Renult 94
Fra : Per Nordahl

Dato : 20-03-09 21:34

Hej rødder
Har kammy på besøg - som spørger om hvilken model ca. årgang 94 man
bør kigge efter / eller ikke.
Han mener de er temmelig billige og vil gerne vide hvorfor?
Kan nogen give et rimeligt bud, da jeg ikke ved en brik om dette.

Mvh. Thulfen.

Fra : claus b.p.

Dato : 21-03-09 00:05

Per Nordahl wrote:
> [...]
> Han mener de er temmelig billige og vil gerne vide hvorfor?
> Kan nogen give et rimeligt bud, da jeg ikke ved en brik om dette.

En fransk bil der er 15 år gammel, - hvorfor mon den er billig?
I den alder har de fleste biler en brugsværdi, og intet andet. Er bilerne
dyre at reparere, eller er tilliden til bilens holdbarhed lille, ryger
priserne i bund.
Modsat fx. visse små Peugeot modeller, der er ganske resistente over for
rust, og meget billige at reparere på. Renaults ry er den dag idag noget
blakket på visse modeller. Men der findes måske 10-20 Renault modeller, så
at skrive Renault -94 er ret intetsigende.

/Claus

Fra : KASO

Dato : 21-03-09 09:37

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> blakket på visse modeller. Men der findes måske 10-20 Renault modeller, så
> at skrive Renault -94 er ret intetsigende.

En bil i den årgang er under alle omstændigheder et lotteri afhængig af,
hvordan den er vedligeholdt.

Renault har - lidt ufortjent - et blakket ry i DK. Vi har haft gode
erfaringer med de Renault'er vi har haft (der dog alle var nyere). I 1994
var Renault 19 den mest udbredte Renault-model i DK - og den var ret
vellykket. I Tyskland var den mest solgte importbil og havde et særdeles
godt ry. Efter 15 år skal man dog se godt efter rust og meget andet - som
med alle andre biler fra dengang!

Fra : claus b.p.

Dato : 21-03-09 13:54

KASO wrote:
> [...]
> særdeles godt ry. Efter 15 år skal man dog se godt efter rust og
> meget andet - som med alle andre biler fra dengang!

Det var jo desværre Volvo der syltede importen af Renault til Danmark, så
det var stort set kun 19'eren der blev solgt i en lang periode gennem de
officielle kanaler, men der er parallelimporteret en del andre Renaulter,
ikke mindst Espace.
Der er modeller der er ok, og modeller der er mange problemer med. Jeg har
nogle venner med nyere Lagunaer, og jeg er glad for at det ikke er mig der
skal betale værkstedsregningerne på dem. Men også nogle venner med Megane,
og de er ganske godt tilfredse. Men tillid er jo ikke altid forbundet med
reelt indhold, - et par dårlige årgange, og tilliden kan være brudt i mange
år frem. Det må selv mærker som Mercedes snart lære at erkende.

/Claus