Trailer kørsel i Norge - Danske eller nors~
Fra : oz3bto

Dato : 11-03-09 21:44

Hvis man som dansker tager sin trailer med til Norge hvilke regler skal man
så køre efter ... De danske eller norske ?

De Norske er jo noget skrappere som de danske . Noget med at hvis der ikke
er bremser på traileren så er max hastigheden 50kmt mod 80kmt med bremser

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-03-09 21:51

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man som dansker tager sin trailer med til Norge hvilke regler
> skal man så køre efter ... De danske eller norske ?

Norske - prøv at køre 130Km/t på motorvejen deroppe og så prøve at bilde
strømeren ind, at det må du gerne, for det må vi i DK.....

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : oz3bto

Dato : 11-03-09 22:02

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Norske - prøv at køre 130Km/t på motorvejen deroppe og så prøve at bilde
> strømeren ind, at det må du gerne, for det må vi i DK.....

Nu er der jo netop skilte med tilladt max hastighed for bil uden påhæng ..
står intet om nogen steder med en trailer jo

Har kørt 130kmt på motorvejen deroppe (den smule de har) indtil jeg fandt
uds af deres bødetakster .. 20kmt for stærkt koster næsten det samme som en
hel skiferie

Nu hedder det 80 på landeveje og 90-100 på motorvejen.. eller hvad
hastighed nordmændene nu køre

Fra : Tau

Dato : 12-03-09 07:11

"

> Har kørt 130kmt på motorvejen deroppe (den smule de har) indtil jeg fandt
> uds af deres bødetakster .. 20kmt for stærkt koster næsten det samme som
> en hel skiferie

Så længe det er i norske kroner er det vel ikke så slemt.

Poul

Fra : Jakob Griffel

Dato : 11-03-09 23:00

> De Norske er jo noget skrappere som de danske . Noget med at hvis der ikke
> er bremser på traileren så er max hastigheden 50kmt mod 80kmt med bremser

- Hvorfor tror du man skal have bremser på sin trailer i Norge, og at man
ellers ikke må køre ret stærkt....? Har du været der engang?

--
Hilsen Jakob

Fra : oz3bto

Dato : 12-03-09 01:22

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse

> - Hvorfor tror du man skal have bremser på sin trailer i Norge, og at man
> ellers ikke må køre ret stærkt....? Har du været der engang?
>
> --
> Hilsen Jakob

2400km norsk fjeld landskab indil videre denne vinter.. Hvis ellers bilen er
udstyret ordentlig så er der sku ingen probleme i at køre trods lidt sne

Fra : claus b.p.

Dato : 13-03-09 19:46

oz3bto wrote:
> [...]
>
> De Norske er jo noget skrappere som de danske . Noget med at hvis der
> ikke er bremser på traileren så er max hastigheden 50kmt mod 80kmt
Hastighedsgrænser mv. skal følges efter de norske regler, ukendskab til
reglerne er ingen undskyldning. Man må også kun importere 2 liter øl pr.
person!
Lovligheden af køretøjet og kørekortet følger de danske regler.

/Claus

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-03-09 13:56

On Fri, 13 Mar 2009 19:45:43 +0100, "claus b.p." <cbp33@hotmail.com>
wrote:

>Hastighedsgrænser mv. skal følges efter de norske regler, ukendskab til
>reglerne er ingen undskyldning. Man må også kun importere 2 liter øl pr.
>person!

Indenbords ellers udenbords?

Fly

Fra : claus b.p.

Dato : 16-03-09 00:32

Fly Christensen wrote:

> Indenbords ellers udenbords?

Det afhænger af om man er chauffør eller passager. Har chaufføren 2 liter øl
indenbords kan jeg ikke udelukke nogle helt andre problemer end de
toldmæssige.
/Claus.

Fra : Leif Neland

Dato : 17-03-09 11:18

oz3bto skrev:
> [...]
> er bremser på traileren så er max hastigheden 50kmt mod 80kmt med bremser

Det er landets grænser, der gælder.

Ellers ville en lille bananrepublik sikkert have en masse udflagede
lastbiler, der måtte køre 130km/h over hele Europa, mod at få en lille
andel af selskabsskatten

Jeg har forøvrigt prøvet at køre 130km/h med 3½t-hestetraileren i
Frankrig; der er der (svjv) ikke specielle regler for trailerkørsel.
Det gik dog kun ned ad bakke i medvind. Men den var helt stabil...

Leif