BMW 316ti Compact ?
Fra : Karsten

Dato : 21-03-09 21:41

hej - den gamle Almera skal skiftes ud, og jeg har kastet min
kærlighed på en bimmer 316ti årg. 2003 :)
jeg ved godt "rigtige" BMW folk rynker på næsen af sådan en
afkortet 2 dørs, men jeg synes det er praktisk at man kan lægge
bagsæderne ned for transport af 12 ks. hjem fra Fleggaard
så mit forsigtige spørgsmål, er det en ok bil = BMW kvalitet ?
og det der Valvtronic de indførte , er det også ok ?
med håbet om svar fra tidligere/nuværende Compact ejere :)
mvh. Karsten

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 22-03-09 08:29

Hej

"Karsten" <no@spam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> og det der Valvtronic de indførte , er det også ok ?
> med håbet om svar fra tidligere/nuværende Compact ejere :)

Jeg har ikke rigtig noget kendskab til E46 Compact, men har derimod haft en
323ti med 240hk. Det er den bedste bil jeg har eget - den var godt skruet
sammen, og køreegenskaberne var formidable.

E46 har aldrig tiltalt mig design mæssigt, men tror bestemt ikke kvaliteten
fejler noget.

Mvh
Hans

Fra : Karsten

Dato : 22-03-09 16:31

"Hans Mouridsen" <hom@pc.dk>skrev:

> [...]
>sammen, og køreegenskaberne var formidable.
>E46 har aldrig tiltalt mig design mæssigt, men tror bestemt ikke kvaliteten
hej Hans - tak for respons, ja netop køreoplevelsen er den jeg er
faldet for!
så må jeg "nøjes" med 115hk
'so ein ding muss ich haben'
mvh. Karsten

Fra : Mogens

Dato : 22-03-09 16:43

"Karsten" <no@spam.invalid> skrev i meddelelsen

> hej Hans - tak for respons, ja netop køreoplevelsen er den jeg er
> faldet for! så må jeg "nøjes" med 115hk
> 'so ein ding muss ich haben'

Men 115 hk i en BMW er uanset hvad ikke nok. Man behøver ikke være
motorjournalist for at have den opfattelse. Du bør gå højere op - 2 liter
som minimum IMO...

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 22-03-09 20:48

Hej

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Men 115 hk i en BMW er uanset hvad ikke nok. Man behøver ikke være
> motorjournalist for at have den opfattelse. Du bør gå højere op - 2 liter
> som minimum IMO...

Jeg er enig...

Hvis du vil have en Compact, så køb en 325ti eller en 320td.

Alternativt en E36 323ti, som kan erhverves ret billigt efterhånden.

Mvh
Hans

Fra : Karsten

Dato : 23-03-09 14:27

> [...]

>Hvis du vil have en Compact, så køb en 325ti eller en 320td.
>Alternativt en E36 323ti, som kan erhverves ret billigt efterhånden.

Tak til jer alle for respons, jo - jeg ved godt hvad i mener, en 316
kan godt virke lidt tam, men jeg har prøvet en 318is og en 523i
men jeg er efterhånden blevet en ældre med 'blød hat' , så 316
er sådan set nok til mig , og nu har jeg fået et godt tilbud på
316ti'eren
det er et tigerspring fra en Almera's 87hk osv. :)
mvh. Karsten

Fra : Steffen

Dato : 22-03-09 21:00

Mogens <no@mail.com> wrote:

> [...]
>
> Men 115 hk i en BMW er uanset hvad ikke nok. Man behøver ikke være
> motorjournalist for at have den opfattelse. Du bør gå højere op - 2 liter

Hvad er det ikke nok til?

Fra : Mogens

Dato : 22-03-09 23:09

"Steffen" <steffSLET@DETTEpost6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er det ikke nok til?

Køreoplevelsen - som han skriver og jeg citerer. Igen

Fra : TDN

Dato : 22-03-09 16:51

> [...]
> og det der Valvtronic de indførte , er det også ok ?
> med håbet om svar fra tidligere/nuværende Compact ejere :)

Her lidt test:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F19B25E7-8FF1-454F-90F2-E4EBFCD0832E/0/side40.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F45F767C-9DF3-469A-89A8-A743B06FE6C9/0/6465.pdf

Jeg ved dog ikke om Compact deler undervogn m.m. med den alm. 3 serie, så
der forbehold for brugttesten.

Mvh
Thomas