Jeg kørte fra regningen...
Fra : Martin Bak

Dato : 15-03-09 14:28

Jeg har modtaget et brev fra Statoil:

"Vedr. tankning af brændstof den 08/03/2009 17:10

Vi har konstateret, at vi i forbindelse med ovennævnte tankning, har glemt
at registrere Dem for følgende:

Bilens reg. nr MR 91 820
stander 6
Brændstoftype Bio95
Liter 21,81
Beløb 200

Vi beklager forglemmelsen, og beder Dem venligst kontakte os, så vi kan lave
en aftale omkring afregningen af ovenstående beløb."

....Og så lidt mere om, hvordan jeg kan bære mig ad med at betale min gæld.
Brevet er vedhæftet et fint billede af min bil på tanken på Englandsvej 218
på Amager.

Hvordan kan dette nu gå til? Inden jeg kørte over broen sidst, besluttede
jeg mig for lige at "toppe op", for at være sikker på at jeg ikke nåede
smertegrænsen i Sverige. Jeg kører til tanken, parkerer ud for stander 4,
men kan ikke tanke, for det er åbenbart sådan en station hvor man først skal
betale.
Jeg går til betalingsmaskinen, indlæser mit kort og beder om at tanke på
stander 4. Men får besked på at standeren er optaget... -Ja... af mig!
Hmm. vælger i stedet stander 6, kører et par meter frem og tanker.

Men besynderligt nok bliver der åbenbart ikke trukket nogen penge på mit
kort. Jeg har kontrolleret med min netbank, der ER ikke trukket noget beløb.
Det har jeg dog alligevel aldrig oplevet før...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 15-03-09 14:39

> [...]
> kort. Jeg har kontrolleret med min netbank, der ER ikke trukket noget
> beløb. Det har jeg dog alligevel aldrig oplevet før...

Fejl i betalingssystemet, jeg lever af at fabrikere den slags, det sker hele
tiden... (kun hos konkurrenten...)

/Carsten

Fra : GiWeo

Dato : 15-03-09 14:41

Hvis du først har valgt stander 4, kan computeren jo ikke regne ud at
du pludselig tanker fra stander 6

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 15-03-09 20:47

GiWeo har bragt dette til verden:
> Hvis du først har valgt stander 4, kan computeren jo ikke regne ud at
> du pludselig tanker fra stander 6

Du mener altså ikke man er nød til at vælge stander 6, men hvis man
blot har valgt stander 4, ja så er alle standere åbne for tankning !?

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard

Fra : GiWeo

Dato : 18-03-09 13:27

Hej

>Du mener altså ikke man er nød til at vælge stander 6, men hvis man
>blot har valgt stander 4, ja så er alle standere åbne for tankning !?

Nej men personalet kunne jo have åbner for den forkerte stander

Det hele bibber som en besat derinde når en pistol løftes

Fra : -= JF =-

Dato : 15-03-09 14:46

Martin Bak skrev:

> Men besynderligt nok bliver der åbenbart ikke trukket nogen penge på mit
> kort. Jeg har kontrolleret med min netbank, der ER ikke trukket noget beløb.
> Det har jeg dog alligevel aldrig oplevet før...

Det ser ud til at de alligevel holder samtalen i en pæn og høflig tone
så mon ikke du bare får lov at betale, og så er den historie ovre!
(bortset fra at du og din nummerplade nok bliver registreret et eller
andet sted)

Jeg synes at det værste ved en oplevelse som din må være, at alle dine
gode intentioner og din sande historie til trods - så vil dem på 'den
anden side af skranken' sidde og sige: "Yeah, right! Gik den så gik den"

Mvh John

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-03-09 15:04

-= JF =- <invalid@invalid.invalid> wrote in

> (bortset fra at du og din nummerplade nok bliver registreret et eller
> andet sted)

Er det noget du tror eller noget du ved?

> [...]
> gode intentioner og din sande historie til trods - så vil dem på 'den
> anden side af skranken' sidde og sige: "Yeah, right! Gik den så gik

Det fremgår ellers tydeligt nok af brevet at de selv mener at have skylden
for det hændte.

Fra : -= JF =-

Dato : 15-03-09 15:33

Kent Oldhøj skrev:

> Er det noget du tror eller noget du ved?

Ren spekulation, men funderet i hvad vi selv gjorde da jeg stod på
tankstation for mange år siden.
Vi havde en bog hvor vi skrev de detaljer vi nåede at få på de smuttere
vi oplevede. (det var før CTV-æraen

> Det fremgår ellers tydeligt nok af brevet at de selv mener at have skylden
> for det hændte.

Ja - Og det vil stadig vække en "Yeah right" hos modparten.

Mvh John

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 15-03-09 16:10

"-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> oplevede. (det var før CTV-æraen

> Ja - Og det vil stadig vække en "Yeah right" hos modparten.

Deres "Yeah right" forstummer ganske i det øjeblik du spørger dem hvordan
det er muligt at få standeren til at afgive benzin uden du har gennemført
den tvungne forudbetaling.
Deres system = deres problem at det ikke virker som de trode....men de ved
jo sikkert ganske udemærket hvilke problemer, de har med det.
Så det er da ikke underligt at de skriver pænt til dig - jeg synes endda
slet ikke at de skriver pænt nok !
Igen - det er set i lyset af at deres anlæg jo er lavet så du ikke kan
slippe for at betale.....så at de skriver du er kørt uen at betale er
egentligt ikke særligt pænt.
Faktisk begynder det at ligne en trussel - prøv at ignore brevet og se hvad
der sker. Bliver der en sag ud af det kan du jo blot svare at du nu har
undersøgt din konto og da godt kan se at pengene ikke er trukket - til din
store overraskelse. Og det er jo egentligt ikke helt forkert

Værre var det at opleve motorvejstanken ved Karlslunde i efteråret - vi kom
med vampingvognen og havde efterhånden rigtigt brug for at tanke. Men da
havde de fundet på at skrive på standerne at du først skulle henvende dig i
butikken før tankning var mulig. I butikken ville de så have at jeg
afleverede mit dankort før jeg kunne få lov til at tanke !
Ikke på vilkår ! Det kan godt være de mistænker alle deres kunder for at
være tyve - jeg mistænker til gengæld dem for det samme. Altså får de ikke
lov at opbevare mit dankort i så meget som 5 sekunder.
Nu har jeg ikke været der siden, så jeg ved ikke om de er kommet på bedre
tanker.
Hvis ikke - så regn ikke med at tanke der.
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Nicolai Lang

Dato : 15-03-09 20:36

On Sun, 15 Mar 2009 16:09:41 +0100, "Jesper Hedegard"
<eksisterer@ikke.dk> wrote:

>havde de fundet på at skrive på standerne at du først skulle henvende dig i
>butikken før tankning var mulig. I butikken ville de så have at jeg
>afleverede mit dankort før jeg kunne få lov til at tanke !

Det har jeg ofte oplevet i USA og UK. Især i nærheden af lufthavne,
hvor en stresset rejsende der har travlt måske kunne glemme at betale.

Jeg ser det ikke som den store sikkerhedsrisiko.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Henning

Dato : 15-03-09 23:13

>Det har jeg ofte oplevet i USA og UK. Især i nærheden af lufthavne,
>hvor en stresset rejsende der har travlt måske kunne glemme at betale.
>
>Jeg ser det ikke som den store sikkerhedsrisiko.

Ikke desto mindre advarer PBS og bankerne mod at lade dine
betalingskort ude af syne.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 17-03-09 11:52

On Sun, 15 Mar 2009 23:13:04 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Ikke desto mindre advarer PBS og bankerne mod at lade dine
>betalingskort ude af syne.

Selvfølgelig - for med mindre jeg har skrevet under eller brugt
pinkode så hæfter de jo for beløbene. Jeg får dog nok lidt tidsforbrug
med det. Nu er det firma-Mastercard, og jeg har nu aldrig oplevet
problemer. Tror mine problemer ville være størrer ved at skulle
forklare optankningsgebyr fra AVIS hver gang jeg har været ude.

Med venlig hilsen
Nicolai

Fra : Armand

Dato : 17-03-09 17:29

Nicolai Lang skrev:

> Det har jeg ofte oplevet i USA og UK. Især i nærheden af lufthavne,
> hvor en stresset rejsende der har travlt måske kunne glemme at betale.

Især i USA har olieprisernes himmelflugt gjort ondt (vi andre jamrer,
men har levet på at dollar'en, som råolie afregnes i, samtidig har været
historisk lav!) og allerede under min første Floridaferie i '05 oplevede
man det hidtil utænkelige at folk kørte fra regningen. Derfor forventer
man at få et kort i depositum under optankningen eller alternativt
forudbetale et fast beløb (dét ville man vel også kunne i Karlslunde?)

> Jeg ser det ikke som den store sikkerhedsrisiko.

Over there er det jo bare(!) et kreditkort!
Jeg har tanket ved automat-stander derovre uden at skulle bruge pin-kode
- Risikoen for en kopieret dollar-seddel er måske ligefrem større end et
stjålet kort der ikke er nået at blive spærret :-/

--
Armand.

Fra : Allan F

Dato : 23-08-09 14:20

"Jesper Hedegard" <eksisterer@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tanker.
> Hvis ikke - så regn ikke med at tanke der.

Tankede der for et par uger siden - ingen problemer. Fik endda lov at
benytte toilettet inden jeg betalte for benzinen.

Allan F

Fra : Mogens

Dato : 23-08-09 17:24

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Hvilket tidspunkt på døgnet?

> Tankede der for et par uger siden - ingen problemer.

Tidspunktet på døgnet er nok faktoren, der gør forskellen, vil jeg tro...

Fra : Allan F

Dato : 24-08-09 03:52

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilket tidspunkt på døgnet?

> Tidspunktet på døgnet er nok faktoren, der gør forskellen, vil jeg tro...

Omkring kl. 22 mandag aften

Fra : Mogens

Dato : 24-08-09 05:02

> Omkring kl. 22 mandag aften

Dér har du så årsagen. Flere stationer i Hovedstadsområdet mv har indført
forudbetaling om aftenen/natten, fordi folk i ly af mørket løber fra
regningen...

Fra : Craner

Dato : 24-08-09 06:32

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Dér har du så årsagen. Flere stationer i Hovedstadsområdet mv har indført
> forudbetaling om aftenen/natten, fordi folk i ly af mørket løber fra

Det er nok noget man skal regne med i fremtiden. Sidste år var jeg i LA, og
her var der ikke noget der hed ,at der kunne tanke, før betalingskortet var
afleveret. Nogle steder betalte man også forud, og det var lidt træls, når
man ikke kendte det nøjagtige antal liter, der kunne være på bilen.
Jeg har fuld forståeldse for de tankstationer der gør dette, da der er mange
der stjæler brændstof, med falske plader på bilen.
(Ps vi kørte bla andet i en Mustang, som min nevø var ejer af, og her
undrede det mig, at der ikke var nr. plader på bilen? Det var ikke et krav,
men han skulle have forsikringsparpirerne med sig overalt. (det forklarer
måske forudbetalingen))

vh
Poul

Fra : TL

Dato : 24-08-09 12:24

On Mon, 24 Aug 2009 07:32:07 +0200, in dk.fritid.bil "Craner"
<craner@craner.dk> wrote:

>Ps vi kørte bla andet i en Mustang, som min nevø var ejer af, og her
>undrede det mig, at der ikke var nr. plader på bilen? Det var ikke et krav,
>men han skulle have forsikringsparpirerne med sig overalt

Man kan ikke (lovligt) køre uden nummmerplader i måneds- eller årevis.
Man har lov, når man har købt bil og venter på, at pladerne skal komme
med posten.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 24-08-09 06:54

> [...]
>
> Dér har du så årsagen. Flere stationer i Hovedstadsområdet mv har indført
> forudbetaling om aftenen/natten, fordi folk i ly af mørket løber fra
Hej Mogens

Nu var det altså Allan F, der fik lov at tanke uden forudbetaling kl 22 om
aftenen.
Vi kunne ikke dengang få lov til det samme på en søndag eftermiddag - de har
åbenbart opgivet ideen igen.
Det gav vel for meget brok.....
Men flere og flere tanke får jo automater - selvom der er kiosk, bager,
pølsemand og hvad ved jeg på stedet. Det er jo en noget smartere løsning -
men det koster jo investeringer

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-03-09 17:07

-= JF =- <invalid@invalid.invalid> wrote in

> Ren spekulation, men funderet i hvad vi selv gjorde da jeg stod på
> tankstation for mange år siden.

Der er den afgørende forskel at notater i et fedtet kladdehæfte uden videre
er lovligt. Det er elektronisk dataregistrering ikke nødvendigvis.

> Ja - Og det vil stadig vække en "Yeah right" hos modparten.

Yeah right...

Fra : -= JF =-

Dato : 15-03-09 18:31

Kent Oldhøj skrev:
> -= JF =- <invalid@invalid.invalid> wrote in

> Der er den afgørende forskel at notater i et fedtet kladdehæfte uden videre
> er lovligt. Det er elektronisk dataregistrering ikke nødvendigvis.

Jeg nævner da vist heller ikke noget om at det er noteret andre steder
end i et fedtet kladdehæfte... At du lige pludselig tryller elektroniske
registreringer frem må stå for egen rening.

?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-03-09 19:19

> Jeg nævner da vist heller ikke noget om at det er noteret andre steder
> end i et fedtet kladdehæfte... At du lige pludselig tryller
> elektroniske registreringer frem må stå for egen rening.

At du i fulde alvor mener at tankpersonalet noterer alverdens store og små
synder ned i fedtede kladdehæfter, bidrager ihvertfald til morskaben

Jeg forestiller mig at de lokale førstemænd (hedder det stadig det?) på
tankstationerne mødes ugentligt og udveksler håndskrevne kopier af deres
synderegistre.

> ?

Jeg formodede du kendte udtrykket når du bragte det på bane.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-03-09 19:59

Kent Oldhøj skrev:
> At du i fulde alvor mener at tankpersonalet noterer alverdens store og små
> synder ned i fedtede kladdehæfter, bidrager ihvertfald til morskaben

Hvis du med det mener at tankpersonalet er ophørt med at skrive numre
ned, tager du fejl. Det har jeg set dem gøre på stationer med "fuld"
(kamera på hver tankplads) kameraovervågning så sent som sidste år.

--
Mvh Finn

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-03-09 21:16

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Hvis du med det mener at tankpersonalet er ophørt med at skrive numre
> ned, tager du fejl. Det har jeg set dem gøre på stationer med "fuld"
> (kamera på hver tankplads) kameraovervågning så sent som sidste år.

Jeg er en smule imponeret.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-03-09 21:47

Kent Oldhøj skrev:
> Jeg er en smule imponeret.

Jeg er ikke sikker, men jeg tror det har med at gøre at de, når de skrev
ned, kunne ringe straks en eller anden kørte fra regningen, i stedet for
først at skulle ind og finde vedkommende på videoen.

Hvis de overhovedet havde adgang til at kigge videoen.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : -= JF =-

Dato : 15-03-09 22:00

Finn Guldmann skrev:

> Jeg er ikke sikker, men jeg tror det har med at gøre at de, når de skrev
> ned, kunne ringe straks en eller anden kørte fra regningen, i stedet for
> først at skulle ind og finde vedkommende på videoen.
Ja, det er sin sag at forlade kassen og et antal biler på forpladsen for
at skulle ind og finde den rigtige sekvens frem.

> Hvis de overhovedet havde adgang til at kigge videoen.
Jeg er ikke sikker, men jeg mener at huske at det menige personale ikke
må have fri adgang til videoen.

Mvh John

Fra : oz3bto

Dato : 16-03-09 01:42

> [...]
> først at skulle ind og finde vedkommende på videoen.
>
> Hvis de overhovedet havde adgang til at kigge videoen.

Videoerne er ofte af så ringe kvalitet at nummerpladen kan være meget svær
at tyde .. nogen standee er heller ikke dækket så godt som andre

Fra : Peter Fischer

Dato : 17-03-09 07:18

oz3bto skrev:

> Videoerne er ofte af så ringe kvalitet at nummerpladen kan være meget svær
> at tyde .. nogen standee er heller ikke dækket så godt som andre

Ikke min erfaring.

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : alexbo

Dato : 15-03-09 21:48

"Finn Guldmann" skrev

> Hvis du med det mener at tankpersonalet er ophørt med at skrive numre ned,
> tager du fejl. Det har jeg set dem gøre på stationer med "fuld" (kamera på
> hver tankplads) kameraovervågning så sent som sidste år.

Ja men har du set dem gøre det på en station hvor man skulle indlæse
betalingskortet inden man tankede.

Det er rigtig svært at stikke af fra en regning hvor kortet er indlæst og
kontrolleret.
Det er jo ikke anderledes end de ubemandede tankstationer, der ligger næppe
nogen på lur inde hos naboen og skriver bilnumre ned.

Hvorvidt det en maskinel fejl eller en anden har betalt for Martin er svært
at sige, men det kan ikke sammenlignes med dem der tanker bilen og så bare
kører væk, uden at gå ind til kassen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-03-09 11:16

alexbo skrev:
> Ja men har du set dem gøre det på en station hvor man skulle indlæse
> betalingskortet inden man tankede.

Jeg tror ikke de skriver ned for dem der betaler ude på automaten. kun
den der forventes at komme ind i butikken og betale.

> [...]
> at sige, men det kan ikke sammenlignes med dem der tanker bilen og så bare

Den oprindelige fortælling kan jeg ikke rigtig greje i hvad der er galt.
undtagen at stationen har et problem med deres udstyr.

Men der er i øvrigt ikke noget unormalt i at man skal aflevere sit kort,
og få gyldigheden kontrolleret, inden man kan tanke. Det har været brugt
i forbindelse med lastbilerne i mange år. Og er vist ganske almindelig
sikkerhedsbrug i udlandet.

I denne forbindelse ved jeg så ikke hvordan de gør med andet end tankkort.

Jeg ville også få en eller anden form for bestemthed hvis jeg blev bedt
om at aflevere mit dankort mens jeg tankede.

Fra : -= JF =-

Dato : 15-03-09 20:30

Kent Oldhøj skrev:

> At du i fulde alvor mener at tankpersonalet noterer alverdens store og små
> synder ned i fedtede kladdehæfter, bidrager ihvertfald til morskaben
Det var dog helt enormt som du har travlt med at tillægge mig andre
meninger end hvad jeg skriver!
Når jeg skriver at man noterer smuttere læser du at man noterer
"alverdens store og små synder".
Når jeg skriver bog læser du "fedtede kladdehæfter"

Hvad med at forholde dig til det skrevne?

> Jeg forestiller mig at de lokale førstemænd (hedder det stadig det?) på
> tankstationerne mødes ugentligt og udveksler håndskrevne kopier af deres
> synderegistre.
Dine forestillinger er dine egne.
I den virkelige verden bliver smuttere stadig noteret, og man advarer
hinanden i lokalområdet.
At du synes at det lyder sjovt med ugentlige møder og udveksling af
håndskrevne sedler fatter jeg ikke... Har du svært ved at forestille dig
at man mailer til hinanden?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-03-09 21:20

> At du synes at det lyder sjovt med ugentlige møder og udveksling af
> håndskrevne sedler fatter jeg ikke...

Morskaben er også helt på min bekostning. Jeg kan fra anden side forstå at
man faktisk stadig gør som du beskriver. En uforbeholden undskyldning
herfra.

Fra : -= JF =-

Dato : 15-03-09 22:04

Kent Oldhøj skrev:

> Morskaben er også helt på min bekostning. Jeg kan fra anden side forstå at
> man faktisk stadig gør som du beskriver. En uforbeholden undskyldning
> herfra.
No harm done!

Mvh John

Fra : alexbo

Dato : 15-03-09 16:43

> [...]

> gode intentioner og din sande historie til trods - så vil dem på 'den
> anden side af skranken' sidde og sige: "Yeah, right! Gik den så gik den"

Rent vås,
hvis nu du havde kunnet læse ville du vide at man først indlæser kort og
derefter tanker, der er ingen mulighed for med vijle at smutte fra
regningen.

emvh
Alex Christensen

Fra : -= JF =-

Dato : 15-03-09 17:04

alexbo skrev:
> [...]
> hvis nu du havde kunnet læse ville du vide at man først indlæser kort og
> derefter tanker, der er ingen mulighed for med vijle at smutte fra

Ro i trussen axelbo!
Jeg kan rent faktisk læse, jeg kender rent faktisk systemet og jeg har
rent faktisk læst Martins indlæg!

Geez!

mmuh
John

Fra : alexbo

Dato : 15-03-09 17:13

"-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> skrev

> Jeg kan rent faktisk læse, jeg kender rent faktisk systemet og jeg har
> rent faktisk læst Martins indlæg!

Og alligevel er din påstand at tankstationens personale mener at Martin har
kørt fra regningen.

Jeg synes denne NG er overfyldt med dens slags frit opfundne påstande,
om hvad andre gør eller ikke gør, deres motiver og handlemåde, hvad de mener
og
tænker, alt sammen noget der ville være en flok sladderkællinger værdigt.
En gang imellem koger jeg så over, jeg skulle bare være sprunget over som
jeg plejer.

mh
Alex Christensen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-03-09 17:39

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in

> [...]
> mener og
> tænker, alt sammen noget der ville være en flok sladderkællinger

SUBSCRIBE!

Fra : Z

Dato : 15-03-09 18:03

> [...]
> En gang imellem koger jeg så over, jeg skulle bare være sprunget over som

Mee to.

Fra : -= JF =-

Dato : 15-03-09 18:32

alexbo skrev:
> "-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> skrev

> Og alligevel er din påstand at tankstationens personale mener at Martin har
> kørt fra regningen.
De gør sig den ulejlighed at sende ham et brev med data og fotos, hvor
de påstår at det er sket, så de må vel mene at det er sket.
Havde de været lige så sikre, som du tilsyneladende er, på at det ikke
er muligt at køre uden at betale, havde de nok ikke gidet at sende brev,
men bare nøjedes med at konstatere at systemt havde fejlet.

> jeg skulle bare være sprunget over som
> jeg plejer.

Ja, det ville have klædt dig!

Fra : alexbo

Dato : 15-03-09 18:46

"-= JF =-" skrev

> De gør sig den ulejlighed at sende ham et brev med data og fotos, hvor de
> påstår at det er sket, så de må vel mene at det er sket.
Ja.

> Havde de været lige så sikre, som du tilsyneladende er, på at det ikke er
> muligt at køre uden at betale, havde de nok ikke gidet at sende brev, men
> bare nøjedes med at konstatere at systemt havde fejlet

Jeg skriver ikke at det ikke er muligt at køre uden at betale, jeg skriver
at det kan man ikke bevidst.
Derfor er det tåbeligt at påstå at de anser Martin for at være bensintyv.

>Ja, det ville have klædt dig!
Jeg er nu ganske tilfreds med at jeg gjorde sådan som du fremturer.

mvh
Alex Christensen

Fra : -= JF =-

Dato : 15-03-09 20:32

alexbo skrev:

> Derfor er det tåbeligt at påstå at de anser Martin for at være bensintyv.

Og ikke desto mindre er det det som de, pakket godt ind i høflige
vendinger, skriver til Martin.

> Jeg er nu ganske tilfreds med at jeg gjorde sådan som du fremturer.
Fremturer?
Jeg har ét synspunkt, du et andet.

Fra : Tom Jensen

Dato : 15-03-09 20:46

> Og ikke desto mindre er det det som de, pakket godt ind i høflige
> vendinger, skriver til Martin.

hej
jp, prøv lige at læse det brev de skrev til martin igen og læs det de
skriver ikke det du "tror" de skriver .

mvh tom
jensen

Fra : Peter Fischer

Dato : 15-03-09 17:50

-= JF =- skrev:

> Jeg synes at det værste ved en oplevelse som din må være, at alle dine
> gode intentioner og din sande historie til trods - så vil dem på 'den
> anden side af skranken' sidde og sige: "Yeah, right! Gik den så gik den"

Den kan jeg allerede afvise der.

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : -= JF =-

Dato : 15-03-09 18:33

Peter Fischer skrev:

> Den kan jeg allerede afvise der.

Jamen, det gør du så!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-09 01:55

On Mar 17, 7:17 am, Peter Fischer <t...@REMOVETHISfischer.as> wrote:

> Ikke min erfaring.

De videoer som der typisk vises i Station 2 er dælme tit ringe, selv
dem fra bankerne.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Armand

Dato : 17-03-09 17:07

-= JF =- skrev:
Martin Bak skrev:

> [...]
> gode intentioner og din sande historie til trods - så vil dem på 'den
> anden side af skranken' sidde og sige: "Yeah, right! Gik den så gik den"

Hvor længe siden er det at du sidst har afstemt din dakort-konto og i
den forbindelse også kontrolleret dine optankninger?

Martin giver maskinen sit Dankort og den giver ham lov til at tanke -
Hvornår skal man opdage problemet i den forbindelse?
Personligt fører jeg økonomi-statestik v.h.a. kvitteringen, så jég
bemærker om der ikke er opført et beløb (800km for 0,00kr er svært at
definere km-prisen ud fra!), men selv de grundigste betalere stikker den
vel bare i pungen til senere kontoafstemning!
Men det kan da hænde at maskinen til overflod har printet fuld
kvittering ud, men glemt at kreditere kontoen og hvornår skal man så
bemærke problemet? Ved førstkommende afstemning, og hvornår er det?
Sagen er blot en uges tid gammel, og dá er det et tilfælde om man har
fået et kontoudskrift ind af døren til afstemning :-|

Så det ér vold mod kunde at mistro ham noget i denne sammenhæng :-|

--
Armand.

Fra : Pallejc

Dato : 15-03-09 22:11

> [...]
> kort. Jeg har kontrolleret med min netbank, der ER ikke trukket noget
> beløb. Det har jeg dog alligevel aldrig oplevet før...

Hej

Som du selv skriver vælger du en anden stander end den du holder ud for.
Systemet fungerer sådan at hvis du ikke
når at starte tankningen indenfor et bestemt tidsrum fra du har valgt
stander, flyttes din betaling til butikken.

Jeg har fået denne forklaring på en Statoil tank hvor jeg var inde og der
var en der var ved at smutte fra regningen,
der stor 0,00 kr på hans kvitering, det havde han ikke engang opdaget.

Palle

Fra : Martin Bak

Dato : 16-03-09 11:51

> [...]
> Brevet er vedhæftet et fint billede af min bil på tanken på Englandsvej

Nu har jeg dels betalt for benzinen, men også ringet til stationen for at få
at vide hvad der er sket. Og som det er foreslået her i tråden, så er det et
problem med anlægget, forstået på den måde, at hvis ikke man starter
tankningen indenfor 20 sekunder, så nulstilles korttransaktionen. Det gjorde
jeg jo ikke, for jeg skulle lige først køre fra stander 4 til stander 6.
Medarbejderen i butikken har i stedet mauelt frigivet pumpe 6 til mig, men
det kunne jeg jo ikke vide.
Medarbejderen jeg talte med i telefonen sagde, at de havde ca. 2 af den type
fejl om ugen, og at de havde forsøgt at få Statoil til at gøre noget ved
problemet, men altså foreløbig uden held.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : alexbo

Dato : 16-03-09 12:23

"Martin Bak" skrev i

> [...]
> type fejl om ugen, og at de havde forsøgt at få Statoil til at gøre noget
> ved problemet, men altså foreløbig uden held.

Måske skulle de lade være med manuelt frigive pumpen manuelt.
Men de vil gerne have kunderne ind i butikken.
En medarbejder ser dig køre hen til pumpe 6 og bare tage pistolen, så han
tror at du lige er kommet og vil betale i butikken.

På visse, måske alle, Q8 tanke trykker man på en knap "betal her" eller
"betal i butik".

mvh
Alex Christensen

Fra : Jacob

Dato : 17-03-09 03:41

Martin Bak skrev:
> [...]
> fejl om ugen, og at de havde forsøgt at få Statoil til at gøre noget ved
> problemet, men altså foreløbig uden held.

Jeg har prøvet præcis det samme på mc (timeout og ivrig medarbejder).
Det er umuligt at undgå som forbruger. Jeg har svært ved at forstå
hvorfor fjolset bag disken ikke kan lade være med at frigive standeren
når man forsøger at tanke med kort.

- Jacob

Fra : Leif Neland

Dato : 17-03-09 11:35

Jacob skrev:

> [...]
> Det er umuligt at undgå som forbruger. Jeg har svært ved at forstå
> hvorfor fjolset bag disken ikke kan lade være med at frigive standeren

Han så dig måske kun køre hen til stander 6. Uden at se, hvordan du
ellers forvildede dig rundt på tanken

Leif

Fra : Jacob

Dato : 17-03-09 14:43

Leif Neland skrev:

> Han så dig måske kun køre hen til stander 6. Uden at se, hvordan du
> ellers forvildede dig rundt på tanken
>
> Leif

Stander 6? Det var ikke mig der startede tråden, jeg har bare prøvet at
køre fra regningen på samme grundlag...

- Jacob

Fra : Allan F

Dato : 16-03-09 12:54

> Jeg har modtaget et brev fra Statoil:
>
> "Vedr. tankning af brændstof den 08/03/2009 17:10
>
> Vi har konstateret, at vi i forbindelse med ovennævnte tankning, har glemt
> at registrere Dem for følgende:

På Statoil i Odense V har jeg prøvet at fylde 60 liter diesel på, gå ind i
butikken og bede om "Vask og diesel", betale med mit Statoil-kontokort, køre
bilen i vaskehal, forlade området, og 1/2 time senere blive ringet op, og
bedt om at komme tilbage, fordi jeg ikke havde betalt for diesel. Den flinke
tankpasser havde åbenbart glemt at hægte diesel-regningen på mit kort, og
kun trukket for bilvasken. Det var da godt, jeg ikke skulle langt væk den
dag, ellers var jeg da blevet knotten.

Allan F

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-03-09 13:12

> [...]
> mit kort, og kun trukket for bilvasken. Det var da godt, jeg ikke skulle
> langt væk den dag, ellers var jeg da blevet knotten.

Jeg var ude for engang, da jeg havde tanket og skulle betale, så var der
lidt kø i butikken.
Da det så blev min tur, sagde jeg at jeg skulle betale for benzinen på
stander nr X.
Ekspedienten løb (uden et ord) i fuld fart ud af forretningen, jeg stod
måbende tilbage sammen med de andre kunder.
Det viste sig så, at han havde trukket min benzin på den forrige kundes
dankort.
Jeg tror at der gik en lille halv time, inden det hele var rettet til igen.
Jeg foreslog ellers, at jeg bare kunne give den anden kunde pengene, men den
gik desværre ikke, da det var et firmakort.

En anden gang jeg skulle tanke, der kunne slangen ikke nå (henover
bagklappen), så jeg måtte rykke bilen til en anden stander, da der blev en
ledig.
Da jeg så skulle betale, ville ekspedienten satme ha' knap 2 kroner, fordi
tælleren var nået at starte på den slange der ikke kunne nå. Jeg forsøgte at
argumentere for, at jeg jo ikke havde fået for 2 kroner benzin, men det var
han ligeglad med.
Enden på det, blev et stort skænderi og jeg forlod tanken uden at betale de
2 kroner.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Armand

Dato : 17-03-09 17:41

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> benzin, men det var han ligeglad med.
> Enden på det, blev et stort skænderi og jeg forlod tanken uden at betale

- - - Og ikke har tanket dér siden?
Dét ville være meget fornuftigt, eftersom at man øjensynlig praktiserer
2-kr's startgebyr, også på gennemføæte tankninger

--
Armand.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-03-09 22:49

> - - - Og ikke har tanket dér siden?

Nej jeg har ikke været der siden, mest fordi det var et sted i Jylland og
jeg bor på Sjælland

> Dét ville være meget fornuftigt, eftersom at man øjensynlig praktiserer
> 2-kr's startgebyr, også på gennemføæte tankninger

Uanset hvad, så har jeg lidt problemer med at betale for noget jeg ikke har
fået.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Anders Majland

Dato : 16-03-09 15:45

> [...]
> mit kort, og kun trukket for bilvasken. Det var da godt, jeg ikke skulle
> langt væk den dag, ellers var jeg da blevet knotten.

Kunne du vel bare gøre ved lejlighed og/eller bede om et kontonummer at
overføre beløbet til ?

Jeg har ikke prøvet at "køre fra regningen", men prøvet at være kørt
hjemmefra uden penge ... Det er lidt uheldigt at stå langt fra hjemmet med
tom tank uden en krone eller et kreditkort på lommen. Men den flinke
tankpasser lod mig tanke på kredit med nummerpladen som eneste sikre
identification - Men det var også på landet i nærheden af Silkeborg. Var nok
ikke gået i kbh...

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 16-03-09 16:07

> [...]
> tankpasser lod mig tanke på kredit med nummerpladen som eneste sikre
> identification - Men det var også på landet i nærheden af Silkeborg. Var
Ja den har jeg så gjort bedre med min første bil.
Havde ikke fået kortet endnu så jeg fik en kammerat til at være chauffør -
han var mer end villig
Men da jeg jo ikke var vant til at køre oveså jeg i farten at låsen til
benzindækslet på en Mini have egen nøgle....og tror i den hang ved
tændingsnøglen ?
Vi kørte ind et sted for at tanke og fandt jo hurtigt ud af at det var ikke
så let.
Vi var godt nok spændte på om dampene holdt helt hjem - men det gjorde de
lige
Og jeg har forresten ikke været på tur uden relevante nøgler siden

Fra : Martin Bak

Dato : 16-03-09 16:44

> [...]
> tankpasser lod mig tanke på kredit med nummerpladen som eneste sikre
> identification - Men det var også på landet i nærheden af Silkeborg. Var
Det skal man nu ikke sige.. Jeg er blevet meget overrasket over hvor flinke
folk kan være engang.

Min kæreste studerede i England, og en dag ringede hun mig op og fortalte,
at hun lige var vågnet på et militærhospital, efter at have været et par
dage i koma. Hun havde styrtet på sin cykel, da hun var kørt ind i en
parkeret bil på vej ned af en stejl gade. Jeg satte mig ind i min bedagede
Cherry og satte kursen mod Calais for at tage båden over til Ramsgate. Jeg
nåede absolut intet inden jeg kørte, heller ikke at sørge for at jeg havde
penge osv. Så da jeg nåede Calais kørte jeg på de sidste dampe, og da jeg
kørte i land i Ramsgate manglede jeg endnu en tur på ca. 100 km. for at
komme til Bristol hvor hun var.
Jeg kørte ind på en tankstation, fortalte min historie, men tankpasseren
måtte ikke give kredit. Til gengæld hev han 10 pund op af sin egen baglomme
og lånte mig dem, så jeg kunne komme det sidste stykke vej

Ramsgate var forøvrigt noget af en oplevelse, for på det tidspunkt var de
stadig i gang med at bygge tunnelen, så det hele var en stor grusgrav. Det
gjorde det til lidt af en udfordring at finde ud af at køre venstrekørsel...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Armand

Dato : 17-03-09 17:49

Martin Bak skrev:

> [...]
> gjorde det til lidt af en udfordring at finde ud af at køre venstrekørsel...

Ramsgate?
Calais og Eurotunnel siger snarere Dover!?

--
Armand.
(én gang på hjul til England - over Oostende-Ramsgate)

Fra : Martin Bak

Dato : 17-03-09 17:50

> Ramsgate?
> Calais og Eurotunnel siger snarere Dover!?

Der gik en båd mellem de 2 byer dengang.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-03-09 20:13

Martin Bak skrev:
> Der gik en båd mellem de 2 byer dengang.

Men hvordan kan byggeriet af den engelske ende af Eurotunnel i Folkstone
have indflydelse på trafikken i Ramsgate?

Kom du med færge til DOVER skulle du forbi/gennem byggepladsen for at
komme ind til London m.v..

Fra : Martin Bak

Dato : 17-03-09 20:34

> Men hvordan kan byggeriet af den engelske ende af Eurotunnel i Folkstone
> have indflydelse på trafikken i Ramsgate?

Jeg ved ikke hvad de havde gang i, bortset fra en masse grus og en masse
orange kegler. Men jeg gætter på at det har noget med den øvrige
infrastruktur, altså motorveje og tilkørsler at gøre. Men faktum er, at da
jeg landede med færgen i Ramsgate, så var der ingen veje, kun grus og
kegler. Hvilket gjorde øvelsen med venstrekørsel ekstra interessant. Det var
i starten af 90'erne.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-03-09 20:45

Martin Bak skrev:
> [...]
> kegler. Hvilket gjorde øvelsen med venstrekørsel ekstra interessant. Det var

Men det kan ikke havde haft med tunnel-byggeriet at gøre. For det har
ligget 30+ km væk fra Ramsgate.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-03-09 20:08

Armand skrev:
> Ramsgate?
> Calais og Eurotunnel siger snarere Dover!?

Har nogen overvejet at sætte sig ind i engelsk geografi?

(Jeg tror Folkstone er det forløsende ord.)

Fra : Leif Neland

Dato : 17-03-09 11:46

Anders Majland skrev:

> [...]
> tankpasser lod mig tanke på kredit med nummerpladen som eneste sikre
> identification - Men det var også på landet i nærheden af Silkeborg. Var

Jeg har prøvet at stå med x*100kr i sedler.
På siden af standeren var et display og et par knapper til at vælge
beløb, så jeg tastede hvad jeg havde, proppede slangen i, låste
håndtaget, og gik i gang med at vaske lygter.

Da håndtaget udløstes, var der tanket for flere penge end jeg havde,
displayet var åbenbart kun til pynt...

Jeg endte med at betale pr bankoverførsel senere...

(Det var en tur fra Lolland til Tønder med hestetrailer. Da jeg kom til
Tårs (efter en hastig tur, da jeg havde slået den forkerte Tårs op i
gps'en...), ville de ikke tage heste med, fordi det blæste for meget, så
jeg måtte tage over Rødby Puttgarden i stedet.
Uden betalingskort og pas, med heste, der ikke var mine egne, i transit
igennem Tyskland... joe, det var en smule nervepirrende...)

Leif