Focus RS
Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 09:30

Fra : Lund

Dato : 22-03-09 10:08

så er det sikkert snart slut med 5 cylinder motorer fra Volvo

Fra : Mogens

Dato : 22-03-09 10:14

"Lund" <torNOSPAM@mail.dk> skrev i meddelelsen

> så er det sikkert snart slut med 5 cylinder motorer fra Volvo

Ja, det har de jo annonceret - Volvo !
Derfor kan maskinen jo godt videreudvikles i andet regi.

Effekt: 305 hk ved 6.500 o/min.
Moment: 440 Nm mellem 2.300 og 4.500 o/min.
Acceleration: 0-100 km/t: 5,9 sek.
Topfart: 265 km/t.

Utroligt at ovenstående data ikke giver en hurtigere bil end tallene
udviser...

Fra : Mogens

Dato : 22-03-09 10:26

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Acceleration: 0-100 km/t: 5,9 sek.
> Topfart: 265 km/t.
>
> Utroligt at ovenstående data ikke giver en hurtigere bil end tallene

De er vilde med den:
www.youtube.com/watch?v=mdAGKNogdAw&eurl=http://www.civinfo.com/forum/type-r/23450-new-focus-rs-5th-gear.html

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 10:27

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Utroligt at ovenstående data ikke giver en hurtigere bil end tallene
> udviser...

Den er hurtig nok på bane.
Og så formår den at tøjle
kræfterne, som få, alene
på forhjulene...

Fra : HB

Dato : 22-03-09 10:39

> [...]
> Acceleration: 0-100 km/t: 5,9 sek.
> Topfart: 265 km/t.
>
> Utroligt at ovenstående data ikke giver en hurtigere bil end tallene

Ja 0-100 på 5,9?
Men med sårn en lille potte og 305 hk over forhjulene .... Måske noget med
gearing for at det hele ikke skal gå op i røg.

--
/HB

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 10:43

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja 0-100 på 5,9?
> Men med sårn en lille potte og 305 hk over forhjulene .... Måske noget med
> gearing for at det hele ikke skal gå op i røg.

Skøn skøn hot-hatch..probaly the best.

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-03-09 10:54

> [...]
> Acceleration: 0-100 km/t: 5,9 sek.
> Topfart: 265 km/t.
>
> Utroligt at ovenstående data ikke giver en hurtigere bil end tallene

Ahhh, Mogens, egenvægt på 1483Kg dvs. køreklar vægt omkring 1550Kg og
forhjulstræk ?
5,9 til 100 er altså kvikt for en forhjulstrækker, en Impreza WRX STi med
4WD - 300Hk og køreklar vægt på 1590Kg bruger 0,7sek mindre på disciplinen.

Min Camaro med ca. 550Hk og 750Nm gik 0-100 på 5,8sek - køreklar vægt 1675Kg
og et 1.gear der rakte til knap 100Km/t.

Monter et sæt slicks på RS'en, så følger den Impreza'en.....

Hvad topfart angår er RS'en 15Km/t hurtigere end Impreza'en.......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut. - samme motor som i RS'en

Fra : Mogens

Dato : 22-03-09 10:59

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ahhh, Mogens, egenvægt på 1483Kg dvs. køreklar vægt omkring 1550Kg og
> forhjulstræk ?

Prøv at finde data for en Audi 3.0 TDI eller en MB 350 CDI !
Det vil sgu være nedtur at købe en Focus RS og møde een af byens taxa'er i
det første lyskryds. Så køber man en Focus RS, skal man vælge sine kampe med
omhu

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-03-09 11:28

> [...]
> det første lyskryds. Så køber man en Focus RS, skal man vælge sine kampe

AUDI A5 3,0 TDI QUATTRO : 0-100 : 5,9 og Topfart : 250.

MB'en kan jeg ikke umiddelbart finde data på, jeg kan kun finde en 320CDI og
den flytter sig ikke meget ift. RS'en

Jeg kan ikke se problemet......

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Mogens

Dato : 22-03-09 11:49

> AUDI A5 3,0 TDI QUATTRO : 0-100 : 5,9 og Topfart : 250.

A6 er ligeså hurtig og en typisk taxa

> MB'en kan jeg ikke umiddelbart finde data på, jeg kan kun finde en 320CDI
> og den flytter sig ikke meget ift. RS'en

> Jeg kan ikke se problemet......

MB 350 CDI har introduktion den 28/3

Fra : Leonard

Dato : 22-03-09 11:43

Mogens wrote:

> Det vil sgu være nedtur at købe en Focus RS og møde een af byens
> taxa'er i det første lyskryds. Så køber man en Focus RS, skal man
> vælge sine kampe med omhu

Sådan har det jo altid været
Da jeg kørte taxa i en MB300D med sugemotor troede byens unge også at
en Golf GTI var hurtig eller den lånte BMW 3xx ...
Det var dog oftest den store bil med det grønne lys på taget, der kom
hurtigst gennem byen

jo, jo, drengerøv det har jeg bevis på at have været ...

--
Leonard

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-03-09 12:18

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> en Golf GTI var hurtig eller den lånte BMW 3xx ...
> Det var dog oftest den store bil med det grønne lys på taget, der kom

Det trick lavede jeg tit med min Chevrolet Astro-Van 200Hk 4,3L V6 med Aut.
og et lavt 1.gear kunne godt tage fra land...

Lidt drengerøv er der nok i os alle.....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut. - stadig med næsten samme motor som Focus RS

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 12:27

Brian Sørup <camaropower454@hotmail.com> skrev :

>Lidt drengerøv er der nok i os alle.....

Jep - det er ikke pænt at køre med pløre, og låse transmissionen i
slæbegear ;)

De fatter hat, af hvad der lige skete der

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-09 22:49

> [...]

> det første lyskryds. Så køber man en Focus RS, skal man vælge sine kampe

Smid dem på en bane. Så er jeg sikker
på dine eksempler blir' kørt agterud.
RS'en er mere dynamisk og kan køres
til grænserne uden svinkeærinder.

Fra : Martin [TMM]

Dato : 22-03-09 11:00

Hej
Brian Sørup wrote:
> Min Camaro med ca. 550Hk og 750Nm gik 0-100 på 5,8sek - køreklar vægt
> 1675Kg og et 1.gear der rakte til knap 100Km/t.

Og derefter skulle der tankes igen. :)

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 11:08

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev :

>Og derefter skulle der tankes igen. :)

Nejda ...... man smider droptanken, og kører videre

hmmm.... Spirilen kan sgu næppe tygge tankindholdet på 350km

--
Jan_stevns

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 22-03-09 11:15

Martin [TMM] wrote:
> Og derefter skulle der tankes igen. :)

Ja, hvad er det sådan en amerikaner med 6-7 liters motor går på literen?
4-5 km?

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-03-09 11:30

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i
meddelelsen news:gq532d$2ohb$1@newsbin.cybercity.dk...

> Ja, hvad er det sådan en amerikaner med 6-7 liters motor går på literen?
> 4-5 km?

Jeg kunne lige klemme den over 4Km/l hvis jeg kørte pænt.

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-09 15:00

> [...]

> Min Camaro med ca. 550Hk og 750Nm gik 0-100 på 5,8sek - køreklar vægt
> 1675Kg og et 1.gear der rakte til knap 100Km/t.

Så Saab 9-3 TurboX er hurtig, når den er opgivet til at klare 0 - 100 Km7t
på 5,7 - og det med en køreklar vægt på 1740 kg...

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-03-09 15:11

> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>

> Så Saab 9-3 TurboX er hurtig, når den er opgivet til at klare 0 - 100
> Km7t på 5,7 - og det med en køreklar vægt på 1740 kg...

Henrik - den har jo 4WD.....
og Trollhättan-Raketterne plejer også at have noget Over-Boost i nogle
sekunder.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Mogens

Dato : 22-03-09 15:13

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> og Trollhättan-Raketterne plejer også at have noget Over-Boost i nogle
> sekunder.

Ligesom nogle af F1-bilerne 2009 - Ferrari f.eks.
Enrgien fra nedbremsningerne omsættes til batteriet og skaber mulighed for
80 extra hk i få sekunder, citat slut...

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-09 15:17

> Henrik - den har jo 4WD.....
> og Trollhättan-Raketterne plejer også at have noget Over-Boost i nogle
> sekunder.

I know - men sammenholdt med dine eksempler! Den er næsten lige så hurtig
som en Sti'er med 20 Hk mere. Den vejer 100 kg MERE end din amerikaner, som
trods alt har det dobbelt effekt og moment! Og den vejer 300 kg mere end
Velo'en...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-03-09 15:29

> [...]
> hurtig som en Sti'er med 20 Hk mere. Den vejer 100 kg MERE end din
> amerikaner, som trods alt har det dobbelt effekt og moment! Og den

Du ved sgudda bedre and at påstå en forhjulstrækker med 300Hk skal være
hurtigere end en 4WD med 270Hk, når RS'en har begrænset effekt i
1+2Gear,
når du begrænser ladetrykket så meget ryger momentet i kælderen og det
er trods alt det der flytter bilen.

Hvad min Camaro angår, så gearer du lige TurboX'en til 100Km/t i 1.gear
og kører rent baghjulstræk på Copper Cobra dæk, der står ligesågodt fast
som et spækbræt på et klistret køkkenbord.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-09 16:22

> Hvad min Camaro angår, så gearer du lige TurboX'en til 100Km/t i 1.gear

Jeg vil jo sige at netop dét er en fordel, da gearskifte tager tiendedele..

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-03-09 16:59

> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg vil jo sige at netop dét er en fordel, da gearskifte tager
> tiendedele..

Det er bestemt ikke en fordel, jeg kan give dig et eksempel med min egen
MC vs. Racerudgaven af samme.
Min MC (RC36) : 0-100 : 3,6Sek
Racer udg. (RC45) : 0-100 : 3,9Sek - det til trods for racerudgaven er
betydeligt lettere end min og den har over 20Hk mere - men min render
omkring 101Km/t i 1.gear - racerudgaven løber omkring 130-140 km/t i
1.gear.

Prøv at starte Saab'en i 3.gear og se om den er hurtigere end hvis du
tager den fra 1'eren og opad...
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-09 17:20

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Prøv at starte Saab'en i 3.gear og se om den er hurtigere end hvis du
> tager den fra 1'eren og opad...

Mon ikke andet gear er tættere på. SÅ er overdrivelsen heller ikke så
stor...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-03-09 17:30

> Mon ikke andet gear er tættere på. SÅ er overdrivelsen heller ikke så
> stor...

Du ved - overdrivelse fremmer forståelsen ...

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-09 17:32

> Du ved - overdrivelse fremmer forståelsen ...

Uanset gearing eller ej, så bor 100 kg mindre vægt og dobbelt op på effekt
og moment udgøre endog en del..

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-03-09 17:57

> Uanset gearing eller ej, så bor 100 kg mindre vægt og dobbelt op på effekt
> og moment udgøre endog en del..

Det er rigtigt, men det kræver at du kan få effekten ned i asfalten, og det
kunne jeg ikke med mine 255/60 - 15 Cooper Cobra dæk.
Et sæt 10" slicks vil hive ca. et sekund af 0-100 tiden, en 4,10 udveksling
i stedet for den 3,23 jeg havde i bagtøjet omkring det samme - så nærmer vi
os tider omkring 4 sek fra 0-100 med knap 1700 Kg og baghjulstræk, og det
for en investering der udgør en sjettedel af hvad din Saab TurboX koster..

Jeg prøvede aldrig at lave en G-Tech test med mine 295/50 - 15 BF Goodrich
Radial T/A, men med dem monteret løftede den venstre forhjul fra asfalten
når jeg tog afsted..
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-09 18:11

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-09 15:18

> Henrik - den har jo 4WD.....
> og Trollhättan-Raketterne plejer også at have noget Over-Boost i nogle
> sekunder.

Og nej, der er ingen overboost på TurboX...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-09 14:56

> [...]

> Acceleration: 0-100 km/t: 5,9 sek.
> Topfart: 265 km/t.
>
> Utroligt at ovenstående data ikke giver en hurtigere bil end tallene

Den er vel tuuuung. Saab'en klarer 0 - 100 km/t hurtigere med 25 Hk / 40 Nm
mindre...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-03-09 15:13

> "Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Den er vel tuuuung. Saab'en klarer 0 - 100 km/t hurtigere med 25 Hk /
> 40 Nm mindre...

4WD - er vist svaret her....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-09 15:19

> 4WD - er vist svaret her....

Uanset, så skal den stadigvæk slæbe det større inerti i 4WD systemet, samt
300 kg mere...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 22-03-09 07:53

> De er vilde med den:www.youtube.com/watch?v=mdAGKNogdAw&eurl=http://www.civinfo.com/forum...

Fifth gear også var solgt til den.

Hm......... kigge kigge jep her var den

http://www.youtube.com/watch?v=dTY3NS1ardE

Benny

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 22-03-09 08:03

On 22 Mar., 10:59, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> [...]
> det første lyskryds. Så køber man en Focus RS, skal man vælge sine kampe med

Nåh... Man kan sige at man har betalt hele bilen, hvor at taxa
vognmanden kun har betalt halvdelen.

Nu medens at jeg snakker om TAXEer. Kommer der ikke nye regler nu. Jeg
mener at have hørt at taxaer bliver mindre i fremtiden.
Noget med at det afgift fri beløb bliver højere og derefter fuld
afgift af resten.
Det er nok en udløber af artikkelserien om brænstofforbruget i Kbh's
taxaer for et par år siden?

Benny

Fra : Klaus G.

Dato : 22-03-09 19:10

> Det er nok en udløber af artikkelserien om brænstofforbruget i Kbh's
> taxaer for et par år siden?
Eller man er træt af at der bliver købt meget store mercersere, smidt en
anden motor og gearkasse i. Så bliver den kørt fri og den store V8 og
tilhørende aut. kasse kommer så i igen. Vupti en S-klasse til meget billige
penge, hvis man lige kan vente et par år...

Den måde du nævner, hvorpå at et vis beløb er afgift frit og derover er der
så fuld afgift. Det kan måske også lokke vognmændene til at købe nogle
mindre biler? Personligt er jeg ret ligeglad med om jeg sidder i en Mercedes
320CDI, eller om det er en octavia 2.0TDI.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-03-09 20:17

<hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> mener at have hørt at taxaer bliver mindre i fremtiden.
> Noget med at det afgift fri beløb bliver højere og derefter fuld

Som det er nu, betaler man 20% afgift på taxaer.
Det nye jeg så har hørt (ved ikke helt om det er rigtigt), det er, at
fremover (hvis det vedtages) gælder de 20% kun op til 300000,- hvis den
kommer over, så er det 70% for resten.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport