Haha.. så kan sgu lære det...
Fra : Martin Bak

Dato : 24-03-09 17:45

Finne fik en bøde på 831.000 kr for at køre 82 km/t hvor han måtte køre 60.

.....Og det var IKKE en fejl

http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1143901.ece

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : René Løweneck

Dato : 24-03-09 18:37

Hej Martin !

> Finne fik en bøde på 831.000 kr for at køre 82 km/t hvor han måtte køre
> 60.
> ....Og det var IKKE en fejl

Hvorfor er det lige, at du synes det er så fedt ? Får du et kick, når det
går skævt for andre ?

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Martin Bak

Dato : 24-03-09 20:33

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Martin !

> Hvorfor er det lige, at du synes det er så fedt ? Får du et kick, når det
> går skævt for andre ?

Det er da sjovt. Han kunne bare have overholdt lovgivningen, ligesom de
fleste andre gør. Nogenlunde.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-09 21:41

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor er det lige, at du synes det er så fedt ? Får du et kick, når det
> går skævt for andre ?

Ja. Lissom alle andre der kommer med "så kan han lære det" flosklen.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Sørensen

Dato : 25-03-09 16:16

"René Lort> skrev >
> Hvorfor er det lige, at du synes det er så fedt ? Får du et kick, når det
> går skævt for andre ?

Jeg tror han har råd til det, han er sikkert ikke endt i rendestenen og han
kendte jo reglerne.

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 25-03-09 18:04

René Løweneck wrote:
> Hvorfor er det lige, at du synes det er så fedt ? Får du et kick, når
> det går skævt for andre ?

Går skævt som i at han blev opdaget i at køre for hurtigt?

/tue

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-09 22:15

> Hvorfor er det lige, at du synes det er så fedt ? Får du et kick, når det
> går skævt for andre ?

Hvis en SU modtager får en bøde på 3000kr, så er han nærmest ruineret. En
typisk lønmodtager synes det er ærgeligt, og direktøren siger: "nå ja hvad
fanden"

Hvis ideen er at straffe, så skal straffen virke ens uanset hvad ens virke
(og dermed indtægt) er, og derfor finder jeg bøden helt ok.

Mvh TP

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-03-09 22:17

tp skriver:

> Hvis ideen er at straffe, så skal straffen virke ens uanset hvad ens virke
> (og dermed indtægt) er, og derfor finder jeg bøden helt ok.

Lad os bare få det indført at bøden følger ens årsindtægt.
Så skal skatten også til at være ens %sats for alle og fradrag skal væk.

Til gengæld bliver det "billigt" for en bistandsklient at køre råddent

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-03-09 23:10

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Til gengæld bliver det "billigt" for en bistandsklient at køre råddent

Indtil de konfiskerer bilen :)

Fra : Brian Lund

Dato : 26-03-09 08:02

> Indtil de konfiskerer bilen :)

Eller han skal tanke...

Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 24-03-09 18:41

> Finne fik en bøde på 831.000 kr for at køre 82 km/t hvor han måtte køre
> 60.
>
> ....Og det var IKKE en fejl
>
> http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1143901.ece

Ja det giver sgu lidt at tænke over... Her hjemme havde samme overskridelse
kostet 1500 kr.
Havde vi haft samme regler som i finland, altså 12 dagsbøder á ens dagsløn
var der ikke mange folk der var sluppet for under 12.000 kr!!

Brian

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-03-09 20:25

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Havde vi haft samme regler som i finland, altså 12 dagsbøder á ens dagsløn
> var der ikke mange folk der var sluppet for under 12.000 kr!!

831000,-/12=69250,- .... det er da en respektabel dagløn.........
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 24-03-09 22:08

Brian Sørup wrote:

> "Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i meddelelsen

> 831000,-/12=69250,- .... det er da en respektabel dagløn.........

Hvis du læser artiklen, havde han solgte en virksomhed samme år for
omkring 25 mio. Derved blev hans personlige indkomst uforholdmæsigt
stor. Derfor den store "dagløn".

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 24-03-09 22:34

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis du læser artiklen, havde han solgte en virksomhed samme år for
> omkring 25 mio. Derved blev hans personlige indkomst uforholdmæsigt stor.
> Derfor den store "dagløn".

Ja, og havde Brian læst RIGTIG godt efter, havde han ikke behøvet at stille
et regnestykke op, da dagslønnen ligeledes står i artiklen. *LOL*

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-03-09 23:14

> "Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, og havde Brian læst RIGTIG godt efter, havde han ikke behøvet at
> stille et regnestykke op, da dagslønnen ligeledes står i artiklen. *LOL*

Brian er doven idag, han har nemlig slet ikke læst artiklen...

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : -= JF =-

Dato : 24-03-09 20:50

Martin Bak skrev:
> Finne fik en bøde på 831.000 kr for at køre 82 km/t hvor han måtte køre 60.
>
> ....Og det var IKKE en fejl
>
> http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1143901.ece

Arvingen til Nokia-imperiet blev takseret til over en million for en
relativt beskeden overskridelse.

Mvh John

Fra : Ivan Madsen

Dato : 24-03-09 21:10

On Tue, 24 Mar 2009 17:45:25 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>Finne fik en bøde på 831.000 kr for at køre 82 km/t hvor han måtte køre 60.
>
>....Og det var IKKE en fejl
>
>http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1143901.ece

Jeg så den og tænkte - *suk*. Men måske det kunne have en præventiv
effekt, hvis den slags love var gældende i DK. Men det er alligevel så
få, der skal betale kassen, så det nok kan være ligemeget. Det virker
lidt voldsomt at få sådan en bon - men forholdene kan jo have været
specielle.
Ville gerne give sådan en bon til den RangeRover der kørte 20 cm fra
mig og hundene med 60+ i en blå "40-zone" forleden

Fra : Tau

Dato : 25-03-09 07:31

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> Finne fik en bøde på 831.000 kr for at køre 82 km/t hvor han måtte køre
> [...]

Jeg forstår ikke lige holdningen. Hvis man bliver arbejdsløs, har man ret
til dagpenge, og den høje af satserne er den samme, uanset hvor mange mill.
du har tjent før.
Derfor bør der også være en max grænse for bødestørrelser.

vh
Poul

Fra : Armand

Dato : 25-03-09 16:59

Tau skrev:

> [...]
> mange mill. du har tjent før.
> Derfor bør der også være en max grænse for bødestørrelser.

Tjaeh :-/
Herhjemme varieres bødestørrelsen ved sprit-domme også i.h.t.
misdæderens årsindkomst!
Finnerne bruger blot reglen mere bredt!

--
Armand.