On 29 Mar., 14:36, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:
> Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote innews:49cf61de$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
> >>> At påstå at bilen kollapser er vildt overdrevet.
> >> Jep, endnu et eksempel på en gang rådden, ukritisk journalist
> >> arbejde...
> > Uanset hvordan det defineres synes jeg nu ellers at et faktum som
> > "Gulvet foran forsæderne bliver revet ud" lyder uhyggeligt =
>
> Jamen det er også en ukritisk oversættelse af den originale sætning:
>
> "Das Bodenblech im Fahrerfußraum reißt beim Frontalcrash auf"
>
> Det er det tyske ord "reißt auf" der volder kvalerne. En mere korrekt
> oversættelse ville have været "buler op" eller "krøller".
>
> Et billede fra den faktiske test illustrerer at gulvet ikke er revet ud:
>
>
http://www.adac.de/mitgliedschaft_leistungen/motorwelt/m_archiv/slide...
>
> Det ændrer imidlertid ikke på at selv 3 stjerner er stærkt kritisabelt
> for en ny bil. Manglende ESP i en familiebil er en joke.
>
> Ikke desto mindre roses producenten af ADAC for at have reageret på
> kritikken af forgængeren (BS6), der rent faktisk fik 0 stjerner.
>
> Kineserne er stadig 10 år bagud når det gælder sikkerhed. Men ingen her
> vil vel påstå at en 10 år gammel europæisk familiebil er katastrofalt
> livsfarlig at køre i.
>
> Så jo... rådden, ukritisk journalist arbejde.
Ja. Som er kommentar kan man sige at kineserne har indhentet 20 års
forspring (fra 70'erne til 90'erne) på 4 år. Det vil sige at de er på
højde med europærisk std. i ca. 2012. Der er det den europæriske
industri bevæger sig indregnet.
Det ender vist med at de overhaler os ( hvis de vil ). Amerikanerne er
de stort set forbi.
Benny