Fartdjævel med sprit i blodet dræber 3
Fra : JBH

Dato : 21-03-09 11:45

Kan man læse på tv2's teksttv. I bunden af siden henvises så til side 751
som annoncerer for hvordan man kan abonnere på en service så man kan undgå
fotovogne og andre trafiksikkerhedsfremmende foranstaltninger.

Citat " Det kan spare dig for mange ærgelser og penge. Og i sidste ende liv
på vejene ! God tur"

Ikke at en fotovogn kunne have gjort en forskel i ovenstående ulykke, men
måtte dette firmas ansatte og deres brugere selv blive ofre for fartdjævle.

/JBH

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-03-09 15:33

On Mar 21, 11:45 am, "JBH" <Skodkont...@hotmail.com> wrote:
> Kan man læse på tv2's teksttv.

Trist læsning, specielt når man bor 1 km væk, jævnligt kører lige
præcist forbi der, kender ham som bor lige ud for.

Håber ikke at ofrene er nogen man kender

Ufatteligt at spritbillisterne ikke snart lærer det, risikoen er SÅ
stor, og det er SÅ tit uskyldige der rammes.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-03-09 09:49

[...]

Ja det er sgu uhyggeligt at tænke på man kunne ha kørt der med familien, det
løber koldt ned ad ryggen når man tænker på det sagtens kunne være nogle fra
børnehaven eller skolen der er omkommet der. Og med ens kammerat der mistede
sin familie sidste sommer er det extra uhyggeligt, stakkels familie der
sidder tilbage på grund af sådan en hjernedød stodder.

Stef

Fra : Jens G

Dato : 22-03-09 10:12

On Sat, 21 Mar 2009 14:32:56 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
>Ufatteligt at spritbillisterne ikke snart lærer det, risikoen er SÅ
>stor, og det er SÅ tit uskyldige der rammes.

Da jeg så et indslag i TV omkring det, synes jeg det skinnede igennem
at der ikke var brugt seler. Men jeg ved ikke om det var direkte
henvist til den ulykke, eller dødsulykker generelt.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-03-09 12:47

Jens G skrev:
> Da jeg så et indslag i TV omkring det, synes jeg det skinnede igennem
> at der ikke var brugt seler. Men jeg ved ikke om det var direkte
> henvist til den ulykke, eller dødsulykker generelt.

Det jeg hørte var at der var 5 i bilen, og at de 4 havde haft sele på.
den 5., uden sele, var slynget ud og blevet dræbt.

Det kunne jo være at der kun havde været 2 seler på bagsædet. Hvorfor
kun 2 af 3 kunne få sele på.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-03-09 13:07

> [...]
> 5., uden sele, var slynget ud og blevet dræbt.
>
> Det kunne jo være at der kun havde været 2 seler på bagsædet. Hvorfor kun

Det ar en anden ulykke, den i Vordingborg.

Stef

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-03-09 13:13

Stefan Jacobsen skrev:
> Det ar en anden ulykke, den i Vordingborg.

Ok, syntes nok de har været lidt overvældende i antal de sidste dage.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-03-09 14:41

> Ok, syntes nok de har været lidt overvældende i antal de sidste dage.

Ja, der har været 2 mere her i lokalområde, en der brækkede begge ben og en
oppe ved mariager, men 7 personer i bilen, hvor der tilsyneladende kun var
småskrammer

Stef

Fra : alexbo

Dato : 22-03-09 10:22

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev

>Ufatteligt at spritbillisterne ikke snart lærer det, risikoen er SÅ
>stor, og det er SÅ tit uskyldige der rammes.

En bilist mistænkt for promillekørsel
Deres bil blev torpederet af den modkørende 31-årige, som ifølge politiet
mistede herredømmet over sin bil på grund af alt for høj fart.

Måske en promille, men med sikkerhed høj fart.
Farten dræber.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 10:33

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev :

>Måske en promille, men med sikkerhed høj fart.
>Farten dræber.

Det bliver da spændende at høre om hvornår kronprinsen og ditto
prinsesse skal begraves ;(

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 22-03-09 10:49

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Det bliver da spændende at høre om hvornår kronprinsen og ditto
> prinsesse skal begraves ;(

Ja, folk fatter det sgu tilsyneladende stadig ikke. Gosh...

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 11:04

"Mogens" <no@mail.com> skrev :

>Ja, folk fatter det sgu tilsyneladende stadig ikke. Gosh...

Det er sørgeligt at en skide spritbillist, skal bruges som argument
for "farten dræber" - når problemet åbenbart var at idioten kørte i
den forkerte side af vejen

"Farten dræber" liga'en fik vist desværre scoret et billigt point -
denne gang

ordet "billigt" var vist ikke skidesmart brugt i denne sammenhæng,
men folk synger jo nok med i koret alligevel ;(

--
Jan_stevns

Fra : JK

Dato : 22-03-09 13:16

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> "jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Ja, folk fatter det sgu tilsyneladende stadig ikke. Gosh...
Det gør du hellere ikke jo hehe, tænker på at du jævnfør anden tråd betaler
for noget du ikke bruger og har solgt hehe

Fra : Mogens

Dato : 22-03-09 14:27

"JK" <jkp6670haderspamsaasletbaredetfraspamoghertil@hotmail.com> skrev i
meddelelsen news:49c62be6$0$25193$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Det gør du hellere ikke jo hehe, tænker på at du jævnfør anden tråd
> betaler for noget du ikke bruger og har solgt hehe

Hvad?

Fra : Tom Jensen

Dato : 22-03-09 14:54

"JK" <jkp6670haderspamsaasletbaredetfraspamoghertil@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:49c62be6$0$25193$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> "Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Det gør du hellere ikke jo hehe, tænker på at du jævnfør anden tråd
> betaler for noget du ikke bruger og har solgt hehe
hej
du blander mogens med monster , det er 2 forskellige her på newsgroups.
mvh tom jensen

Fra : JK

Dato : 22-03-09 15:49

"Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hej
> du blander mogens med monster , det er 2 forskellige her på newsgroups.

Det er da også rigtigt undskylder mange gange mogens og tak for oplysningen
Tom

Fra : Mogens

Dato : 22-03-09 15:54

"JK" <jkp6670haderspamsaasletbaredetfraspamoghertil@hotmail.com> skrev i
meddelelsen news:49c64fc4$0$25180$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Det er da også rigtigt - undskylder mange gange, Mogens

Det er ok.

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 18:48

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev :

>Farten dræber.

Det passer ikke ..... Kronprinsparret er lige landet i US, de så
mistænkeligt levende ud begge 2 ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ivan Madsen

Dato : 25-03-09 21:05

On Sun, 22 Mar 2009 18:47:40 +0100, jan_stevns wrote:

>Det passer ikke ..... Kronprinsparret er lige landet i US, de så
>mistænkeligt levende ud begge 2 ;)

De er aliens ))) Ingen fornuftige mennesker ville finde sig i at få
enhver handling undersøgt med fotokamera og bilagsgennemgang - bare
fordi husholdningen strammer lidt og man må fyre nogle stykker

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-03-09 02:18

On Mar 22, 10:11 am, Jens G <nospam061...@kabelmail.dk> wrote:

> Da jeg så et indslag i TV omkring det, synes jeg det skinnede igennem
> at der ikke var brugt seler. Men jeg ved ikke om det var direkte
> henvist til den ulykke, eller dødsulykker generelt.

Det kan jeg så bekræfte at famillien og den kvæstede kvinde alle havde
seler på, jeg kender naboen hvor de kørte galt og ved at de skar
selerne over da de kom derud lige efter det skete.
Og spritbilisten kørte efter vidner at dømme meget stærkt, langt over
100 km/t.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Jens G

Dato : 23-03-09 16:22

OK. Tak

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-03-09 02:19

On Mar 22, 2:40 pm, "Stefan Jacobsen" <stefw...@email.dk> wrote:

> Ja, der har været 2 mere her i lokalområde, en der brækkede begge ben og en
> oppe ved mariager, men 7 personer i bilen, hvor der tilsyneladende kun var
> småskrammer

Den ulykke virker nu om om at de selv er skyld i, det var vist nærmere
motorløb på offentlig vej.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-03-09 02:21

On Mar 22, 11:04 am, jan_stevns wrote:

> Det er sørgeligt at en skide spritbillist, skal bruges som argument
> for "farten dræber" - når problemet åbenbart var at idioten kørte i
> den forkerte side af vejen

Grunden til at han gjorde det var at han ikke kunne styre sin bil pga.
alkohol og alt for høj fart.
Det var energien i sammenstødet som dræbte dem og den energi er højere
jo højere fart.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-09 20:59

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> fotovogne og andre trafiksikkerhedsfremmende foranstaltninger.

LOL!

/Kim

Fra : Martin [6000]

Dato : 27-03-09 14:12

> Grunden til at han gjorde det var at han ikke kunne styre sin bil pga.
> alkohol og alt for høj fart.

Noget andet må være sket siden ulykken indtraf.

Promillen var (ret mig hvis jeg tager fejl, har kun læst eb's
sensationsartikler) lige omkring de 0,5 dvs. tvivlsomt nok til at miste
herredømmet pga. det ihvertfald.

Og over 100 km/t (inden for rimelighedens grænser) er heller ikke det der
gør man ender i den forkerte side af vejen..

Det er en trist og tragisk ulykke, men mon ikke den var sket alligevel om
han så havde drukket postevand? Og mon ikke det var noget andet end lige
farten der gjorde at ulykken indtraf?

Fejl på bilen, betjeningsfejl, uopmærksomhed, damer i vejkanten.. ja der
er mange muligheder.

Eller hva?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-03-09 07:21

On Mar 27, 2:11 pm, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> Noget andet må være sket siden ulykken indtraf.

Hvorfor ? Høj fart kombineret med alkohol kan da være nok.

0,86 jvnf. www.amtsavisen.dk

> Og over 100 km/t (inden for rimelighedens grænser) er heller ikke det der
> gør man ender i den forkerte side af vejen..

Det har helt sikkert været et stykke over 100 km/t, jeg ser tit folk
køre ca. 100 km/t der, bor ca. 1 km derfra.
Han var jo derudover også beruset.

> Det er en trist og tragisk ulykke, men mon ikke den var sket alligevel om
> han så havde drukket postevand?

Så du mener ikke at alkoholen har været en afgørende faktor ?

> Og mon ikke det var noget andet end lige farten der gjorde at ulykken indtraf?

Jo, i kombination med alkoholen.

> Fejl på bilen, betjeningsfejl, uopmærksomhed, damer i vejkanten.. ja der
> er mange muligheder.

Ja, men i denne ulykke tror jeg ikke der er nogen tvivl, det skyldes
alkohol og for høj fart.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 27-03-09 14:31

> Hvorfor ? Høj fart kombineret med alkohol kan da være nok.

Fordi jeg bare ikke umiddelbart tror på så lidt alkohol kan være skyld i
det. Alene altså.

> 0,86 jvnf. www.amtsavisen.dk

Ok.

> Så du mener ikke at alkoholen har været en afgørende faktor ?

Indtil det modsatte er bevist - nej. Med 0,8 i promille er han jo langt
fra stangstiv.. dermed ikke sagt det er iorden at føre et motorkøretøj i
den tilstand.

> Ja, men i denne ulykke tror jeg ikke der er nogen tvivl, det skyldes
> alkohol og for høj fart.

Ok. Jeg tillader mig stadig at stille mig tvivlende. Det er ganske enkelt
for let hver gang at skyde skylden på enten fart eller alkohol. Der skal
skydes, men ikke for enhver pris blot for at skabe overskrifter.

Nu vil jeg så gå ud og drikke min danskvand - så bliver jeg da ikke hængt
ud i medierne fordi jeg har fået 1 øl og måske ligger omkring de 0,5

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-03-09 07:57

On Mar 27, 2:31 pm, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> Indtil det modsatte er bevist - nej. Med 0,8 i promille er han jo langt
> fra stangstiv.. dermed ikke sagt det er iorden at føre et motorkøretøj i
> den tilstand.

Kørende over 100 km/t, der skulle måske lige pilles lidt på radionen
og da alkoholen har gjort at han er lidt mindre koncentreret og det
perifære syn er måske ikke fuldt funktionsdygtigt og uforvarende
drejes rattet lidt til venstre og SMASK. 3 døde.
Så hurtigt går det virkelig.

> Nu vil jeg så gå ud og drikke min danskvand - så bliver jeg da ikke hængt
> ud i medierne fordi jeg har fået 1 øl og måske ligger omkring de 0,5

God weekend.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 27-03-09 16:43

> [...]
> perifære syn er måske ikke fuldt funktionsdygtigt og uforvarende drejes
> rattet lidt til venstre og SMASK. 3 døde. Så hurtigt går det virkelig.

Det kan jeg ikke være uenig i, men omvendt mener jeg sagtens det kunne
ske i sober tilstand også. Forskellen er blot at havde han været sober
havde alle haft ondt af ham, men fordi han lige havde nydt et par
genstande så er det straks hele grunden til uheldet (ifølge medierne, de
elsker jo den slags ).

Han har det næppe sjovt, med den slags på samvittigheden, men for pokker
hvor har jeg ondt af den kæreste/ægtemand der nu sidder tilbage uden
kæreste/kone/børn.. stakkels mand Jeg forstår godt han ikke kan/vil
tilgive det skete - det ville jeg heller ikke selv, men det ville jeg nok
heller ikke have kunne uanset om manden var ædru eller ej.

> God weekend.

Og i lige måde