Bensinpris på tur i DK
Fra : Bagmanden

Dato : 26-03-09 16:48

Skal i morgen fredag en tur til Randers over Fyn fra Helsingør.

Er der bensinstationer på ruten der er kendt for markant lavere
priser end listeprisen?
--
Bagmanden

Fra : Leonard

Dato : 26-03-09 17:17

Bagmanden wrote:

> Er der bensinstationer på ruten der er kendt for markant lavere
> priser end listeprisen?

Det synes at være et godt trick at finde de byer, hvor der er en Haahr.
Der er prisen ofte presset i bund, men det er ikke altid at det så er
Haahr, der er billigst.
Nyborg er nemt, for der ligger OK, Haahr og Statoil næsten på stribe
lige ved afkørslen, så er det bare at vælge.

--
Leonard

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-03-09 19:59

> [...]
> Nyborg er nemt, for der ligger OK, Haahr og Statoil næsten på stribe
> lige ved afkørslen, så er det bare at vælge.

En tur ind ad Randersvej i Århus til Jet/Shell/Q8 kunne evt. gi pote de
kæmper altid, eller Shell Viborgvej i Randers, han er ligger isoleret og er
ofte længerer om at skifte prisen opad end de andre.

Stef

Fra : Martin [TMM]

Dato : 26-03-09 21:22

Hej
Stefan Jacobsen wrote:
> En tur ind ad Randersvej i Århus til Jet/Shell/Q8 kunne evt. gi pote
> de kæmper altid, eller Shell Viborgvej i Randers, han er ligger
> isoleret og er ofte længerer om at skifte prisen opad end de andre.

Det er faktisk ret ofte en gunstig tur at tage Grenåvej, fra Ringvejen og ud
til Plantorama, og tilbage igen. (Midter-rabatten gør at man ikke "bare
lige" kan dreje til venstre alle steder man gerne vil)

Mvh
Martin

Fra : soren_Helskov@hotmai~

Dato : 26-03-09 15:07

Ved ikke om diesel har interesse. Men Haahr i Nyborg har næsten altid
diesel til 7kr eller under. Ligger meget tæt på sidste afkørsel mod
nyborg før broen.

Fra : Mogens

Dato : 27-03-09 07:05

"Bagmanden" <zillyink@6G9i3Fhotmail.com> skrev i meddelelsen

> Skal i morgen fredag en tur til Randers over Fyn fra Helsingør.
> Er der bensinstationer på ruten der er kendt for markant lavere priser end
> listeprisen?

Det betyder ingenting for dig - nyd istedet turen.
375 km / 15 = 25 liter.
Om du skulle kunne spare 30 ører literen so what?
Det er jo intet at tale om... (7,50 kr)

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-03-09 07:46

On Fri, 27 Mar 2009 06:05:14 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>
>Det betyder ingenting for dig - nyd istedet turen.
>375 km / 15 = 25 liter.
>Om du skulle kunne spare 30 ører literen so what?
Du overser vist glæden ved at tanke op til lavere pris end naboen ?
At det totaløkonomisk er af mikroskobisk betydning, og at man lige må
køre en lille omvej ser vi bort fra.

/Hans

Fra : Bagmanden

Dato : 27-03-09 08:23

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i
meddelelsen:
> At det totaløkonomisk er af mikroskobisk betydning, og at man
> lige må
> køre en lille omvej ser vi bort fra.

Kunne aldrig falde mig ind at køre længere væk fra strækningen
for at spare et par øre, men for nogen tid siden tankede jeg ved
broen i Korsør og fandt senere ud af at jeg kunne have fået en
liter 1.47 billigere i Rønnede (gange små tres liter)... det
ville jeg godt have kørt ca. 1½ km. for at spare.

Så hvis der er én her på NG´en der havde et tips, som jeg skrev
"på ruten", så er det vel værd at notere sig!

Nu vil jeg trille... god dag til alle!

--
Bagmanden

Fra : Bagmanden

Dato : 27-03-09 08:16

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det betyder ingenting for dig - nyd istedet turen.
> 375 km / 15 = 25 liter.
> Om du skulle kunne spare 30 ører literen so what?

Du overser de vigtigste faktorer: Folkesporten i at lægge mindst
muligt i afgiftekasserne, og som en anden i tråden skriver, at
udfolde blære og håneretten overfor naboen!

--
Bagmanden

Fra : Leo_Jensen

Dato : 27-03-09 03:20

On 27 Mar., 07:05, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> Det betyder ingenting for dig - nyd istedet turen.
> 375 km / 15 = 25 liter.
> Om du skulle kunne spare 30 ører literen so what?
> Det er jo intet at tale om... (7,50 kr)

LOL, jeg havde helt de samme tanker. Spørgmålet er også om der
overhovedet skal tankes på en så kort tur ?

Leo

Fra : Armand

Dato : 29-03-09 11:52

Mogens skrev:
> "Bagmanden" <zillyink@6G9i3Fhotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det betyder ingenting for dig - nyd istedet turen.
> 375 km / 15 = 25 liter.
> Om du skulle kunne spare 30 ører literen so what?

15-20 ø/l ligger indenfor den 5%-ramme som man uden større besvær
alligevel burde kunne spare ved lidt mere økonomisk kørselsmønster, så
det må være priser omkring den hele krone under de hjemlige priser man
er interesseret i!

--
Armand.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 27-03-09 07:26

Bagmanden wrote:
> Skal i morgen fredag en tur til Randers over Fyn fra Helsingør.
>
> Er der bensinstationer på ruten der er kendt for markant lavere priser
> end listeprisen?

I Odense er det hovedsagelig Shell Express-tanken ved afkørsel 50 jeg
lægger mærke til - den er ind i mellem ret billig, men mest om morgenen
inden kl. 10.
Kommer du forbi i det tidsrum, så er den værd at checke pris på.
Du kan måske se prisen fra lyskrydset over motorvejen med en kikkert.
Ellers er der en rundkørsel at vende i kun 100 meter fra krydset.

Der ligger en McD med et stort gult skilt lige ved siden af.

Fra : Henning

Dato : 27-03-09 16:45

On Thu, 26 Mar 2009 16:47:55 +0100, "Bagmanden"
<zillyink@6G9i3Fhotmail.com> wrote:

>Skal i morgen fredag en tur til Randers over Fyn fra Helsingør.
>
>Er der bensinstationer på ruten der er kendt for markant lavere
>priser end listeprisen?

Undskyld, men har du regnet på det? Der er ca. 375 km. En
gennemsnitsbil kører ~15/liter, dvs. du bruger 25 liter benzin. Selv
om du skal tilbage igen, gider du så ligge og flække rundt for at
spare måske 40 kroner??

Fra : Armand

Dato : 28-03-09 05:41

Henning skrev:

> [...]
> gennemsnitsbil kører ~15/liter, dvs. du bruger 25 liter benzin. Selv
> om du skal tilbage igen, gider du så ligge og flække rundt for at

Ligesom at det fornuftigste også ville være at fokusere på den
vejstrækning hvor tanken efterhånden var mest tom, således at
besparelsen kunne blive så stor som mulig!
Jeg holder normalt øje med priserne undervejs og bruger gerne Haar i
Bramdrupdam hvis jeg alligevel kommer forbi på vej hjem - Men én gang
kom vi hjem med fuld tank (á Haar) og kunne konstantere at prisen ved
Jet, lige overfor hvor vi bor, var 75ø/l lavere. Det er altså umuligt at
gardere sig helt og holdent

--
Armand.
()

Fra : Leonard

Dato : 28-03-09 11:44

Armand wrote:

> [...]
> kom vi hjem med fuld tank (á Haar) og kunne konstantere at prisen ved
> Jet, lige overfor hvor vi bor, var 75ø/l lavere. Det er altså umuligt

Synes faktisk at netop i Kolding er de andre tanke pænt med nede i
pris, så Haahr ikke altid er den billigste.

--
Leonard

Fra : Armand

Dato : 29-03-09 11:40

Leonard skrev:

> Synes faktisk at netop i Kolding er de andre tanke pænt med nede i
> pris, så Haahr ikke altid er den billigste.

Klart! Haar har sat noget igang i Kolding.
OK plejer at være blandt de billigste og man kører forbi en OK tank på
vej til Haar, så dér kan man nå at få et rimeligt varsel om prisernes
tilstand!

Tidligere var priserne meget svingende, men altid billigere, her i
Fredericia, end i nabobyerne, men af en eller anden grund har der været
ro i priserne de sidste par år :-/

--
Armand.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 30-03-09 01:34

On 29 Mar., 12:39, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
>
> Tidligere var priserne meget svingende, men altid billigere, her i
> Fredericia, end i nabobyerne, men af en eller anden grund har der været

Bortset fra at ham der startede tråden nok er kommet hjem igen:

OK i Bramdrupdam er sjældent billigst. Den var det frem til nytår, men
pt. er Q8 lige efter OK normalt billigere, og Haahr lidt længere
henne af vejen er ofte endnu billigere.
I øvrigt er OK i Erritsø/Fredericia (hvor jeg kører på motorvejen)
ofte billigere end dem alle 3.
Igen: Før nytår var den helt sikker at tanke i Kolding, men gassen er
ligesom gået af krigen...

Leo