|
| Nypris på bil fra 1969, hjælp Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 12-03-09 22:22 |
| | |
Martin Bak (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 12-03-09 22:44 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:49b97d18$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Nogen der kan svare på, hvad nyprisen var på en Ford Mustang 351 Coupe i
> 1969?
> Gerne også hvad afgiften var dengang.
>
Prøv at spørge her: http://www.mustangklubben.dk/
-Men det har du måske forsøgt?
--
Martin
www.martinbak.dk/
| |
Martin Bak (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 12-03-09 22:53 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:gpbvn8$2o22$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
> news:49b97d18$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nogen der kan svare på, hvad nyprisen var på en Ford Mustang 351 Coupe i
>> 1969?
>> Gerne også hvad afgiften var dengang.
>>
> Prøv at spørge her: http://www.mustangklubben.dk/
> -Men det har du måske forsøgt?
>
Interessant i øvrigt... Fra forummet på siden:
"hvis du sammenligner en original servostyring også kaldet hjælpestyring så
kan du godt skrotte det gamle - også selvom du ofre en masse penge på at
sætte nye originale dele i - det TÅLER INGEN SAMMENLIGNING i forhold til en
ny tandstangsstyring (det kunne da også være en nye snekke stying) men det
skal være en ANDEN KONSTRUKTION end den originale hjælpestyring. Årsagen er
at den originale konstruktion er designet således at man SKAL dreje en
anelse med rattet for at påvirke den glider der sidder i hjælpestyringen som
så aktivere hydraulikcylinderen som så drejer hjulene, konstruktionen er
altså FØDT MED RATSLØR ! (vi taler her om alle originale servostyringer før
71)"
Min far brokkede sig altid over, at når man så unge lømler i en bil i
amerikanske film, I ved de der billeder hvor chaufføren er filmet forfra,
typisk med et lamseben på passagersædet, så sad han altid og drejede rattet
fra side til side, nogenlunde som jeg er nødt til at køre min gamle Fordson
Major. Min far sagde, at sådan sidder man jo ikke og svinger med rattet når
man kører, og han mente at det var dårlig filminstruktion og nedvurdering af
seerens intelligens. Men hvis det var omtalte styrtøj der sad på bilen i
filmen, så kan der jo have været en god grund til denne evige korrektion af
rattet
--
Martin
www.martinbak.dk/
| |
Ivar (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 12-03-09 23:20 |
|
Martin Bak skrev:
> Men hvis det var omtalte styrtøj der sad på bilen i filmen, så kan der jo
> have været en god grund til denne evige korrektion af rattet
I ældre film er det ofte helt urealistisk som der til tider rives i
rattet, også selv om der er slør i styrtøjet.
I moderne styrtøj med tandstang er der ikke slør. Det var der
i de gamle typer, ligegyldigt om der var servo eller ej. I styrtøj
med snekke må der være 5 cm slør (målt på ratkransen). Det er
en medvirkende årsag til at man hele tiden skal korrigere
på rattet i en gammel bil.
Ivar Magnusson
| |
Per Beer Hansen (13-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 13-03-09 11:36 |
| | |
Ivar (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 12-03-09 23:10 |
|
Per Beer Hansen skrev:
> Nogen der kan svare på, hvad nyprisen var på en Ford Mustang 351 Coupe i
> 1969?
I følge Bil-revyen 1969 kostede en 351 Hardtop Coupe 88.872,- kr
Ivar Magnusson
| |
Per Beer Hansen (13-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 13-03-09 11:36 |
| | |
Per Beer Hansen (13-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 13-03-09 12:51 |
|
"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:mn.656e7d9388994b51.31159@nozpamwebspeed.dk...
> Per Beer Hansen skrev:
>
>> Nogen der kan svare på, hvad nyprisen var på en Ford Mustang 351 Coupe i
>> 1969?
>
> I følge Bil-revyen 1969 kostede en 351 Hardtop Coupe 88.872,- kr
>
Har du evt. mulighed for at indscanne oplysningerne fra bilrevyen til mig?
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Ivar (13-03-2009)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 13-03-09 19:54 |
|
Per Beer Hansen skrev:
> Har du evt. mulighed for at indscanne oplysningerne fra bilrevyen til mig?
Har sendt dig en mail.
Der står 290 SAE hk og en topfart på 180 km/t med 4 trins manuelt gear.
Det lyder ikke rigtigt.
Ivar Magnusson
| |
Per Beer Hansen (13-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 13-03-09 20:33 |
|
"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:mn.6ca97d93d378c92f.31159@nozpamwebspeed.dk...
>
> Har sendt dig en mail.
Super, tak for det, det bli'r brormand glad for
> Der står 290 SAE hk og en topfart på 180 km/t med 4 trins manuelt gear.
> Det lyder ikke rigtigt.
290 SAE HK svarer vel til et sted mellem 200-230 DIN HK og da det nok ikke
er den mest aerodynamiske bil der findes, så passer det vel okay med de 180
km/t på toppen.
Brormands er desuden med automatgear (3 trins).
Men at den kun går 6-8 km/l, det er toldvæsnet ikke enige i (heldigvis), de
mente at sådan en skulle gå ca. 10,6 km/l.
Reelt er det dog nok nærmere de 5 km/l, men hvad, det gjorde det jo bare
billigere i sidste ende, da afgiften skulle betales.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Ivan Madsen (13-03-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 13-03-09 20:44 |
|
On Fri, 13 Mar 2009 20:33:19 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:
>
>
>"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
>news:mn.6ca97d93d378c92f.31159@nozpamwebspeed.dk...
>>
>> Har sendt dig en mail.
>
>Super, tak for det, det bli'r brormand glad for
>
>> Der står 290 SAE hk og en topfart på 180 km/t med 4 trins manuelt gear.
>> Det lyder ikke rigtigt.
>
>290 SAE HK svarer vel til et sted mellem 200-230 DIN HK og da det nok ikke
>er den mest aerodynamiske bil der findes, så passer det vel okay med de 180
>km/t på toppen.
>Brormands er desuden med automatgear (3 trins).
>Men at den kun går 6-8 km/l, det er toldvæsnet ikke enige i (heldigvis), de
>mente at sådan en skulle gå ca. 10,6 km/l.
>Reelt er det dog nok nærmere de 5 km/l, men hvad, det gjorde det jo bare
>billigere i sidste ende, da afgiften skulle betales.
Nååh ja den skal gennem de nye afgifter. Gad vide om bilen bliver
afgiftet på vejen, så den ikke er afhængig af bly eller benzin eller
sådan noget )))
| |
Per Beer Hansen (13-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 13-03-09 20:51 |
|
"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:1gdlr4p8orpm0sioiqo1i40ruspe71co7s@4ax.com...
>
> Nååh ja den skal gennem de nye afgifter.
Jeps. Og tolddamen sagde, at det ikke var usandsynligt, at de nye regler
(vedr. forbrug) ville blive opkrævet med tilbagevirkende kraft, fra ca.
1/4-08, da det var den dato hvor reglen blev vedtaget. Ellers gjaldt reglen
jo først fra 1/1-09.
Så måske der er nogen der får en ekstra regning
> Gad vide om bilen bliver
> afgiftet på vejen, så den ikke er afhængig af bly eller benzin eller
> sådan noget )))
Selvom den bruger lidt saft, så er den stadig billig at have kørende.
1100,- årligt for kasko, ca. 1000,- i vægtafgift årligt og kun syn hvert
ottende år
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Uffe Bærentsen (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 14-03-09 16:14 |
|
Per Beer Hansen wrote:
>> Har sendt dig en mail.
>
> Super, tak for det, det bli'r brormand glad for
>
>> Der står 290 SAE hk og en topfart på 180 km/t med 4 trins manuelt
>> gear. Det lyder ikke rigtigt.
>
> 290 SAE HK svarer vel til et sted mellem 200-230 DIN HK og da det nok
> ikke er den mest aerodynamiske bil der findes, så passer det vel okay
> med de 180 km/t på toppen.
> Brormands er desuden med automatgear (3 trins).
Troede lige at det var dig der ville have et legetøj
--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i
| |
Per Beer Hansen (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 14-03-09 17:09 |
| | |
Uffe Bærentsen (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 14-03-09 17:33 |
|
Per Beer Hansen wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:49bbc9a5$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Troede lige at det var dig der ville have et legetøj
>>
>
> Nej nej, dog ikke.
Mærkeligt nok, så tror jeg mere på at du ville vælge en europæisk Ford.
En Mk1 eller Mk2, med en 'passende' maskine ville nok ikke være helt skudt i
skoven
--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i
| |
Per Beer Hansen (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 14-03-09 17:37 |
|
"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49bbdc34$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Mærkeligt nok, så tror jeg mere på at du ville vælge en europæisk Ford.
Ja eller noget andet, amerikanske biler har aldrig haft min helt store
interesse, selvom nogle af dem da er ganske søde
> En Mk1 eller Mk2, med en 'passende' maskine ville nok ikke være helt skudt
> i skoven
Ja det vil bår' vær' dejli'
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Ivar (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 14-03-09 18:58 |
|
Uffe Bærentsen skrev:
> En Mk1 eller Mk2, med en 'passende' maskine ville nok ikke være helt skudt i
> skoven
Mk1 eller 2 af hvilken model?
Ivar Magnusson
| |
Uffe Bærentsen (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 14-03-09 19:29 |
|
Ivar wrote:
> Uffe Bærentsen skrev:
>
>> En Mk1 eller Mk2, med en 'passende' maskine ville nok ikke være helt
>> skudt i skoven
>
> Mk1 eller 2 af hvilken model?
Det er netop det sjove
Vælg selv.
Nej spøg til side, jeg havde Escort i tankerne.
Men en Capri ville heller ikke være helt af vejen.
Taunus tror jeg ikke på.
Granada kunne også være en mulighed, omend ikke så oplagt, imo.
--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i
| |
Ivar (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 14-03-09 20:19 |
|
Uffe Bærentsen skrev:
> Nej spøg til side, jeg havde Escort i tankerne.
> Men en Capri ville heller ikke være helt af vejen.
> Taunus tror jeg ikke på.
> Granada kunne også være en mulighed, omend ikke så oplagt, imo.
Taunus? Blev betegnelserne Mk ikke kun brugt af engelsk Ford?
Ivar Magnusson
| |
Uffe Bærentsen (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 14-03-09 21:12 |
|
Ivar wrote:
> Uffe Bærentsen skrev:
>
>> Nej spøg til side, jeg havde Escort i tankerne.
>
>> Men en Capri ville heller ikke være helt af vejen.
>> Taunus tror jeg ikke på.
>> Granada kunne også være en mulighed, omend ikke så oplagt, imo.
>
> Taunus? Blev betegnelserne Mk ikke kun brugt af engelsk Ford?
Om det hedder en Taunus 2 eller en Taunus Mk2?
Er det ikke lidt det samme?
--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i
| |
Ivar (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 14-03-09 21:53 |
|
Uffe Bærentsen skrev:
> Om det hedder en Taunus 2 eller en Taunus Mk2?
> Er det ikke lidt det samme?
Jo, men ikke lige når man spørger til Mk1 og Mk2.
Ivar Magnusson
| |
Per Beer Hansen (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 14-03-09 21:22 |
| | |
Ivan Madsen (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 14-03-09 21:26 |
|
On Sat, 14 Mar 2009 21:22:01 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:
>
>
>"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
>news:mn.74717d937b4896d1.31159@nozpamwebspeed.dk...
>> Uffe Bærentsen skrev:
>>
>>> En Mk1 eller Mk2, med en 'passende' maskine ville nok ikke være helt
>>> skudt i skoven
>>
>> Mk1 eller 2 af hvilken model?
>>
>
>Escort naturligvis
>Gerne sådan en her:
> http://www.youtube.com/watch?v=KoE-a-j00hw
Det hedder escrot ! ))
| |
Per Beer Hansen (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 14-03-09 21:31 |
| | |
Ukendt (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-03-09 22:47 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :
>Escort naturligvis
>Gerne sådan en her:
> http://www.youtube.com/watch?v=KoE-a-j00hw
I klippet kalder de det en RS1800 BDA
men bilen på billedet er da den gamle Mk 1 version
Ugler anes i mosen ;)
det er da muligt man har knappet en BDA maskine, i den gamle karosse -
men det gør den sågu da ikke til en RS1800BDA
(RS1800 kom så vidt jeg husker først i Escort Mk II)
--
Jan_stevns
| |
Per Beer Hansen (15-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 15-03-09 09:26 |
|
"jan_stevns" skrev i meddelelsen
news:469or411ov9fau6t9176rhn7sruh0pvld0@news.tele.dk...
>
> I klippet kalder de det en RS1800 BDA
Det er mig der kalder den en 1800
>
> men bilen på billedet er da den gamle Mk 1 version
>
> Ugler anes i mosen ;)
>
> det er da muligt man har knappet en BDA maskine, i den gamle karosse -
> men det gør den sågu da ikke til en RS1800BDA
>
> (RS1800 kom så vidt jeg husker først i Escort Mk II)
Bilen er en RS1600 BDA men der er lagt en RS1800 BDA maskine i.
Jeg mener at have læst engang, at fabriksbilerne (Mk1) i nogle udgaver også
havde 1800 maskinen i hullet, men det har jeg ikke kunnet bekræfte nogle
steder.
Men kort fortalt, bilen i klippet er en RS1600 med en 1800 motor ilagt.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Ukendt (15-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-03-09 09:29 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :
>Men kort fortalt, bilen i klippet er en RS1600 med en 1800 motor ilagt.
godt nok - mine øjne er ikke helt udu endnu ;)
--
Jan_stevns
| |
Leo_Jensen (13-03-2009)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 13-03-09 13:00 |
|
On 13 Mar., 19:53, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:
> Per Beer Hansen skrev:
>
> > Har du evt. mulighed for at indscanne oplysningerne fra bilrevyen til mig?
>
> Har sendt dig en mail.
> Der står 290 SAE hk og en topfart på 180 km/t med 4 trins manuelt gear.
> Det lyder ikke rigtigt.
>
> Ivar Magnusson
Det er vel de 290 HK der lyder mest forkert ??
SAE-HK er motorens effekt uden diverse tabsgivende indretninger.
Generator, blæser, lydpotter og den slags...
Leo
| |
|
|