Luaz reservedele
Fra : Niels

Dato : 22-03-09 19:49

Hej, er der nogle kloge her?

Min genbo har investeret i en amfibiebil, en Luaz 967 mener jeg den hedder

http://en.wikipedia.org/wiki/LuAZ-967

Der mangler forskellige dele, men en del kniber det meget med. Til
justeringen af sporingen bruges to "gevindrør" en i hver side, røret er
ca. 10 cm. langt, sekskantet og med indvendigt gevind groft sagt bare en
lang møtrik, dog lidt speciel ved at halvdelen er linksgevind. dvs. lidt
ligesom en vantskrue.
Røret sidder mellem styrekuglen og styretøjet.

Hvor hulen finder man sådan noget henne?
Er der andre biler der har tilsvarende system? evt. lada eller andre
østbiler?
Eller findes der nogen der har grej til at fremstille noget?

Mvh. Niels

Fra : F.Syndergaard

Dato : 22-03-09 20:13

"Niels" <niels.supermand.jensen@bpanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> østbiler?
> Eller findes der nogen der har grej til at fremstille noget?

Uden at jeg er den store mekaniker mener jeg der sidder sådan een i stort
set alle biler. Hvis det er muligt så tag noget af det gamle med til en auto
ophugger og se om der ikke er noget med samme gevind.
Sådan ville jeg gøre i første omgang.
Ellers er det et maskinværksted.

--
MVH.