Måling af CO før syn
Fra : HKN

Dato : 12-03-09 01:26

Hej,

Jeg skal til syn m en gammel Peugeot, og vil gerne have målt CO inden,
da det nok vil være det den falder på (den har været kørt tør for
olie, og mister kompression når den bliver varm!).
Er der nogen steder i storkøbenhavn/køge/roskilde området man kan få
lavet en måling inden?

Mvh
Henrik

Fra : Henning

Dato : 12-03-09 11:46

On Thu, 12 Mar 2009 00:25:32 -0700 (PDT), HKN <Henrikndk@gmail.com>
wrote:

> [...]
>olie, og mister kompression når den bliver varm!).
>Er der nogen steder i storkøbenhavn/køge/roskilde området man kan få

Et omsyn koster ~400,- du får nok ikke en seperat måling lige så
billig?

Fra : Tom

Dato : 12-03-09 17:00

> Et omsyn koster ~400,- du får nok ikke en seperat måling lige så
> billig?

hmmm jeg gav nu kun 400 for et syn og 200 for omsynet for 2 år siden ved A+
i sdr.borg

--
Tom

Fra : Jakob

Dato : 12-03-09 17:45

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> hmmm jeg gav nu kun 400 for et syn og 200 for omsynet for 2 år siden ved
> [...]

Hvor lang tid har man til at få omsynet bilen? Ved f.eks for høj forurening.

Overvejer også at lade bilen gå til syn og så udbedre evt, fejl bagefter,
men hvis man kun har 14 dage eller lign, så kommer det til at knibe med
tiden.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-03-09 18:08

"Jakob" <pointshopmail@forum.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor lang tid har man til at få omsynet bilen? Ved f.eks for høj
> forurening.

4 uger har man til omsyn.

> Overvejer også at lade bilen gå til syn og så udbedre evt, fejl bagefter,
> men hvis man kun har 14 dage eller lign, så kommer det til at knibe med
> tiden.

Bare der ikke er for mange fejl, så kan de godt afvise den helt, og så er
det et helt nyt syn.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-03-09 12:51

Per Beer Hansen wrote:
> "Jakob" <pointshopmail@forum.dk> skrev i meddelelsen

> 4 uger har man til omsyn.

På min seddel stod der da: 33 kalenderdage.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-03-09 12:56

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> På min seddel stod der da: 33 kalenderdage.

Det man selv har skrevet på, med kuglepen, det gælder ikke

Men ellers så har du ret, det er 33 kalenderdage, ved ikke lige hvorfor jeg
kun ville ha' det skulle være 28 dage.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-03-09 19:46

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
>
> Men ellers så har du ret, det er 33 kalenderdage, ved ikke lige
> hvorfor jeg kun ville ha' det skulle være 28 dage.

og nu kan det være ligegldigt, da 'deo er NYsynet

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ivan Madsen

Dato : 14-03-09 19:50

On Sat, 14 Mar 2009 19:45:41 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

>og nu kan det være ligegldigt, da 'deo er NYsynet

og truer stakkels uskyldige trafikanter i endnu 2 år )) Eller er
det den der underlige størrelse bag rattet ?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-03-09 00:10

Ivan Madsen wrote:

> og truer stakkels uskyldige trafikanter i endnu 2 år )) Eller er
> det den der underlige størrelse bag rattet ?

Begge dele i skøn kombination

og for at det ikke skal være løwn, så kan vi TomTom vise os vej

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-03-09 15:47

Uffe Bærentsen skrev:

> På min seddel stod der da: 33 kalenderdage.

Det er også det korrekte. Efter 33 dage bliver sagen lukket ned
automatisk. Og det hedder nyt syn.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 19-03-09 18:34

Per Beer Hansen wrote:

> "Jakob" <pointshopmail@forum.dk> skrev i meddelelsen

> 4 uger har man til omsyn.

Men mig bekendt står der at man KUN må køre bilen fra synsstedet til
værkstedet, så hvis ideen er at ligge og køre rundt i bilen og arbejde
på den et par aftener om ugen, så er man på gyngende grund.

En CO måling bør ethvert værksted kunne lave rimelig hurtigt. Med min
gamle bil lavede vi ofte en CO måling samtidig med at vi havde rodet
lidt med motoren, det tog 5-10 minutter inkl opsætning og så kunne man
jo lige få kontrolleret tænding osv. samtidig. Find et uafhængigt
værksted og hør om ikke de lige vil lave en måling.

Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-03-09 19:30

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.invaliddk> skrev i meddelelsen

> Men mig bekendt står der at man KUN må køre bilen fra synsstedet til
> værkstedet, så hvis ideen er at ligge og køre rundt i bilen og arbejde
> på den et par aftener om ugen, så er man på gyngende grund.

Det er også korrekt.
Jeg kender en, som fik klippet pladerne, da han forsøgte ovennævnte.
Men det er vel alligevel det "alle" gør, hvis der bliver dømt omsyn, eller
hvad?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 22-03-09 17:48

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> Jeg kender en, som fik klippet pladerne, da han forsøgte ovennævnte.
> Men det er vel alligevel det "alle" gør, hvis der bliver dømt omsyn,

Formentlig medmindre det er værkstedet der også håndtere synet... Jeg
har selv gjort det da min mekaniker ikke lige havde tid til at lave det
den dumpede på.

Thomas

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 12-03-09 17:46

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> hmmm jeg gav nu kun 400 for et syn og 200 for omsynet for 2 år siden ved
> A+ i sdr.borg

Men alting stiger jo desværre.
Listeprisen er vist efterhånden opppe på kr. 510,- for et syn hos Applus+
Her i byen er der dog "tilbud" i øjeblikket, så det kan fås for kr. 450,-
Har bemærket der kan være forskelle synshallerne imellem, så måske kan det
ligefrem betale sig at shoppe rundt inden man kører til syn.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved