pr km
oveni når jeg kører 13000Km.

Det bliver generelt billigere jo flere km du kører da vægtafgift/grøn afgift
er ikke Km-afhængige.
Nogle forsikringer har Km-betingede priser, hvilken indflydelse det har kan
jeg ikke vide.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.