Sommerdæk nu?
Fra : Ukendt

Dato : 19-03-09 22:41

Har folket skiftet til sommerdæk eller venter I normalt til 1. april? Jeg
kan se at der pt. er minus 1,5 grad ude. I dag har der været mellem 7 og 9
plusgrader.

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-09 22:47

"St.M." <-> skrev :

>Har folket skiftet til sommerdæk eller venter I normalt til 1. april? Jeg
>kan se at der pt. er minus 1,5 grad ude. I dag har der været mellem 7 og 9
>plusgrader.

Man kører da på vinterbasser .... og nyder forårssolen ;)

på den anden side ... folk skifter vel først når chanchen for vinter
er overstået.

--
Jan_stevns

Fra : Henrik B.

Dato : 19-03-09 22:52

"St.M." <-> skrev i meddelelsen
> Har folket skiftet til sommerdæk eller venter I normalt til 1. april? Jeg
> kan se at der pt. er minus 1,5 grad ude. I dag har der været mellem 7 og 9
> plusgrader.

Kørt på sommerhjul siden de blev monteret i maj sidste år...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-03-09 22:59

"St.M." <-> wrote in news:49c2bbcb$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:

> Har folket skiftet til sommerdæk eller venter I normalt til 1. april?
> Jeg kan se at der pt. er minus 1,5 grad ude. I dag har der været
> mellem 7 og 9 plusgrader.

Jeg regner med at skifte ved lejlighed når påsken er overstået. Sidste år
var der ret meget sne omkring påske, man kan aldrig helt vide sig sikker.

Fra : Brian Lund

Dato : 20-03-09 07:51

> Har folket skiftet til sommerdæk eller venter I normalt til 1. april? Jeg
> kan se at der pt. er minus 1,5 grad ude. I dag har der været mellem 7 og 9
> plusgrader.

Har overvejet at skifte men der har jo været lidt mini-vinter over marts...
Så de bliver nok først skiftet ved næst givne chance, dvs. sidste weekend i
marts eller første i april.

Brian

Fra : Anders Majland

Dato : 20-03-09 08:44

> Har folket skiftet til sommerdæk eller venter I normalt til 1. april? Jeg
> kan se at der pt. er minus 1,5 grad ude. I dag har der været mellem 7 og 9
> plusgrader.

Der var 4 graders frost her i morges - og vi havde "glemt" bilen ude i går
så den stod på optøning af ruderne

Det kan godt blive påske inden vi skifter til sommerdæk, men det afhænger
hvornår jeg kan tage mig sammen til det og hvordan vejrudsigten ser ud ...

Fra : Brian H

Dato : 20-03-09 10:00

"St.M." <-> skrev i meddelelsen
> Har folket skiftet til sommerdæk eller venter I normalt til 1. april? Jeg
> kan se at der pt. er minus 1,5 grad ude. I dag har der været mellem 7 og 9
> plusgrader.

Det er nu lige meget om der er -1.5 eller +9, i begge tilfælde vil dine
sommerdæk være at foretrække. Kun hvis der er sne/is på vejen er vinterdæk
bedst.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-09 22:30

Brian H wrote:
> Det er nu lige meget om der er -1.5 eller +9, i begge tilfælde vil
> dine sommerdæk være at foretrække. Kun hvis der er sne/is på vejen er
> vinterdæk bedst.

Det er så direkte modsat den konklussion DK4 kom frem til i deres
bil-program hvor de "for åben skærm" testede sommer- og vinterdæk på
identisk underlag. Det er et af de seneste 3 afsnit hvis du selv vil tjekke
efter.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-03-09 15:35

On Mar 21, 10:30 pm, "St.M." <-> wrote:

> [...]
> bil-program hvor de "for åben skærm" testede sommer- og vinterdæk på
> identisk underlag. Det er et af de seneste 3 afsnit hvis du selv vil tjekke

Kan du ikke fortælle lidt om resultatet ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-09 22:03

Christian B. Andresen wrote:
> Kan du ikke fortælle lidt om resultatet ?

Kun svagt, men vinterdæk var bedst i vådt føre uanset temperatur.
Dog må jeg erkende, at sommerdækket var lidt bedre end vinterdækket på tør
vej (jeg husker ikke temperaturen). Men det var under 1 meter fra 80 km/t
til 0.
Ellers var vinterdækket bedst i samtlige sammenlignelige tests.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-03-09 22:05

"St.M." <-> skrev i meddelelsen

> [...]
> til 0.
> Ellers var vinterdækket bedst i samtlige sammenlignelige tests.

Sjovt som et lille dansk bilmagasin kan komme til en anden konklusion af,
hvad andre konkluderer...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-09 01:49

Henrik B. wrote:
> Sjovt som et lille dansk bilmagasin kan komme til en anden konklusion
> af, hvad andre konkluderer...

De testede det med samme bil på samme bane, men med hhv. sommer- og
vinterdæk. Kan det snyde?
Man så testen på tv-skærmen, og hvor langt/kort bilen var om at bremse. De
var selv meget overraskede.
Man skal desværre være medlem for at kunne se tidligere udsendelser på DK4's
site.

Fra : Martin [6000]

Dato : 27-03-09 14:34

> på den anden side ... folk skifter vel først når chanchen for vinter
> er overstået.

Jep - ikke fordi jeg frygter ikke at kunne komme frem/stå fast, men ene
og alene fordi jeg ikke gider vaske salt af de mange egrer på
sommersutterne