Vinterdækkene er blevet lagt på hylden i w~
Fra : Mogens

Dato : 16-03-09 17:55

Jep - vinterdækkene er pillet af, og de brede 18" er sat på dytten igen.
Stik den

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-03-09 18:24

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Jep - vinterdækkene er pillet af, og de brede 18" er sat på dytten igen.
> Stik den

Ja mine sommerdæk kom også på i går, det var som at få en helt ny bil
Mine er dog kun 16".

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Sørensen

Dato : 16-03-09 18:51

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jep - vinterdækkene er pillet af, og de brede 18" er sat på dytten igen.
> Stik den

Ja det er nu en uge siden jeg satte mine 225èr på så NU er det forår

vh.
Sørensen

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-09 19:09

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Jep - vinterdækkene er pillet af, og de brede 18" er sat på dytten igen.
> Stik den

Den er sgu da nem - min har hele vinteren kørt på 18" sommerhjul. ))

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-03-09 20:43

Henrik B. wrote:
> "Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
>
> Den er sgu da nem - min har hele vinteren kørt på 18" sommerhjul. ))

og så kommer den stride:
Hvad er bredden?

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-09 20:45

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> og så kommer den stride:
> Hvad er bredden?

225/45....

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ivan Madsen

Dato : 16-03-09 20:47

On Mon, 16 Mar 2009 20:44:42 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

>225/45....

Må være billigere at købe en stang postelastikker og vride omkring
fælgen ))

Fra : Mogens

Dato : 16-03-09 20:48

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Må være billigere at købe en stang postelastikker og vride omkring
> fælgen ))

Troede ikke cykeldæk fandtes i dén dimension :)

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-09 20:53

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Må være billigere at købe en stang postelastikker og vride omkring
> fælgen ))

Nu synes jeg ikke en 45-profil er slem. Ligesom der er meget stor forskel
på, om en bil bliver ukomfortabel med den størrelse. Generelt er det: Jo
større bilmodel, desto mindre problem med den dækstørrelse.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-03-09 17:51

Henrik B. wrote:
> [...]
> forskel på, om en bil bliver ukomfortabel med den størrelse. Generelt
> er det: Jo større bilmodel, desto mindre problem med den dækstørrelse.

Det mest korrekte er vel at sige at desto mere dækbredde desto mere højde
får man ud af en 45 profil.

/F

Fra : Henrik B.

Dato : 17-03-09 21:11

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Det mest korrekte er vel at sige at desto mere dækbredde desto mere højde
> får man ud af en 45 profil.

Nu var den udtalelse så møntet på at man talte om den samme størrelse dæk,
på forskellige (størrelse) biler..

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-03-09 21:15

Henrik B. wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> 225/45....

troede ellers du trillede på 2 hjul pt.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-09 21:17

> troede ellers du trillede på 2 hjul pt.

Det gør jeg også......men jeg taler om kareten - altså for 14 dage siden. Og
jeg véd at sommersutterne blev på...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : MVJ

Dato : 16-03-09 19:18

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Jep - vinterdækkene er pillet af, og de brede 18" er sat på dytten igen.
> Stik den

---------------------

Glæd dig til en de der dage der pludselig kommer med sne - uha så kommer du
til at se morsom ud på vejen ))))

Mogens

Fra : Mogens

Dato : 16-03-09 19:37

"MVJ" <mogens.amd64@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Glæd dig til en de der dage der pludselig kommer med sne - uha så kommer
> du til at se morsom ud på vejen ))))

Nej, det er kun i den nordlige del af Skandinavien, at sneen lægger sig på
nuværende tidspunkt. I DK vil det måske sne i løbet af ugen, men det tør med
det samme...

Mandag den 16. marts 2009.
Syvdøgnsudsigt, udsendt kl. 17.00.
Udsigten er ret sikker.

Oversigt
Fugtig og ret lun luft strømmer endnu op over Danmark fra sydvest, men i nat
vil en koldfront passere fra nordvest, og derefter blæser noget køligere og
tør luft ned over landet fra nordvest. Sidst på ugen ventes kold luft at
trænge frem til os fra nordøst.

Udsigt, der gælder til onsdag morgen:
Skyet og efterhånden regn fra nordvest. I nat endnu regn i de østlige egne,
ellers klarer det op fra nordvest. Nattemp. ned mellem 3 og 5 grader og let
til frisk, stedvis hård vind fra vest og nordvest. Tirsdag bliver solrig,
men blæsende, med jævn til hård vind, stedvis op til kuling, fra nordvest.
Temp. når op mellem 7 og 10 grader. Natten til onsdag tørt og klart, temp.
omkring 3 grader og jævn til hård vind fra nordvest.

Onsdag:
Tørt med en del sol. Temp. op mellem 5 og 8 grader og let til frisk vind fra
nordvest og nord, der aftager. Om natten klart med temp. ned mellem
frysepunktet og 3 graders frost og svag til jævn vind fra nord.

Torsdag:
Mest tørt med en del sol, men der er også mulighed for enkelte slud- eller
snebyger, især i de østlige egne. Dagtemp. mellem 2 og 5 grader, om natten
temp. ned mellem 0 og 3 graders frost. Let til frisk vind fra nord, ved
Bornholm op til hård vind.

Fredag:
Mest tørt med en del sol, men i de sydøstlige egne mulighed for slud- og
snebyger. Dagtemp. mellem 2 og 5 grader, om natten temp. ned omkring
frysepunktet. Let til frisk, stedvis hård vind fra nordøst.

Lørdag:
Tørt og solrigt, med dagtemp. mellem 3 til 6 grader, om natten mellem
frysepunktet og 5 graders frost. Vinden bliver svag til jævn fra nord og
nordøst, ved Bornholm op til frisk vind.

Søndag og mandag:
Tørt og fortsat ret koldt.

Fra : oz3bto

Dato : 16-03-09 19:28

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jep - vinterdækkene er pillet af, og de brede 18" er sat på dytten igen.
> Stik den

Ja jeg lader dem sidde indtil videre .. Men ok vi skal også liige et smut
til norge og stå på ski igen igen

Nå ja så findes der heller ikke vildt mange sommerdæk er passer på min ..
fleste er enten vinter eller helårs

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-09 22:26

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jep - vinterdækkene er pillet af, og de brede 18" er sat på dytten igen.
> Stik den

Intet problem.
Standard stålfælge (alufarve med sort kant) i dim. 160-80-13".
Kørt hele 'vinteren'.