Toyota IQ
Fra : Steen

Dato : 22-03-09 18:42

Nogen der har set tests af denne dims (enten elsker man den...eller også
hader man den)?

T3 bragte en kort notits for en måneds tid siden - den var god i
bytrafik - men minimalt bagsædeplads!
Det var alt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-03-09 19:12

Steen skriver:

> Nogen der har set tests af denne dims (enten elsker man den...eller også
> hader man den)?

Og en begynderpris på 140.000 for benzin, samt 180.000 for diesel.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-03-09 19:24

isteen+usenet@gmail.com (Steen) wrote in news:1iwzszk.1nqa90ma6cxldN%
isteen+usenet@gmail.com:

> Nogen der har set tests af denne dims

Det tyske Auto Motor und Sport testede den for en måneds tid siden.

Konklusion:
4 stjerner ud af 5 mulige.

Toyota IQ vokser ud over rollen som ren by-fræser. Den kraftige motor og
fornuftig komfort gør den til en værdig kompakt bil, dog med et begrænset
pladsudbud.

De væsentligste plusser:
- god plads til 2 og bagage,
- enkel betjening,
- komfortable sæder,
- tilfredsstillende affjedring,
- kraftig dieselmotor,
- let betjent 6-trins gearkasse,
- lille vendediameter,
- omfattende sikkerhedsudstyr.

De væsentligste minusser:
- vindstøj,
- ingen trækkraft i 6. gear,
- ikke sporstabil ved bremsning,
- relativt dyr.

> (enten elsker man den...eller også
> hader man den)?

Jeg elsker den ikke, men umiddelbart er det en bil der ville løse 95% af
mit transportbehov. Den skal da prøves

> T3 bragte en kort notits for en måneds tid siden - den var god i
> bytrafik - men minimalt bagsædeplads!
> Det var alt.

Den har en speciel indretning. Det er en Smart 1 med bagsæde, så at sige.
Dvs. Forsæderne har god plads til 2 voksne, og er placeret forskudt.
Passagersædet udnytter at der ikke er rat og pedaler og er rykket længere
frem. På den måde kan 2 store voksne finde plads foran, 1 mindre voksen
bagved passagersædet og 1 barn bagved føreren. Men det er kun lige til
øllet Der er så hele 32 liter bagagerum tilbage... Med 2 voksne er
der 240 liter bagagerum.

Til gengæld er det en fyrrig lille æske. Tyskerne måler den til 10.8 sek
fra 0 til 100, 9.3 sek fra 60-100 i 4. gear og 170 km/t som topfart.
Testholdet kørte 16.4 km/l, med yderpunkterne mellem 13.3 og 24.4 km/l.

Fra : Steen

Dato : 22-03-09 19:54

Kent Oldhøj <oldhoj@gmail.com> wrote:

> Toyota IQ vokser ud over rollen som ren by-fræser. Den kraftige motor og
> fornuftig komfort gør den til en værdig kompakt bil, dog med et begrænset
> pladsudbud.

1.0 liter, ifølge T3

> Til gengæld er det en fyrrig lille æske. Tyskerne måler den til 10.8 sek
> fra 0 til 100,

Mener T3 fik det til 15 sekunder

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-03-09 21:05

> Mener T3 fik det til 15 sekunder

Tyskerne testede den med 1.4 liters dieselmotor. Både præstationerne og
"kraftig dieselmotor" under plusser, burde afsløre det. Kendere ville også
vide at iQ kun fås med 6 gear som diesel.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-09 19:41

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Nogen der har set tests af denne dims (enten elsker man den...eller også
> hader man den)?

Jeg har set en tysk sammenligningstest af den op mod Smart. De konkluderer
at IQ'en er den bedre bil.
Jeg skal gerne se om jeg kan genfinde filmen, hvis du ønsker det.

IQ er i øvrigt bygget i Japan, så den holder med garanti den meget høje
Toyota-standard, når det gælder få fejl...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/