Formel 1... øhh
Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 00:52

Jeg er lidt sent ude, men det er jo i denne weekend der er sæsonstart på F1.
Men hvilke tv-kanaler sender? Jeg kan finde Viasat Motorsport og 3 Puls
(ikke 3+). Men er 3 Puls gratis? Jeg kan ikke lige finde den på mit tv eller
på antenneforeningens oversigt.

Fra : Søren Blom

Dato : 28-03-09 01:16

"St.M." <-> skrev
> [...]
> Puls (ikke 3+). Men er 3 Puls gratis? Jeg kan ikke lige finde den på mit
> tv eller på antenneforeningens oversigt.

Det er hos TV3 Puls der er formel 1, søndag morgen klokken 07.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Jens Andersen

Dato : 28-03-09 01:25

> [...]
>
> Søren Blom
> soren@blom.dk
> Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Starten på årets første Formel 1 går søndag morgen kl. 08,oo Lørdag morgen
kl..07.oo køres der om startpladsering til søndag

Fra : Jensen

Dato : 28-03-09 08:19

On Sat, 28 Mar 2009 01:25:20 +0100, "Jens Andersen" <tcp-999@ofir.dk>
wrote:

>Starten på årets første Formel 1 går søndag morgen kl. 08,oo Lørdag morgen
>kl..07.oo køres der om startpladsering til søndag

Og så går vi over til sommertid i nat, så husk at stille vækkeuret, hvis det
da ikke er radiostyret.

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Jensen

Dato : 28-03-09 08:21

On Sat, 28 Mar 2009 00:51:31 +0100, "St.M." <-> wrote:

> [...]
>(ikke 3+). Men er 3 Puls gratis? Jeg kan ikke lige finde den på mit tv eller

Ellers sendes det kl. 13.00 på TV 2 Sport, hvis du kan undgå resultatet så
længe...

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Herman Persson

Dato : 28-03-09 08:55

"St.M." <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> Puls (ikke 3+). Men er 3 Puls gratis? Jeg kan ikke lige finde den på mit
> tv eller på antenneforeningens oversigt.

TV2 Sport sender løbet - forskudt - kl 13 - 15.

Hilsen Herman.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-03-09 09:17

"St.M." <-> skrev i meddelelsen ...
> [...]
> Puls (ikke 3+). Men er 3 Puls gratis? Jeg kan ikke lige finde den på mit
> tv eller på antenneforeningens oversigt.

Hvis antenneforeningen får signalet fra Yousee (TDC) ligger TV3 Puls på
det de kalder ekstrakanal/ønskekanal. TV3 Puls er gratis indtil 31/12-2009,
der efter som betalingskanal i den store pakke.

mvh
Henning

Fra : Per Tolbøll

Dato : 28-03-09 12:01

RTL er også på direkte fra søndag morgen 05:45

/Per

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 17:40

Per Tolbøll wrote:
> RTL er også på direkte fra søndag morgen 05:45

Kanon!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-03-09 15:12

"St.M." <-> skrev i meddelelsen
> [...]
> Puls (ikke 3+). Men er 3 Puls gratis? Jeg kan ikke lige finde den på mit
> tv eller på antenneforeningens oversigt.

3Puls ligger på ønskekanalens plads i YouSee's kabelTV resten af året.
Men er jeg den eneste der synes, at det var en noget dårlig billedkvalitet
de sendte med i morges?
Det var næsten som at sidde og se videoer fra youtube

Og så håber jeg da heller ikke, at de afbryder selve løbet med reklamer, som
de gjorde under træningen i fredags.
(Ved godt at de ikke afbrød kvalifikationen, men der var reklamerne jo lagt
ind i de naturlige pauser for hvert 15. minut).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-03-09 09:14

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> de sendte med i morges?
> Det var næsten som at sidde og se videoer fra youtube

Og samme dårlige kvalitet under løbet, dog hovedsageligt når det var onboard

> Og så håber jeg da heller ikke, at de afbryder selve løbet med reklamer,
> som de gjorde under træningen i fredags.

Og det gjorde de så
De kan sagtens sende en fodboldkamp, uden at afbryde med reklamer, men et F1
løb, næh nej

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 17:44

St.M. wrote:
> [...]
> og 3 Puls (ikke 3+). Men er 3 Puls gratis? Jeg kan ikke lige finde
> den på mit tv eller på antenneforeningens oversigt.

Nu må vi se om jeg overhovedet gider se det... jeg fik ondt i øjnene af de
grimme biler under kval.
Fuck de ligner da noget SsangYong kunne have været med i
Jeg kan se at de nu kører på slicks igen, og at rpm er begrænset til 18.000.
Men hvad ellers? Hvad er det for noget med "batteriet" der bliver tømt/fyldt
for hver omgang? Og hvorfor de tudegrimme vinger på bilerne?

Fra : .J.S...

Dato : 28-03-09 18:04

"St.M." <-> wrote in message

> [...]
> 18.000. Men hvad ellers? Hvad er det for noget med "batteriet" der bliver
> tømt/fyldt for hver omgang? Og hvorfor de tudegrimme vinger på bilerne?
Ideen skulle være at det grip som bilerne har nu mere kommer fra dækkene end
fra aerodynamikken, og det skulle så gøre det nemmere at ligge bag en anden
bil og dermed forhåbentligt give flere overhalinger.

"batteriet" giver et 6 sec boost på ekstra 80hk, kan måske også bruges til
overhalinger.

Men køn er den ikke den frontvinge ligner en mejetærsker

mvh/JS

Fra : John Sahl

Dato : 29-03-09 00:31

St.M. wrote:
> [...]
> 18.000. Men hvad ellers? Hvad er det for noget med "batteriet" der
> bliver tømt/fyldt for hver omgang? Og hvorfor de tudegrimme vinger på

Se Redbulls forklaring i denne fede video:
http://www.youtube.com/watch?v=-IJ-tcz1bME&feature=player_embedded

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-03-09 07:39

"St.M." <-> wrote in news:49ce53b4$0$90267$14726298@news.sunsite.dk:

> Men hvad ellers? Hvad er det for noget med "batteriet" der
> bliver tømt/fyldt for hver omgang?

Systemet hedder KERS, og er indført af 2 grunde:

1) Dels for at fremme udviklingen af energi genvinding også i
standardbiler,

2) Dels for at give flere overhalinger.

Kort fortalt genvindes energi under bremsning og lagres. Der må makismalt
lagres 400 kilojoule energi, og når den frigives igen afgives den som 60
kW (82 hk) ekstra. Det betyder at hver bil har de ekstra 60 kW i 6,67
sekunder pr. omgang.

Energien skal 100% styres af føreren, og kan afgives præcis som føreren
ønsker. Altså enten i små doser eller hele molevitten på en gang.

Hvert team laver sin egen løsning, men grundlæggende er der 2 systemer.
Et mekanisk hvor energien lagres i et svinghjul (Williams bruger et
sådant) og et elektrisk hvor energien lagres i et batteri (f.eks. Red
Bull).

Systemet vejer 35 kg, men da F1 teams i forvejen laver bilerne omkring 70
kg lettere end reglerne foreskriver og så fylder op med ballast, er en
KERS bil ikke tungere, men:

I en KERS bil har man 35 kg (5,8% af bilens vægt) mindre ballast at
optimere bilens vægtfordeling med og det er et større minus end man lige
skulle tro. Da førerens vægt indgår i bilens totale minimumsvægt, kan det
i år have en større betydning med en let fører. Derfor har f.eks. Sauber
både en bil med og en uden KERS. Heidfeld er lettere end Kubica, og man
har derfor vurderet at Kubica ikke vil have nogen fordel af KERS.

Det antages at en KERS bil er 0,1-0,3 sekunder hurtigere pr. runde, men
det er dels individuelt dels endnu ikke bevist under løb.

Personligt tror jeg KERS er kommet for at blive, men det er tvivlsomt om
det bliver afgørende i år. Der skal kunne lagres mere energi eller den
skal kunne afgives i større mængder, før det bliver en afgørende faktor.

PS. indlægget skrives delvis under løbet i reklameblokkene på RTL
Lige nu er der safetycar... typisk Melbourne.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-03-09 13:17

Og så er de første efter-løbs-afgørelser allerede tikket ind.

Trulli fik en stop and go straf (som blev ændret til en 25 sekunders
tillægsstraf) for at overhale Hamilton, under sikkerhedsvognen.
Det betyder at han rykker tilbage fra sin 3. plads til en 12. plads.
Hamilton er så ny 3'er.
http://www.formula1.com/news/headlines/2009/3/9097.html

Vettel får skylden (og straffen) for hans uheld med Kubica.
http://www.formula1.com/news/headlines/2009/3/9098.html
Han bliver rykket 10 startplaceringer tilbage i næste løb (Malaysia)

Bliver spændende at se, om der kommer flere (tænker mest på afgørelsen den
14/4)
http://www.formula1.com/news/headlines/2009/3/9075.html

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-03-09 21:10

> [...]
> http://www.formula1.com/news/headlines/2009/3/9098.html
> Han bliver rykket 10 startplaceringer tilbage i næste løb (Malaysia)

Den var altså også på vippen efter min mening, det så ud som om Vettel
rettede svinget lige lovlig meget, og tidligt, ud.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-03-09 21:15

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Den var altså også på vippen efter min mening, det så ud som om Vettel
> rettede svinget lige lovlig meget, og tidligt, ud.

Jeg synes de begge var stort set lige gode/dårlige om det.
Kubica forsøgte en lidt vovet overhaling, imens Vettel ikke blev levnet
meget plads.
Hvis han skulle have undgået at ramme, skulle han jo have enten bremset helt
ned, eller kørt ud på græsset.
Begge dele var, ifølge ham selv, umulige, da han havde mistet vejgrebet og
hverken kunne styre eller bremse.
Kubica var jo meget hurtigere end Vettel på det tidspunkt, på grund af
dækkene, så hvis han lige havde kommet lidt koldt blod i systemet, så tror
jeg ikke der var gået ret længe, inden der var opstået en bedre mulighed for
overhaling.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-03-09 21:19

> Jeg synes de begge var stort set lige gode/dårlige om det.
> Kubica forsøgte en lidt vovet overhaling, imens Vettel ikke blev levnet
> meget plads.

Men derimod synes jeg det er iorden, at Vettel har fået bøden på de 50.000$
for at køre videre, efter han havde ramt muren og revet det ene forhjul af.
Der skulle han have stoppet med det samme, ligesom Kubica, og ikke have
udsat de andre kørere for fare.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leo Havmøller

Dato : 30-03-09 08:26

> [...]
> forhjul af.
> Der skulle han have stoppet med det samme, ligesom Kubica, og ikke have

Jep. Det undrede mig at han ikke fik sort flag. Han fumlede jo rundt i sin
3-hjuler temmelig længe.

Leo Havmøller.