Gulplade BMW 5xx stationcar med bagsæder ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-09 01:41

Hej, her til morgen så jeg en gulplade BMW 5xx stationcar med
bagsæder, og der sad en på bagsædet.
Men det så ikke ud til at den var med flere sæder, findes der nogen
andre underlige ordninger ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Leif Langgaard

Dato : 17-03-09 09:44

Hej, her til morgen så jeg en gulplade BMW 5xx stationcar med
bagsæder, og der sad en på bagsædet.
Men det så ikke ud til at den var med flere sæder, findes der nogen
andre underlige ordninger ?

Jeg mener det er Holland der også har nogle gule plader der ligner "vores",
dog er det ikke til varevogne.
Kan det være sådan en du har set?

Ellers er der noget svindel med i spillet

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-09 05:36

On Mar 17, 9:44 am, "Leif Langgaard" <langga...@klarupnet.dx> wrote:
> [...]
>
> Jeg mener det er Holland der også har nogle gule plader der ligner "vores",

Nej det er jeg 99,9999% sikker på det ikke er, de er nu ret nemme at
kende.

> Ellers er der noget svindel med i spillet

Også hvis man tænker på alle de mærkelige måder man kan have sin bil
indreg. i DK, med antal sæder etc. ?
Det er nu ret risikabel.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-03-09 13:12

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Også hvis man tænker på alle de mærkelige måder man kan have sin bil
> indreg. i DK, med antal sæder etc. ?
> Det er nu ret risikabel.

Ikke desto mindre, så stod der i avisen den anden dag, at der i forbindelse
med de nyligt afholdte Politi razzier (mod banderne) blev taget et par
stykker for netop den forseelse.
Så det er ikke en ukendt forbrydelse.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-03-09 19:55

Christian B. Andresen skrev:
> [...]
> kende.
> Også hvis man tænker på alle de mærkelige måder man kan have sin bil

Er der ikke noget med at institutioner godt kan have biler til
persontransport der er på gule plader?

Ganske ligesom busser kan være på gule plader.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : N/A

Dato : 17-03-09 19:57

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-09 06:44

On Mar 17, 1:11 pm, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:

> [...]
> med de nyligt afholdte Politi razzier (mod banderne) blev taget et par

Det er selvfølgelig rigtigt.
Nå ja, hvis der er noget uldent så opdages det nok, jeg render bestemt
ikke rundt og noterer numre på alle suspekte biler eller ringer og
anmelder alle og enhver.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-03-09 19:57

Christian B. Andresen skrev:
> Det er selvfølgelig rigtigt.
> Nå ja, hvis der er noget uldent så opdages det nok, jeg render bestemt
> ikke rundt og noterer numre på alle suspekte biler eller ringer og
> anmelder alle og enhver.

Lige netop omkring hvad der kan indregistreres på hvilke plader er også
så mange undtagelser og særordninger at der ingen fremtid er i at
begynde at anmelde nogen.

Den jungle har de selv skabt, og må selv kontrollere.

Fra : Tue

Dato : 17-03-09 07:17

On 17 Mar., 13:43, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> Nå ja, hvis der er noget uldent så opdages det nok, jeg render bestemt
> ikke rundt og noterer numre på alle suspekte biler eller ringer og

Jeg mener at huske at have set et par biler med bagsæder fra
Nordjyllandstrafikselskab(måske et andet bus/trafikselskab) på gule
plader. Og det var IKKE 9-10 personers biler. Der kunne kun være 5
personer i bilen. Måske de på en eller anden måde kan indregistrere en
bil på gule plader?

Fra : Brian H

Dato : 17-03-09 15:16

> [...]

> plader. Og det var IKKE 9-10 personers biler. Der kunne kun være 5
> personer i bilen. Måske de på en eller anden måde kan indregistrere en

Jeg har set en Octavia Combi på gule skilte med alle sæder intakte - også i
det nordjyske. Jeg husker den som en "taxa", men uden reklamer, så det er
nok samme type som du nævner her.

Fra : Morten

Dato : 17-03-09 16:01

"Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har set en Octavia Combi på gule skilte med alle sæder intakte - også
> i det nordjyske. Jeg husker den som en "taxa", men uden reklamer, så det
> er nok samme type som du nævner her.

Har faktisk også undret mig lidt over bagsæder i gulpladeblier har set 5
biler inden for de sidste 2 uger de 2 var alm firhjulstrækkere og de andre
var vw multivan samt vw transporter og det var på danske gulplader
Om det er fordi de vil betale afgiften for at slippe for misundelses
afgiften ved jeg ikke ?

Morten

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 17-03-09 16:46

Fra : alexbo

Dato : 17-03-09 14:20

"Christian B. Andresen" skrev

>Hej, her til morgen så jeg en gulplade BMW 5xx stationcar med
>bagsæder, og der sad en på bagsædet.
>Men det så ikke ud til at den var med flere sæder, findes der nogen
>andre underlige ordninger ?

Invalidebiler kan være med gule nummerplader uanset antallet af sæder.
Også personbiler tilhørende busselskaber kan have gule plader.
Måske til transport af chauffører.
Hvordan reglerne helt præcist er skruet sammen ved jeg ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-03-09 15:00

> [...]
> Måske til transport af chauffører.
> Hvordan reglerne helt præcist er skruet sammen ved jeg ikke.

I Vejle kører en sedan rundt med bagsæder og gule plader - den er
indregisteret til buskørsel, fuldt lovligt.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - få overstået JULEGAVERNE i en fart

Fra : Leonard

Dato : 17-03-09 18:33

alexbo wrote:

> Invalidebiler kan være med gule nummerplader uanset antallet af sæder.

Men det skal være biler, der kan indrettes med 10 sæder som bus.

--
Leonard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-09 07:31

On Mar 17, 2:16 pm, Tue <TueSJen...@gmail.com> wrote:

> [...]
> plader. Og det var IKKE 9-10 personers biler. Der kunne kun være 5
> personer i bilen. Måske de på en eller anden måde kan indregistrere en

Kan det havde været sådan en ?
Det var på E45 sydgående mellem Randers og Århus så det er jo ikke
urealistisk.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-09 07:31

On Mar 17, 2:19 pm, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> Måske til transport af chauffører.
> Hvordan reglerne helt præcist er skruet sammen ved jeg ikke.

Se så der er underlige muligheder......det er simpelthen en jungle

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-09 08:36

On Mar 17, 3:00 pm, .°o.O Thomas O.o°. <fla...@it.invalid> wrote:

> I Vejle kører en sedan rundt med bagsæder og gule plader - den er
> indregisteret til buskørsel, fuldt lovligt.

Så har det helt sikkert været noget ala det.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : N/A

Dato : 17-03-09 19:55

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-03-09 02:05

On Mar 17, 7:57 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
>
> Lige netop omkring hvad der kan indregistreres på hvilke plader er også
> så mange undtagelser og særordninger at der ingen fremtid er i at

Det har jeg skam heller ikke tænkt mig
Det var bare fordi jeg undrede mig.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk