Dugfriske observationer om forskellen på s~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-03-09 03:08

Hej, jeg vil lige komme med nogle dugfriske observationer om
forskellen på sommerdæk og vinterdæk.
Vores bil er på værksted i denne uge da en bakkede ind i den forrige
uge, og den har gode
Michelin vinterdæk på og selv om vinteren ikke har været speciel
snefuld så har den klaret
alt føre til UG.
Lånebilen er en 207 SW med ESP og stort set helt nye Pirelli P6
sommmerdæk. Her til morgen var
der en lidt sne og en del is både på vores vej og specielt ved
børnehaven og skolen.
Disse vejforhold har der i denne vinter været flere gange på denne
strækning.
Lånebilen bremsede og styrede markant dårligere end vores egen med
vinterdæk, den ene gang blev jeg
overrasket af at der under ca. en cm sne var der desuden meget is.
Samme vejforhold har jeg flere
gange bremset på uden dramatik med vores egen med vinterdæk, men denne
gang gled jeg en hel
vognlængde ud over hajtænderne og ud på den tværgående vej og jeg
kørte under 20 km/t da jeg
startede med at bremse da man lige har kørt gennem en skarp chikane og
op ad bakke.
Heldigvis var der ikke trafik på den tværgående vej.
Jeg havde besluttet mig for at skifte til sommerdæk i påsken og det
bliver nok til at jeg gør
det i den sidste del af påsken.
Så jeg kan bekræfte at der er meget stor forskel.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-03-09 11:11

>"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
>Så jeg kan bekræfte at der er meget stor forskel.

[ironi] Det passer ikke - det er dig der ikke kan køre bil..... [/ironi]

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut. - med vinterdæk...

Fra : Brian H

Dato : 24-03-09 17:52

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [ironi] Det passer ikke - det er dig der ikke kan køre bil..... [/ironi]

[ironi] Det var en Peugeot, så kan selv de bedste dæk ikke gøre en forskel
[/ironi]

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-03-09 20:27

"Brian H" <brian@something.com> skrev i meddelelsen
> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [ironi] Det var en Peugeot, så kan selv de bedste dæk ikke gøre en forskel
> [/ironi]

SSSSPPPLLLUUUUUUURRRRRRRRFFFFFFFFFFFTTTTTTTTTTT !!!!!!!

Hvem har gemt opskriften på at få kaffe samlet op fra tastaturet.....
ROTFLMAO )
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.