Q: Cadillac BLS 1,9 diesel 150 hk wagon
Fra : Polo

Dato : 16-03-09 16:59

Hvordan er den??

Skriv det i ved/har hørt/tror om den bil.

Den er pludselig kommet med på listen som interessant firmabil.

Lars

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-09 19:06

"Polo" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvordan er den??
>
> Skriv det i ved/har hørt/tror om den bil.

Der skrives at interiøret ikke er på Audi-niveau, men er ok.
Generelt set er bilen en Saab 9-3 i forklædning. Så bilen er bygget i
Trollhättan og kvaliteten er i orden.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : KASO

Dato : 16-03-09 19:14

> [...]
>
> Der skrives at interiøret ikke er på Audi-niveau, men er ok.
> Generelt set er bilen en Saab 9-3 i forklædning. Så bilen er bygget i

Mere præcist: Den er ganske rigtigt en gl. 9-3 i forklædning - og dermed
baseret på en gl. Opel Vectra bund. Motoren stammer fra Fiat og skulle være
ganske fin - omend ikke helt lydløs.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-09 19:18

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Mere præcist: Den er ganske rigtigt en gl. 9-3 i forklædning - og dermed

Øøøh, den er baseret på den nuværende Saab 9-3 - ikke den gamle!

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 16-03-09 19:39

> Øøøh, den er baseret på den nuværende Saab 9-3 - ikke den gamle!

2 alen ud af eet dårligt stykke

Vi har 3 Cadillac's i firmaet, hvor den ene er BLS. Hun siger, den er fin
nok :)

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-09 19:55

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> 2 alen ud af eet dårligt stykke

Der er KÆMPE forskel på den gamle Saab 9-3, og så den nuværende!

> Vi har 3 Cadillac's i firmaet, hvor den ene er BLS. Hun siger, den er fin
> nok :)

Og det er ligesom også det jeg siger, do'...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : KASO

Dato : 16-03-09 20:48

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Øøøh, den er baseret på den nuværende Saab 9-3 - ikke den gamle!

Ja - og den nuværende 9-3 er en aldrende sag

Jeg mente ikke, at det var en tidligere model - men at det var en gammel
konstruktion - den blev præsenteret i 2002 - dvs. for 7 år siden, baseret på
en Vectra B platform, som stammede fra 1995.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-09 20:54

> Jeg mente ikke, at det var en tidligere model - men at det var en gammel
> konstruktion - den blev præsenteret i 2002 - dvs. for 7 år siden, baseret
> på en Vectra B platform, som stammede fra 1995.

Forkert!! Saab 9-3 er baseret på den nuværende (udgående) Vectra C platform!

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : KASO

Dato : 16-03-09 21:00

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Forkert!! Saab 9-3 er baseret på den nuværende (udgående) Vectra C
> platform!

Sorry - du har ret - platformen er "kun" 7 år gammel.

Pointen var nu også bare, at bilen er en aldrende konstruktion.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-09 21:07

)

> Pointen var nu også bare, at bilen er en aldrende konstruktion.

Også derfor der er planlagt en afløser til 2010.
Om alt går vel...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : KASO

Dato : 16-03-09 21:09

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> )

> Også derfor der er planlagt en afløser til 2010.
> Om alt går vel...

Tjah - det kræver vel som minimum, at der findes en fabrik endnu....... :-|

9-5 er endnu ældre - spørgsmålet er om/hvornår den skal afløses.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-09 21:20

> Tjah - det kræver vel som minimum, at der findes en fabrik endnu.......
> :-|
>
> 9-5 er endnu ældre - spørgsmålet er om/hvornår den skal afløses.

Den nye 9-5 ér færdig. Den mangler kun finpudsning. Så den bliver
præsenteret på årets biludstilling i Frankfurt til september...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-03-09 20:31

KASO skrev:

> [...]
> baseret på en gl. Opel Vectra bund. Motoren stammer fra Fiat og skulle
> være ganske fin - omend ikke helt lydløs.

Den maskine er absolut ikke støjende i en Zafira eller 159'er.
Den kan lyde lidt "kantet" i de laveste omdrejninger, men længere oppe
går den virkelig godt. Af en diesel er den også ret omdrejningsvillig.

/Kent Glerup

Fra : Ivan Madsen

Dato : 16-03-09 20:36

On Mon, 16 Mar 2009 20:30:49 +0100, Kent Glerup
<kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> wrote:

>Den maskine er absolut ikke støjende i en Zafira eller 159'er.
>Den kan lyde lidt "kantet" i de laveste omdrejninger, men længere oppe
>går den virkelig godt. Af en diesel er den også ret omdrejningsvillig.

Hvis den har det som 120 HK versionen, så lad endelig være med at
teste den som tomgangstrækker - den kan få en grim hoste, der kræver
restart ) Apparatet er hamrende hysterisk omkring 1000 o/min - men
12-1300 ser ud til at løse problemet Når man lige er stået ud af
Puntoen, som måske ikke er en racer men til gengæld er til stede fra
900 o/min er det lidt irriterende

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-09 20:41

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

Enig!

> [...]
> 12-1300 ser ud til at løse problemet Når man lige er stået ud af
> Puntoen, som måske ikke er en racer men til gengæld er til stede fra

De to kan slet ikke sammenlignes. Det eneste de har til fælles er blokken.
120 Hk-udgaven er en 8-ventiler, hvor 150 Hk-udgaven er en 16-ventiler...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-03-09 06:47

Ivan Madsen skrev:

> [...]
> 12-1300 ser ud til at løse problemet Når man lige er stået ud af
> Puntoen, som måske ikke er en racer men til gengæld er til stede fra

Kan jeg sslet ikke genkende fra 150'eren. Den er ret død ved 1000 o/min,
men ikke vanskelig eller noget. Trækket skulle gerne komme blødt fra
omkring de 1300 o/min.

/Kent Glerup

Fra : KASO

Dato : 16-03-09 20:52

"Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Den kan lyde lidt "kantet" i de laveste omdrejninger, men længere oppe går
> den virkelig godt. Af en diesel er den også ret omdrejningsvillig.

I Saab har den i nogle tests fået lidt ballade for at sige lidt for meget.
Næppe det store problem i praksis - og de er måske også blevet bedre til at
dæmpe den.

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-03-09 06:49

KASO skrev:

> I Saab har den i nogle tests fået lidt ballade for at sige lidt for
> meget. Næppe det store problem i praksis - og de er måske også blevet
> bedre til at dæmpe den.

Så må sådan en Saab have mindre lyddæmpning end en Zafira... Har ikke
selv prøvet en sammenligning.

/Kent Glerup

Fra : KASO

Dato : 16-03-09 20:53

> [...]
> Hvordan er den??
>
> Skriv det i ved/har hørt/tror om den bil.
>
> Den er pludselig kommet med på listen som interessant firmabil.

Bilmagasinet ved vist ikke helt, hvad de selv mener om den:

http://bilmagasinet.dk/article/21642
http://bilmagasinet.dk/article/19558