Undersøgelse : Drifts-sikkerhed for biler ~
Fra : Brian Sørup

Dato : 15-03-09 13:21

Halløj..

Jeg sidder her og plejer mine tømmermænd med Cola og Popcorn

Har vi lyst til at fortælle om vores bilers drifts-sikkerhed ?
.....altså kan vi være ærlige og fortælle om vores kæreste ejes minusser....

Jeg lægger ud med mig selv :

Første stop var med min 1990 Astro-Van, der var knækket en fjeder i
benzintryks-regulatoren.
Anden stop var min 1992 Scorpio 2,9i, et revnet stik på strømfordeleren tog
vand ind og så stoppede festen.

Derudover har jeg haft et par biler med mindre drifts-forstyrrelser :

1983 Ford Escort 1,3 : Fik skiftet strømfordeler ved ca. 80000Km i 1990 -
kendt fejl på CVH-motoren, samme bil omkring 100000km knækkede
speederkablet.
1984 Mazda 626 1,6 : knækket koblingskabel ved ca 280000km.

Det var det.....

Her er listen med de biler/MC jeg har haft siden 1987 :
Ford Granada Van 2,3 1977
Yamaha R5 350 1973/76
Mercedes 220-8 Diesel
Ford Granada Van 2,3 1976
Ford Escort 1,3 1983
Volvo Amazon 2,0 1970
Chevrolet Camaro 5,7 1975
Ford Escort RS Turbo 1,6 1987
Chevrolet Astro Van 4,3 1990
Mazda 626 1,6 1984
Mazda 626 2,0 1988
Chevrolet Camaro 7,1 1976
Honda VF 500 F2 1985
Honda VFR 750F 1991
Ford Scorpio Stc. 2,9 1992
Volvo V70 2,5 1998
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Kent Glerup

Dato : 15-03-09 13:48

Brian Sørup skrev:
> [...]
>
> Har vi lyst til at fortælle om vores bilers drifts-sikkerhed ?
> ....altså kan vi være ærlige og fortælle om vores kæreste ejes minusser....

Skoda Felicia 1,3:
Defekt starter ved omkring de 150.000
Defekt generator ved omkring de 160.000

Skoda Fabia 1,4 16V:
Defekt batteri omkring 100.000
Et hav af fejl fra motorstyring, dog uden driftstop.

Nuværende vognpark, Mazda 5 og Toyota Yaris, har ikke haft driftstop
mens vi har ejet dem.

/Kent Glerup

Fra : TDN

Dato : 15-03-09 15:20

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det var det.....
>
> Her er listen med de biler/MC jeg har haft siden 1987 :

Hvis der menes driftstop så bilen ikke kan køre uden hjælp:

VW Polo 1.6 6N 1996, 1 termostat over ca. 100.000 km
VW Jetta 1.3 1986 afhoppet speeder kabel over ca. 90.000 km
VW Passat 1.8 20V 1997 ingen driftsstop over ca. 60.000 km
Toyota Carina E 1.6 1996 ingen driftsstop over ca. 100.000 km.

Mvh
Thomas

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-03-09 16:44

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>>

> Hvis der menes driftstop så bilen ikke kan køre uden hjælp:

Det er lige det jeg mener.

> [...]
> VW Passat 1.8 20V 1997 ingen driftsstop over ca. 60.000 km
> Toyota Carina E 1.6 1996 ingen driftsstop over ca. 100.000 km.

Flot statistik...
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-03-09 16:57

> [...]
>
> Har vi lyst til at fortælle om vores bilers drifts-sikkerhed ?
> ....altså kan vi være ærlige og fortælle om vores kæreste ejes

Så vidt jeg husker, så har jeg kun haft 3 driftstop (ikke køre videre ved
egen hjælp) siden 82, hvor jeg fik min første bil.

Nummer 1 var tilbage i 80'erne, hvor jeg kørte ad Holbækmotorvejen i en
Escort Mk1 Estate (lastrummet var fyldt op med 10-12 kasser øl), pludselig
under en overhaling (med vel 120-130 km/t) satte bagtøjet sig fast og jeg
trak 2 sorte striber hen ad vejen.
Heldigvis skete der ikke andet, end da farten var bremset af bilen, så kunne
den selv trille ind i nødsporet. Den kom hjem på ladet af en Falck bil. Og
den efterfølgende rep. var noget der gav spåner (i bogstaveligeste forstand
)

Nummer 2 var en Escort 1,3 mK3 (vistnok i 1992), hvor tandremmen knækkede,
så ville den ikke køre længere.

Nummer 3 var for en 4-5 år siden, i en Sierra 1,6 sedan, hvor benzinpumpen
stod af, også dette skete på Holbækmotorvejen.
Også denne måtte hjem med Falck.

Det er vel egentligt billigt sluppet, med tanke på alt det gamle lort jeg
har bevæget mig rundt i
Jeg har ikke tal på, hvor mange biler jeg har haft, men mon ikke det ligger
omkring de 50, hvoraf ingen har været nye.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-03-09 13:16

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Så vidt jeg husker, så har jeg kun haft 3 driftstop (ikke køre videre ved
> egen hjælp) siden 82, hvor jeg fik min første bil.

Jeg glemte sq lige en.
Sierra 2,3 Ghia, hvor jeg en dag havde været inde og tanke, på en mindre
tank i byen.
Da jeg kom ud igen, var batteriet faldet sammen, så den kunne ikke starte.
Jeg havde selv det ene ben i gips, så alene kunne jeg ikke skube den væk og
ekspedienten var alene, så han kunne heller ikke hjælpe. Jeg ringede bare
til Falck og satte mig til at vente, men hold da helt k*ft hvor er folk
utålmodige, når der bare holder en bil foran standeren i 45-50 minutter

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 16-03-09 14:00

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> bare til Falck og satte mig til at vente, men hold da helt k*ft hvor er
> folk utålmodige, når der bare holder en bil foran standeren i 45-50

Hvorfor hjalp de dig ikke med at skubbe den lidt væk?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-03-09 18:22

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i
meddelelsen news:gpligd$50u$2@newsbin.cybercity.dk...

> Hvorfor hjalp de dig ikke med at skubbe den lidt væk?

Ja det må du nok spørge om.
De gad ikke engang at stige ud af deres egen bil, de skældte bare ud og
kørte videre.
Jeg var sådan set ligeglad, da jeg ikke rigitigt kunne gøre noget ved det

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-03-09 23:59

Per Beer Hansen skrev:
> [...]
> kørte videre.
> Jeg var sådan set ligeglad, da jeg ikke rigitigt kunne gøre noget ved

Kørte de igen uden at tanke, eller sad de inde i bilen og tankede?

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-03-09 11:24

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Kørte de igen uden at tanke, eller sad de inde i bilen og tankede?

Som jeg skrev ovenover, de kørte bare igen (uden at tanke).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-03-09 22:35

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in

> Ja det må du nok spørge om.
> De gad ikke engang at stige ud af deres egen bil, de skældte bare ud og
> kørte videre.

Utroligt - da min Peugeot gik kold på Metax var der flere til at skubbe end
der var plads til bag ved bilen og de skulle ikke engang bruge den stander
jeg holdt ved.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-03-09 11:03

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> end
> der var plads til bag ved bilen og de skulle ikke engang bruge den stander

Dette var på en lille tank, hvor man ikke kan holde hverken foran eller
bagved, uden at holde ude på vejen, måske det var derfor, at de bare rullede
ruden ned og råbte skældsord efter mig

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-03-09 18:48

> Dette var på en lille tank, hvor man ikke kan holde hverken foran
> eller bagved, uden at holde ude på vejen, måske det var derfor, at de
> bare rullede ruden ned og råbte skældsord efter mig

Det var sikkert også sjovere - så får man jo lov at svine en tilfældig
fremmed :)

Fra : Armand

Dato : 17-03-09 16:39

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> benzinpumpen stod af, også dette skete på Holbækmotorvejen.
>
> Det er vel egentligt billigt sluppet, med tanke på alt det gamle lort

Jup!
Og tænk bare hvad du kan gøre ved statistikken hvis du begynder at køre
ad alternativ rute til Holbækmotorvejen

--
ASrmand.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-03-09 11:07

> Jup!
> Og tænk bare hvad du kan gøre ved statistikken hvis du begynder at køre ad
> alternativ rute til Holbækmotorvejen

Ja og på en anden vej (i Roskilde) har jeg indenfor et stykke på ca. 500
meter, totalskadet 3 biler
Én gang min egen skyld (bagerst i et harmonika sammenstød) og 2 gange hvor
det var modpartens (en der kørte ud foran mig og en der kørte op bag i mig),
heldigvis (næsten) uden personskade nogle af gangene.

Så måske jeg bare skal flyte til en anden by

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-03-09 18:48

> Så måske jeg bare skal flyte til en anden by

Eller køre en anden vej ;)

Fra : Armand

Dato : 20-03-09 00:19

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> hvor det var modpartens (en der kørte ud foran mig og en der kørte op
> bag i mig), heldigvis (næsten) uden personskade nogle af gangene.

Hæ!
Kan man tale om vane-uheld :-/

Den kvindelige bogholder på en af byens store arbejdspladser præsterede
at bule bilen grundigt hele tre gange på en lysmast der befandt sig ved
parkerings-arealet - Efter 3. gang telefonerede hendes
forsikrings-sekskab til mester og forhørte sig om der var mulighed for
at placere pågældende lyskilde andetsteds - og betalte for flytningen
til en gavl i nærheden, samt "fældningen" af den famøse mast

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 17:34

Brian Sørup <camaropower454@hotmail.com> skrev :

>Har vi lyst til at fortælle om vores bilers drifts-sikkerhed ?
>....altså kan vi være ærlige og fortælle om vores kæreste ejes minusser....

Hmmmm..... svær ting

Morris Minor 1961
Kørt ??? Fejl - startsvinget knak

Kadett 1967 :
kørt 250.000 1 driftstop, sprængt toppakning

Cortina 1973 :
kørt 130.000 ingen driftstop, man lærte at sætte gearstangen tilbage i
hullet under kørsel ;)

Rekord D 1972 :
Kørt 250.000 2 driftstop, ødelagt hardyskive, defekt bensinpumpe

Granada 1976 :
Kørte 320.000 : 1 driftstop, defekt knastakseldrev (fiberhjulet knak)
(dertil en ødelagt tandkrans ~ ikke starte

Sierra DOHC 199? : ingen dsriftstop kørte 300.000

Vennike's gamle Sierra ;)
Kørte 65.000 ingen driftstop

Rekord 1986 :
kørte 130.000 1 driftstop - defekt bensinpumpe

Scorpio 1993
foreløbigt 401.000km, ingen driftstop, men defekt gearkasseføler,
der stjal 4'de remskive

Previa : 1993 Bagtøj sprang i lufter efter 140km's kørsel ;)

Morale : Toyota er 112% sikker noget hø ................. hehe

Jeg har nok glemt et par biler undervejs .....

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 18:13

On Sun, 15 Mar 2009 13:20:37 +0100, Brian Sørup wrote:

> [...]
>
> Har vi lyst til at fortælle om vores bilers drifts-sikkerhed ?
> ....altså kan vi være ærlige og fortælle om vores kæreste ejes minusser....

Tankevækkende egentlig, siden mit kørekorts oprindelse i 79, så har jeg kun
engang haft behov for hjemtransport, og det var da kæden knækkede på "fie".

Ellers har jeg kørt en knækket bagfjeder på en LT31 hjem. Ganske scary med
medstyrende bagaksel

Kørt en komplet busted gearkasse i skodamobilet hjem. 180 Km. med lyden af
"grus i blandemaskine" i en går den, så går den. I øvrigt med tungt
læsset trailer på slæb.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Ivan Madsen

Dato : 15-03-09 18:58

On Sun, 15 Mar 2009 13:20:37 +0100, Brian Sørup
<camaropower454@hotmail.com> wrote:

Driftsstop?
Joh, det er da sket.

1964'er Mascot knak en træksaksel. Det var fars bil, jeg havde lånt.
1984'er Kadett 1.6S smækkede en generator - den kunne dog selv køre
til nærmeste værksted.
1986'er Ascona (i 1999) gad ikke pumpe bensin mere - stod heldigvis
derhjemme og kunne repareres på gaden.
2000 Saxo lavede et nummer med tændspolen, kunne dog selv komme på
værksted.
2002 Punto mistede en omdrejningsføler og måtte transporteres til
værksted. Den har også tabt strømmen en anden gang - men det må
henføres til manglende udskiftning af akkumulator

Hvad jeg har ejet:
1969 Morris Mascot 850
1975 Opel Kadett 1.0
1976 Opel Ascona 1.9S
1979 Opel Kadett 1.2
1978 Opel Ascona 1.9 (gas) (som iøvrigt næsten ikke kunne klare turen
hen efter et nyt topstykke)
1982 Opel Ascona C 1.6S
1984 Opel Kadett D 1.6S
1985 Toyota Corolla D
1984 Opel Kadett 1.3
1986 VW Golf 1.8
1976 VW Golf 1.1
1986 Opel Ascona 1.6S
1988 Mazda 626 2.0
2000 Citroen Saxo 1.4i
2004 Citroen Xsara 2.0 HDI week-end
2002 Fiat Punto 1.9 JTD

Fra : Henrik B.

Dato : 15-03-09 20:24

> [...]
>
> Har vi lyst til at fortælle om vores bilers drifts-sikkerhed ?
> ....altså kan vi være ærlige og fortælle om vores kæreste ejes

1985 Saab 900 Turbo-16
1992 Saab 9000 CS 2,3i
1993 Saab 9000 CSE 2,3 Turbo
2002 Saan 9-5 Aero

Ingen driftstop i min ejertid på nogen af dem.
Jeg har én gang prøvet ikke at kunne starte, på 9000 2,3i - defekt
batteri...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 15-03-09 20:32

> [...]
>
> Ingen driftstop i min ejertid på nogen af dem.
> Jeg har én gang prøvet ikke at kunne starte, på 9000 2,3i - defekt

Kom til at tænke på, at jeg på 9-5'eren måtte skifte servorør ved 185.000
km. Valgte IKKE at køre med det - selvom man kunne - da det kan koste en
servopumpe..

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mikael

Dato : 15-03-09 13:26

On 15 Mar., 13:20, Brian Sørup <camaropower...@hotmail.com> wrote:
> Halløj..

> Har vi lyst til at fortælle om vores bilers drifts-sikkerhed ?

Havde en SAAB 99 fra 1977 havde haft den i 2 mdr. da der gik en
koblingshovedcylinder.

Lånte i 1991 mine forældres FIAT Tipo 1,4 ie havde fået lov for
allerførste gang da de gamle var ude og rejse, nåede 350 meter væk fra
hjemmet da rotoren i strømfordeleren splintrede. Bilen var under et år
gammel og nåede tilbage fra værkstedet inden de gamle kom hjem, og så
lyste ladelampen, så den skulle lige have en ny generator. Det hele
blev lavet på garantien.

På jobbet havde jeg en Audi A8 fra 1997. Den havde jeg 3 driftstop med
1. gang benzinpumpen stod af.
2. gang værkstedet havde glemt at spænde en kølerslange efter
serviceeftersyn.
3. ved 145.000km stod gearkassen af.

Mine privatbiler
1. SAAB 99 1977et stop Havde bilen i 4 måneder
2. Ford Escort 1,6 Mk.III 1983 ingen driftsstop.Havde bilen i 8-9
måneder
3. BMW 316 E30 1986 et stop pga. et defekt batteri. Havde bilen i ca.
4år
4. Opel Astra 1,4 fra 1994 ingen driftsstop. Havde bilen i ca. 1 år
5. FIAT Punto 75EL 1995 et stop på anden dagen, defekt batteri. Også
lige et driftstop da den forsvandt fra jordens overflade. Hvade bilen
i 1½ år
6. Knallert 45, Gilera Stalker, frosvandt også fra jordens overflade,
men dukkede op 4 dage efter jeg havde fået pengen, den var vist ikke
så pæn mere. Hvade den i 4 mdr. havde den fra ny af og den havde kørt
800km da den forsvandt
7. BMW 525i E34 1988 ingen drftstop. Havde den i lige over 1 år.
8.Suzuki Swift 1,5 GL 2005 ingen driftstop. Havde den 1 år og 4
måneder
9. Mazda 5 2,0 Sport 2006 Ingen driftstop, faktisk ingen udgifter ud
over almindelige eftersyn, den har nu kørt lige over 70kkm. Det er den
billigste bil i drift jeg nogensinde har haft. Har haft den fra ny.

Mikael

Fra : Leo_Jensen

Dato : 15-03-09 13:54

On 15 Mar., 20:32, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> km. Valgte IKKE at køre med det - selvom man kunne - da det kan koste en

Citroen 2CV 1975. Købt i 1984, har den stadig. Har kørt omkring 250000
km i den.
Tabte en drivaksel i 1989. Havde ikke fået den spændt ordentligt efter
bremserep. Det var et rigtigt STOP... Et par brændte generatorer, men
har kunne halte hjem. En gang utæt benzinslange før pumpe, men igen
kom vi hjem. Man skulle bare puste i benzintanken en gang for hver 2-4
km for at føde pumpen....

Citroen BX 14E 1984. 1990-1993. 80.000 km, ingen problemer. GOD bil.
Forsikringsselskabet 'købte' den...

Citroen BX16TRS 1984. 1993-1996. ? km. Rustede op, men stoppede ikke.

Pug 405 1.9 GTX 1992. 1996-2002. 120.000 km. 2 x brændt generator, den
ene gang måtte der et fejeblad ud for at samle os op. Begge gange i
øvrigt på ferieture i Frankrig.

Honda Civic 1.6 ES 2001.2002-2005. 80.000 km, ingen problemer.

Jaguar XJ6 3.2 1992. 2005-nu. 70.000 km. Kører stadig uden problemer,
har dog fået en ny sprinklerpumpe...

Overraskende få driftstop. Måske man skal til at have en generator i
bagagerummet, det ser ud til at de ofte er synderen.

Leo

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-03-09 21:44

Leo_Jensen <maigaard-jensen@stofanet.dk> wrote in

> Citroen 2CV 1975.

4x A modeller siden 1985. Ingen p.t.

> Tabte en drivaksel i 1989.

Var et skidt år for drivaksler... skete sgu osse for mig i Dyanen.

Desuden 2x defekt ratlås, 1 gang hvor jeg ikke opdagede en defekt generator
i tide og måtte trækkes hjem, 1 gang hvor jeg tabte udstødningen og
ordensmagten ikke syntes kørslen kunne fortsætte, og endelig et mørt
reservehjul, som gjorde videre kørsel efter en pumtering umuligt.

Den ene fik jeg aflivet efter et brutalt møde med en traktor.

Fra : oz3bto

Dato : 16-03-09 02:13

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tog vand ind og så stoppede festen.
>
> Derudover har jeg haft et par biler med mindre drifts-forstyrrelser :

klip
klip
> --
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5t Aut.

1. Bil ford sierra 1,6 fra 85 ~100.000km over 2 år .. Havde kørt mindst
200.000 før vi fik den
2 mdr. Mørnet gummi dut på topstykket så det væltede ud med kølervædske på
manifolden.. Skete en fredag eftermiddag på motorvejen ~150kmt troede der
var ild i svinet (Bror mands sierra var brændt 1½mdr. tideligere efter en
lang tæsketur)
Blev reppet med et snørebånd en blyant og en stump af benzinslangen..
Holdte resten af tiden hvpr jeg havde bilen
I det sidste halve år vi havde den døde generatoren.. Der var dog strøm nok
til at køre hjem på .. Så røg der en kilrem.. Havde dog ny i handskerummet
og skiftede den på stedet kl 2 om natten

2. Nissan sunny 150.000km over 3 år.. Havde kørt 325.000km da vi fik den
Et spændebånd på en kølerslange opgav livet.. Måtte ringe efter hjælp iform
afet nyt spændebånd og 10L vand.. Blev reppet på stedet

Udover det 1 passat og 1 touran (taxaer) der er gået i nødprogram for så at
gå ud og nægte at starte igen .. Hvad der var galt med dem ved jeg ikke men
det er sket med 5 af bilerne

Fra : Leo_Jensen

Dato : 16-03-09 01:30

On 15 Mar., 20:54, Leo_Jensen <maigaard-jen...@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
> Overraskende få driftstop. Måske man skal til at have en generator i
> bagagerummet, det ser ud til at de ofte er synderen.

Hov, glemte lige 2 stop i 2CV'en:

For ca. 10 år siden klemte jeg et stempel. Den fik PISK i strid
modvind, lidt for meget åbenbart...
For 2-3 måneder siden knækkede blæseren og tog oliekøleren med i
faldet. Da jeg gik tør for olie til efterfyldning måtte jeg ringede
hjem efter konen og et stykke tov...

Leo

Fra : KASO

Dato : 16-03-09 19:33

> [...]
>
> Har vi lyst til at fortælle om vores bilers drifts-sikkerhed ?
> ....altså kan vi være ærlige og fortælle om vores kæreste ejes

Årgang 1979 Seat 1430e, ejet fra 1988->1991 (66.000-100.000km). 1 driftsstop
som følge af defekt batteri. Kørte om formiddagen - om eftermiddagen var
batteriet "faldet sammen".

Årgang 1977 MB 280S, ejet fra 1990->1999 (180.000 -280.000km). 1 driftsstop
som følge af knækket stelkabel, 1 driftsstop som følge af defekte platiner.

Årgang 1981 Daihatsu Charade, fra 1991-1995 (?? - 160.000km). 1 driftsstop
som følge af utæt køler.

Årgang 1987 Citroën BX, ejet fra 1995-1997 (180.000-210.000km). Adskillige
driftsstop som følge af utæt hydraulik (vores første, sidste og eneste bil
med hydraulik)

Årgang 1997 Renault Scénic ejet fra 1997-2001 (0-80.000km) 0 driftsstop

Årgang 1999 Renault Mégane Coupé ejet fra 1999-2007 (0-115.000km) ingen
egentlige driftsstop, men "haltende" som følge af defekte tændspoler
(generel fejl på flere biler i de årgange) - skiftet på garanti og derefter
uden problemer.

Årgang 2001 Renault Scenic ejet fra 2001-2005 (0-80.000km) 0 driftsstop

Årgang 2005 Renault Grand Scénic ejet fra 2005-2008 (0-75.000km) 0
driftsstop

Årgang 2007 Citroën Berlingo ejet fra 2007-2008 (0-15.000km) 0 driftsstop

Årgang 2004 MB Viano Marco Polo ejet fra 2008- (63.000 - (foreløbig)
76.000km) 0 driftsstop

Fra : Peter C

Dato : 18-03-09 13:32

> Har vi lyst til at fortælle om vores bilers drifts-sikkerhed ?
> ....altså kan vi være ærlige og fortælle om vores kæreste ejes
> minusser....

1987 Toyota Corolla ejet i 2 år fra 220.000 til 250.000
- Ingen driftsstop

1996 Toyota Corolla ejet i foreløbig 10 år fra 50.000 til 190.000
- Ingen driftsstop

1997 Volvo V40 ejet i foreløbig 1½ år fra 200.000 til 225.000
- Kunne ikke starte pga. celle i batteri klappet sammen

1969 Pontiac Firebird ejet i foreløbig 5 år km ukendt
- Ingen driftsstop

MVH Peter C:

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-09 22:20

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ....altså kan vi være ærlige og fortælle om vores kæreste ejes
> minusser....

Driftstop:

1) Polo 1.1 LX 1981.
Oftest batteriet var skyld i stoppene.
Kørte 325.000 inden 'salg'

2) Sierra 1.6 Laser 1986: Løb tør for benzin i rundkørsel samt fladt batteri
3 gange.
Kørt dd. ca. 406.300. Hvis muligt, blev ny indkøbt igen ,o) Stabiliteten
selv og ekstrem
godmodig uden ærgerlige dikkedarer. Alt el stadig OK. Netop nysynet og klar
til min.
2 år mere.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-03-09 22:32

Brian Sørup <camaropower454@hotmail.com> wrote in

> Har vi lyst til at fortælle om vores bilers drifts-sikkerhed ?
> ....altså kan vi være ærlige og fortælle om vores kæreste ejes
> minusser....

Min Peugeot havde - trods dens mange fejl - kun 2 reele driftstop mens jeg
ejede den (og min. 1 kort efter jeg solgte den - en knækket remskive).
Første gang var da dieselpumpen valgte at pensionere sig selv, selvfølgelig
lige efter jeg havde fyldt tanken. Anden gang var da koblingskablet
knækkede.

For Yaris'ens vedkommende har der kun været 1 driftstop - jeg havde brugt
alt strømmen på batteriet til at varme motor og kabine og så måtte jeg jo
havde fat i Toyota Eurocare der kom forbi med en jumpstarter (eller hva de
nu kaldes) - det stop ka man vist ikke rigtig give bilen skylden for :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-03-09 22:37

Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> wrote in

> Min Peugeot havde - trods dens mange fejl - kun 2 reele driftstop mens
> jeg ejede den

Hvilket var ca. 80.000km og 2 år.

Fra : baatbyggaregatan236@~

Dato : 19-03-09 13:06

> Jeg sidder her og plejer mine tømmermænd med Cola og Popcorn
>
> Har vi lyst til at fortælle om vores bilers drifts-sikkerhed ?
> ....altså kan vi være ærlige og fortælle om vores kæreste ejes minusser....

Volvo s60 t5:
0-160.000 km ingen problemer
160.000-190.000 km reparationer for 50.000 dkk

Foruden dette har den budt på fremragende kørsel frem til idag. Og det
bliver vemodigt når den skal afleveres i næste uge.

VH Esben