Bremsepedal vandring.
Fra : Kim Heien

Dato : 27-03-09 17:42

Er der nogen der kan hjælpe med, hvor der står hvor langt en bremsepedal må
kunne trædes ned. Jeg vil helst have referencer til lovtekst.

På forhånd tak.

Fra : Leonard

Dato : 27-03-09 18:46

Kim Heien wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe med, hvor der står hvor langt en
> bremsepedal må kunne trædes ned. Jeg vil helst have referencer til
> lovtekst.

Det står der ikke noget om længere.
Der var engang hvor den kun måtte kunne trædes halvt ned, men det er
ikke længere tilfældet.

--
Leonard

Fra : SørenB

Dato : 27-03-09 13:48

Kig en gang i denne vejledning, her kan du finde regler for alle
køretøjstyper.
Den findes også som detailforskrifter for køretøjer. Denne vejlidning
om syn er blot kommenteret og med div diagrammer og tegninger.

Den er god.

(Kig under pkt. 5 Bremser i dit tilfælde)

SørenB

Fra : Leonard

Dato : 28-03-09 11:48

SørenB wrote:

> Kig en gang i denne vejledning, her kan du finde regler for alle
> køretøjstyper.

Hvor står der noget om bremsepedalens vandring i den vejledning du
linker til?

--
Leonard