|
| Denne uges tilbud i Lidl Fra : René Løweneck |
Dato : 11-03-09 23:01 |
| | |
Jesper Hedegard (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegard |
Dato : 11-03-09 23:05 |
|
"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
news:49b83481$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej !
>
> Sub. passer ikke helt, men indkøbsvognene skal vist til at være lidt
> større, når vi skal i Lidl:
>
> http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1137418.ece
>
> ))
>
>
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> René Løweneck
> http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
> Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar
Er det ikke en indkøbsvogn i sig selv
Men efter en del skriverier om Opel's økonomi er det vel enten et spørgsmål
om at Opel skifter forhandlernet - eller holder ophørsudsalg....
--
--------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Armand (17-03-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-03-09 23:51 |
|
Jesper Hedegard skrev:
>
>
> .....Men efter en del skriverier om Opel's økonomi er det vel enten et
> spørgsmål om at Opel skifter forhandlernet - eller holder ophørsudsalg....
>
Eller blot skal have solgt sidste års overskudproduktion (á ca. 1/3) på
en eller anden måde
Og her er det en fordel at de ikke står og konkurrerer med
'09-modellerne i forhandlernes salgsudstilling!
--
Armand.
| |
Martin Bak (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 11-03-09 23:10 |
|
"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
news:49b83481$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej !
>
> Sub. passer ikke helt, men indkøbsvognene skal vist til at være lidt
> større, når vi skal i Lidl:
>
> http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1137418.ece
>
> ))
>
Det er trist. En udvikling der startede i starten af 80'erne, og som nu
endelig tage det fulde skridt.
Dengang var supermarkeder dagligvarer. "mel og gryn". Så indtog slagterne
varehusene, og dermed forsvandt slagterforretningerne i bybilledet. Så kom
turen til bagerne, cykelforretningerne, boghandlerne, tøjforretningerne,
hi-fi butikkerne, hvidevarerne osv-osv. Og nu også biler.
Bymidterne er tomme, eller fyldt med ligegyldige håbefulde dusørjægere, der
lukker igen næste år, hvorefter endnu en iværksætter kan knække nakken.
Fanden havde stormagasinkulturen!
--
Martin
www.martinbak.dk/
| |
Kerim Ellentoft (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Kerim Ellentoft |
Dato : 12-03-09 00:11 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev :
>Dengang var supermarkeder dagligvarer. "mel og gryn". Så indtog slagterne
>varehusene, og dermed forsvandt slagterforretningerne i bybilledet. Så kom
>turen til bagerne, cykelforretningerne, boghandlerne, tøjforretningerne,
>hi-fi butikkerne, hvidevarerne osv-osv. Og nu også biler.
Det er da ikke kun supermarkedernes/varehusenes skyld.
Kunderne kunne jo bare ha' holdt sig til de gamle traditionelle
forretninger.
Men de fleste snorksov oh troede, at det kunne køre videre, som
det altid havde gjort.
--
Kerim
| |
Per Beer Hansen (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 12-03-09 12:15 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
news:gp9cr6$1r4j$1@newsbin.cybercity.dk...
>>
> Det er trist. En udvikling der startede i starten af 80'erne, og som nu
> endelig tage det fulde skridt.
> Dengang var supermarkeder dagligvarer.
Ja og før det, der havde supermarkederne udkonkurreret alle de små lokale
købmænd/forretninger.
Det startede vist tilbage i slut 50'erne.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Ivar (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 12-03-09 22:09 |
|
Per Beer Hansen skrev:
>> Det er trist. En udvikling der startede i starten af 80'erne, og som nu
>> endelig tage det fulde skridt.
>> Dengang var supermarkeder dagligvarer.
> Ja og før det, der havde supermarkederne udkonkurreret alle de små lokale
> købmænd/forretninger.
> Det startede vist tilbage i slut 50'erne.
Korrekt. Martin Baks indlæg siger mere om hans alder, end den gør
om udviklingen.
Udviklingen fra 80'erne til 90'erne var blot en forsættelse af det,
der skete årtierne før.
Ivar Magnusson
| |
Martin Bak (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 12-03-09 22:21 |
|
"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.65317d93cf833807.31159@nozpamwebspeed.dk...
> Per Beer Hansen skrev:
>
>>> Det er trist. En udvikling der startede i starten af 80'erne, og som nu
>>> endelig tage det fulde skridt.
>>> Dengang var supermarkeder dagligvarer.
>
>> Ja og før det, der havde supermarkederne udkonkurreret alle de små lokale
>> købmænd/forretninger.
>> Det startede vist tilbage i slut 50'erne.
>
> Korrekt. Martin Baks indlæg siger mere om hans alder, end den gør
> om udviklingen.
> Udviklingen fra 80'erne til 90'erne var blot en forsættelse af det,
> der skete årtierne før.
>
Jeg elsker når jeg bliver anset for at være ung ... Men et faktum er det,
at det er siden starten af 80'erne at slagterforretninger, grønthandlere og
bagere er blevet sjældenheder i almindelige købstæder. I 1985 var der i Nexø
(ca 6.500 husstande) 3 slagterforretninger. På hele Bornholm måske 15. Nu er
der ikke én. Tilsvarende for alle andre specialforretninger. Det er muligt
at udviklingen startede for længe siden, men det er i de seneste 25 år at
varehusene for alvor er blevet enorme og har drænet bymidterne for
handelsliv.
--
Martin
www.martinbak.dk/
| |
Max (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Max |
Dato : 12-03-09 22:29 |
|
Hej Martin
> at varehusene for alvor er blevet enorme og har drænet bymidterne for
> handelsliv.
Uanset hvor gamle vi er, ja så er vi nødt til at indse at der er
kunderne der dræber slagteren og de andre handlene.
Forøvrig så prøv at sammenligne antallet af tøjbutikker i
midtbyen i forhold til for 30 år siden.
--
Mvh Max
| |
"J.C.Kløve" (12-03-2009)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 12-03-09 23:18 |
|
Max skrev:
> Hej Martin
>
>> at varehusene for alvor er blevet enorme og har drænet bymidterne for
>> handelsliv.
>
> Uanset hvor gamle vi er, ja så er vi nødt til at indse at der er
> kunderne der dræber slagteren og de andre handlene.
>
> Forøvrig så prøv at sammenligne antallet af tøjbutikker i
> midtbyen i forhold til for 30 år siden.
>
jup - kunderne vil hellere købe det arveste lort for at spare en femmer,
end få en ordentlig kvalitet.
Heldigvis kan jeg da få kød fra egen leverandør - se det smager - for
satan da også! Har man først smagt det, gider man ikke sætte tændere i
de sekunda varer af selvdød malkekvæg, eller turbo-produceret "mester
skrammel" man kan få i dagligvarehandlen
mon det går lige så med biler?
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Ivar (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 12-03-09 23:23 |
|
Martin Bak skrev:
> Jeg elsker når jeg bliver anset for at være ung ...
Ud fra din beskrivelse vil jeg gætte på, at du er født omkring 1970.
Ivar Magnusson
| |
Martin Bak (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 12-03-09 23:36 |
|
"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.657b7d93c0596e98.31159@nozpamwebspeed.dk...
> Martin Bak skrev:
>
>> Jeg elsker når jeg bliver anset for at være ung ...
>
> Ud fra din beskrivelse vil jeg gætte på, at du er født omkring 1970.
>
>
Det er kun i nogen grad forkert.. jeg er fra '64. Mine observationer omkring
detailhandelens omstrukturering hænger blandt andet sammen med, at jeg i
mine unge år arbejdede som annoncekonsulent for en række lokalaviser. Jeg
havde derfor i en årrække (små 10 år i alt) daglig kontakt med stort set
samtlige handlende i lokalområdet og fulgte på første hånd den dramatiske
udvikling der pågik i netop de år.
--
Martin
www.martinbak.dk/
| |
Per Beer Hansen (13-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 13-03-09 11:39 |
| | |
Ib Jakobsen (13-03-2009)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 13-03-09 16:43 |
|
Per Beer Hansen skrev:
>
>
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> news:gpc2oi$2p40$1@newsbin.cybercity.dk...
>>
>>>
>> Det er kun i nogen grad forkert.. jeg er fra '64.
>
> Det er så vidt jeg ved også den allerbedste årgang der findes.
> Gæt engang hvornår jeg er fra
De har bare forsat succesen fra ´63.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Jesper Hedegard (13-03-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegard |
Dato : 13-03-09 16:55 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:49ba7ef0$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Per Beer Hansen skrev:
>>
>>
>> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
>> news:gpc2oi$2p40$1@newsbin.cybercity.dk...
>>>
>>>>
>>> Det er kun i nogen grad forkert.. jeg er fra '64.
>>
>> Det er så vidt jeg ved også den allerbedste årgang der findes.
>> Gæt engang hvornår jeg er fra
>
>
> De har bare forsat succesen fra ´63.
>
>
>
> --
> MVH
> Ib Jakobsen
Succes'en, der startede i '59
--
--------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Uffe Bærentsen (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 14-03-09 12:49 |
|
Jesper Hedegard wrote:
> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:49ba7ef0$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Per Beer Hansen skrev:
>>>
>>>
>>> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:gpc2oi$2p40$1@newsbin.cybercity.dk...
>>>>
>>>>>
>>>> Det er kun i nogen grad forkert.. jeg er fra '64.
>>>
>>> Det er så vidt jeg ved også den allerbedste årgang der findes.
>>> Gæt engang hvornår jeg er fra
>>
>>
>> De har bare forsat succesen fra ´63.
>>
>>
>>
>> --
>> MVH
>> Ib Jakobsen
>
> Succes'en, der startede i '59
Den toppede da i '62
--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i
| |
Armand (18-03-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-03-09 00:02 |
|
Jesper Hedegard skrev:
>
>
> Succes'en, der startede i '59
>
Hep!
I marts måned, helt præcist
--
Armand.
der netop lige har indkøbt en helvedes masse fadøl og for en formue mad
| |
Jesper Hedegard (18-03-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegard |
Dato : 18-03-09 00:25 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:49c02bc2$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jesper Hedegard skrev:
>>
>>
>> Succes'en, der startede i '59
>>
> Hep!
> I marts måned, helt præcist
>
> --
> Armand.
> der netop lige har indkøbt en helvedes masse fadøl og for en formue mad
>
- og holdt året ud...well - i det mindste november med
--
--------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Armand (18-03-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-03-09 00:37 |
|
Jesper Hedegard skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:49c02bc2$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jesper Hedegard skrev:
>>>
>>> Succes'en, der startede i '59
>>>
>> Hep!
>> I marts måned, helt præcist
>>
>> --
>> Armand.
>> der netop lige har indkøbt en helvedes masse fadøl og for en formue mad
>>
>
> - og holdt året ud...well - i det mindste november med
>
OK!
Kig lige efter engang på DFM!
--
Armand.
| |
Ib Jakobsen (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 12-03-09 17:03 |
|
Martin Bak skrev:
> Fanden havde stormagasinkulturen!
Ja, men hvordan er det lige gået med bilbranchen selv?. De små
mærkeforhandlere der fandtes for 8-10 år siden er alle kvalt af bilhuse
med flere mærker, bilbyer og andre mastodonter der har bøjet neon,
glasfacader og skuret rustfrit stål. Det er det der trækker. Og så er
der "gratis" kaffe på kanden. Der er kun en til at betale. Og det kræver
ingen doktorgrad for at regne det ud.
Man havde lyste til at sige fanden tage dem. Men det klarer banken nok
for ham i stedet.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Jesper Hedegard (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegard |
Dato : 12-03-09 21:12 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:49b93219$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Martin Bak skrev:
>
>> Fanden havde stormagasinkulturen!
>
> Ja, men hvordan er det lige gået med bilbranchen selv?. De små
> mærkeforhandlere der fandtes for 8-10 år siden er alle kvalt af bilhuse
> med flere mærker, bilbyer og andre mastodonter der har bøjet neon,
> glasfacader og skuret rustfrit stål. Det er det der trækker. Og så er
> der "gratis" kaffe på kanden. Der er kun en til at betale. Og det kræver
> ingen doktorgrad for at regne det ud.
>
> Man havde lyste til at sige fanden tage dem. Men det klarer banken nok for
> ham i stedet.
>
>
>
>
> --
> MVH
> Ib Jakobsen
Læg nu ikke hele skylden for den udvikling på ejeren af et eller andet
bilhus. F.eks. ved jeg at Toyota får å tilbage indførte ganske skrappe krav
til deres forhandlere. Disse krav beskriver bl.a. hvordan butikken skal se
ud; minimums størrelse, beliggenhed, udsmykning inde og ude osv.
Dengang forsvandt de fleste af de mindre Toyota-forhandlere - andre mærker
er tydeligvis fulgt efter.
--
--------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Klaus D. Mikkelsen (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 12-03-09 21:15 |
|
Jesper Hedegard skriver:
>
> Læg nu ikke hele skylden for den udvikling på ejeren af et eller andet
> bilhus. F.eks. ved jeg at Toyota får å tilbage indførte ganske skrappe krav
> til deres forhandlere. Disse krav beskriver bl.a. hvordan butikken skal se
> ud; minimums størrelse, beliggenhed, udsmykning inde og ude osv.
> Dengang forsvandt de fleste af de mindre Toyota-forhandlere - andre mærker
> er tydeligvis fulgt efter.
Det stunt lavede VW for 6 år siden (cirka) der lukkede det mest
servicevenlige VW værksted overhovedet - VW i Hammel.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ib Jakobsen (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 12-03-09 21:47 |
|
Jesper Hedegard skrev:
>
> Læg nu ikke hele skylden for den udvikling på ejeren af et eller andet
> bilhus.
Gør jeg da det?.
F.eks. ved jeg at Toyota får å tilbage indførte ganske skrappe krav
> til deres forhandlere. Disse krav beskriver bl.a. hvordan butikken skal se
> ud; minimums størrelse, beliggenhed, udsmykning inde og ude osv.
Ja, og så bøjer de bare nakken, og siger amen. De skal sgu gøre oprør.
Jeg kender udemærket branchen indefra. De fleste rider med på bølgen.
> Dengang forsvandt de fleste af de mindre Toyota-forhandlere - andre mærker
> er tydeligvis fulgt efter.
Ja, eller flere små afdelinger med den samme ejer.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
alexbo (12-03-2009)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 12-03-09 21:44 |
|
"Ib Jakobsen" skrev
> Ja, men hvordan er det lige gået med bilbranchen selv?. De små
> mærkeforhandlere der fandtes for 8-10 år siden er alle kvalt af bilhuse
> med flere mærker, bilbyer og andre mastodonter der har bøjet neon,
> glasfacader og skuret rustfrit stål. Det er det der trækker. Og så er
> der "gratis" kaffe på kanden. Der er kun en til at betale. Og det kræver
> ingen doktorgrad for at regne det ud.
Det er med små autoforhandlere som med små købmænd,omkostningerne i forhold
til omsætningen er større end for store forhandlere.
Det er kunderne der bestemmer om vi skal have store indkøbscentre eller små
købmænd.
Og kunderne vil have det store udvalg de store steder, det gælder også
biler.
Dengang der var en model folkevogn, to modeller Volvo, og tre modeller Opel,
var det ingen sag at være forhandler, men nu er der stort set ubegrænsede
muligheder, og kunderne vil godt se dem i levende live.
mvh
Alex Christensen
| |
Martin Bak (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 12-03-09 22:13 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:49b97412$1$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> Dengang der var en model folkevogn, to modeller Volvo, og tre modeller
> Opel,
> var det ingen sag at være forhandler, men nu er der stort set ubegrænsede
> muligheder, og kunderne vil godt se dem i levende live.
>
>
Men sjovt nok kan et slagtilbud af en medlemspris i Kvickly få alle til at
glemme alt om ønsker til specs på f.eks. et fladskærms-tv eller en bærbar
computer, og rive varen ukritisk ned fra hylderne, alene på grund af prisen.
Det mætter lige for en stund en betragtelig del af markedet, og det går ud
over den egentlige branche-detailhandel som forventes at have det omfattende
udvalg og den store viden om varerne.
--
Martin
www.martinbak.dk/
| |
alexbo (12-03-2009)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 12-03-09 23:40 |
|
"Martin Bak" skrev
> Men sjovt nok kan et slagtilbud af en medlemspris i Kvickly få alle til at
> glemme alt om ønsker til specs på f.eks. et fladskærms-tv eller en bærbar
> computer, og rive varen ukritisk ned fra hylderne, alene på grund af
> prisen.
Er prisen tilstrækkelig lav, kan man da også med god grund ændre sine
ønsker.
Jeg er ikke overbevist om at "alle" er en flok får der bare hiver varene ned
af hylderne,
jeg har rent faktisk en skepsis over for udtalelser om at alle andre,
hvadenten det er forbrugere eller bilister, stort set er smådumme.
At alle de andre bare køber noget billigt lort fordi de ikke har sans for
kvalitet er en ofte brugt frase,
for mig siger den mere om afsenderen end om modtageren.
> Det mætter lige for en stund en betragtelig del af markedet, og det går ud
> over den egentlige branche-detailhandel som forventes at have det
> omfattende udvalg og den store viden om varerne.
Branche-detailhandel er en uddøende art og med god grund,
priserne rasler ned hele tiden så der er ikke penge til en tidskrævende og
seriøs rådgivning.
Det helt store varehus Nethandel bliver større og større med stadig stigende
hastighed, det kommer til at ændre detailhandel endnu mere end
butikscentrene.
Ønskesedler til jule og fødseldagsgaver er en mail med lang række af links
til
hvor man kan købe det ønskede på nettet.
Det er kun den menneskelige natur med at man kan lide at røre ved varene og
kigge på alt muligt andet, der gør at butiksdøden ikke rammer alle.
Selv om alle bøger kan købes på nettet nemt og billigt, slår det ikke
fornemmelsen ved at tulle rundt i en boghandel og pille ved det hele.
mvh
Alex Christensen
| |
Martin Bak (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 12-03-09 23:55 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:49b98f33$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Martin Bak" skrev
>
>> Men sjovt nok kan et slagtilbud af en medlemspris i Kvickly få alle til
>> at
>> glemme alt om ønsker til specs på f.eks. et fladskærms-tv eller en bærbar
>> computer, og rive varen ukritisk ned fra hylderne, alene på grund af
>> prisen.
>
> Er prisen tilstrækkelig lav, kan man da også med god grund ændre sine
> ønsker.
> Jeg er ikke overbevist om at "alle" er en flok får der bare hiver varene
> ned
> af hylderne,
> jeg har rent faktisk en skepsis over for udtalelser om at alle andre,
> hvadenten det er forbrugere eller bilister, stort set er smådumme.
>
Jeg har vist ikke udtalt mig om andres intelligens? Jeg taler ikke om
hvorvidt folk er dumme eller ej, men om nogle mekanismer som tydeligvis er
der, og som direkte eller indirekte får betydning for detailhandelens
struktur.
>
> At alle de andre bare køber noget billigt lort fordi de ikke har sans for
> kvalitet er en ofte brugt frase,
> for mig siger den mere om afsenderen end om modtageren.
>
Jeg har ikke nævnt noget om hvad folk har sans for eller ikke sans for. Blot
konstateret, at det der taltes om tidligere i tråden, nemlig værdien af det
brede udvalg pludselig ikke synes vigtigt hvis slagtilbuddet har den rigtige
pris.
>
>> Det mætter lige for en stund en betragtelig del af markedet, og det går
>> ud
>> over den egentlige branche-detailhandel som forventes at have det
>> omfattende udvalg og den store viden om varerne.
>
> Branche-detailhandel er en uddøende art og med god grund,
> priserne rasler ned hele tiden så der er ikke penge til en tidskrævende og
> seriøs rådgivning.
>
> Det helt store varehus Nethandel bliver større og større med stadig
> stigende
> hastighed, det kommer til at ændre detailhandel endnu mere end
> butikscentrene.
> Ønskesedler til jule og fødseldagsgaver er en mail med lang række af links
> til
> hvor man kan købe det ønskede på nettet.
>
> Det er kun den menneskelige natur med at man kan lide at røre ved varene
> og
> kigge på alt muligt andet, der gør at butiksdøden ikke rammer alle.
> Selv om alle bøger kan købes på nettet nemt og billigt, slår det ikke
> fornemmelsen ved at tulle rundt i en boghandel og pille ved det hele.
>
Det har du ganske ret i, men det overlever de fysiske boghandler ikke på.
Der skal sælges mange bøger for at kunne honorere omkostningerne.
Boghandlerne er dog vant til mosten, mange år før nettets indtog og
supermarkedernes eksplosion var der bogklubberne, der tog en betragtelig del
af familien Danmarks bogbudget.
>
>
--
Martin
www.martinbak.dk/
| |
Leif Neland (17-03-2009)
| Kommentar Fra : Leif Neland |
Dato : 17-03-09 11:26 |
|
Martin Bak skrev:
> "René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> news:49b83481$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hej !
>>
>> Sub. passer ikke helt, men indkøbsvognene skal vist til at være lidt
>> større, når vi skal i Lidl:
>>
>> http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1137418.ece
>>
>> ))
>>
> Det er trist. En udvikling der startede i starten af 80'erne, og som nu
> endelig tage det fulde skridt.
> Dengang var supermarkeder dagligvarer. "mel og gryn". Så indtog slagterne
> varehusene, og dermed forsvandt slagterforretningerne i bybilledet. Så kom
> turen til bagerne, cykelforretningerne, boghandlerne, tøjforretningerne,
> hi-fi butikkerne, hvidevarerne osv-osv. Og nu også biler.
> Bymidterne er tomme, eller fyldt med ligegyldige håbefulde dusørjægere, der
> lukker igen næste år, hvorefter endnu en iværksætter kan knække nakken.
> Fanden havde stormagasinkulturen!
>
Roskilde er et eksempel.
Man "forskønner" byen, nedlægger parkeringspladser og -hus på
Hestetorvet og ensretter og lukker gader.
Det logiske resultat: Butikkerne rykker væk fra centrum og bl.a. ud på
Københavnsvej, hvor der er parkeringspladser.
Leif
| |
Ivar (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 12-03-09 23:05 |
|
René Løweneck skrev:
> Sub. passer ikke helt, men indkøbsvognene skal vist til at være lidt større,
> når vi skal i Lidl:
Mig bekendt var det en del af det originale koncept, at Smart
skulle sælges i supermarkeder og stormagasiner. Det var en ide om
at bilen skulle sælges som et Swatch-ur. Altså et design-produkt
som man blot købte som et impulsindkøb, eller uden de helt store
spekulationer. Det gik som bekendt ikke sådan.
Ivar Magnusson
| |
Peter Dalgaard (18-03-2009)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 18-03-09 19:41 |
|
On Wed, 18 Mar 2009 00:02:26 +0100, Armand wrote:
> Jesper Hedegard skrev:
>>
>>
>> Succes'en, der startede i '59
>>
> Hep!
> I marts måned, helt præcist
Ku' ikke være mere enig!
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
|
|