|
| skift af bremserør Fra : Kell Petersen |
Dato : 26-03-09 10:16 |
|
Mazda 323 årg 95
Hvordan kommer men lettest til fordeleren i motorrummet og hvordan trækker
man rørerne fra motorrummet , og bagud..
De skal føres mellem vognbund og noget traverser eller forbro... ca 0.5 cm
plads , man kan jo ikke være sikker på at rørene ikke gnider mod noget der i
mellem.. med slitage af rør til følge..
Ville det være fornuftigst med at ændre føring af rørene..?
Hvordan får man mere plads i motorrummet uden at løfte motoren ud .. kan man
løsne noget og vippe blokken fremad..?
Gode råd modtages ,,
| |
Jens Andersen (27-03-2009)
| Kommentar Fra : Jens Andersen |
Dato : 27-03-09 10:00 |
|
"Kell Petersen" <NOshivSPAM@VELprivat.dk> skrev i en meddelelse
news:49cb47e2$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Mazda 323 årg 95
> Hvordan kommer men lettest til fordeleren i motorrummet og hvordan trækker
> man rørerne fra motorrummet , og bagud..
> De skal føres mellem vognbund og noget traverser eller forbro... ca 0.5 cm
> plads , man kan jo ikke være sikker på at rørene ikke gnider mod noget der
> i mellem.. med slitage af rør til følge..
> Ville det være fornuftigst med at ændre føring af rørene..?
>
> Hvordan får man mere plads i motorrummet uden at løfte motoren ud .. kan
> man løsne noget og vippe blokken fremad..?
>
> Gode råd modtages ,,
Hvis de bremserør du omtaler er et rustproblem.
Bremserør de lange bagud er ofte kun rustet bagtil. Er det tilfældet er det
tilladt at lave en ekstra samling, det letter ofte arbejdet meget kun at
skifte det rustne
mvh. Jens
| |
alexbo (27-03-2009)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 27-03-09 10:27 |
|
"Jens Andersen" skrev
> Bremserør de lange bagud er ofte kun rustet bagtil. Er det tilfældet er
> det tilladt at lave en ekstra samling, det letter ofte arbejdet meget kun
> at skifte det rustne
Har du selv gjort det, og i så fald hvilken bremserørssamler brugte du og
hvordan lavede du krave på det tilbageværende stålrør?
Samlede du det originale stålrør med et nyt kobberrør.?
mvh
Alex Christensen
| |
|
|